Zie vreselijk op tegen de kraamzorg

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door DDara, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Over een kleine 6 weken ben ik uitgerekend, en heb onwijze zin in de bevalling en om me kleintje in me armen te hebben, maar ik zie vreselijk op tegen een kraamverzorgster die 49 uur lang bij me in huis rond loopt.

    Ik heb bij het gesprek aangegeven dat ik graag minder uren wilde maar dit was niet mogelijk of niet de bedoeling omdat het om mijn eerste kindje gaat.......

    Ik snap best dat je iemand 49 uur nodig hebt als je enorm in de kreukels licht en ook de eerste volle dag dat ik me kindje heb kan ik me voorstellen dat een kraamverzorger in huis prettig is. Maar daarna zit ik echt niet op iemand te wachten die de hele dag bij me in huis zit.
    Ik en mijn vriend zijn nog al op ons zelf we houden er van lekker samen te zijn en staan niet te springen om iemand over de vloer te hebben.

    Wat gaat een kraamverzorger doen wat wij zelf niet kunnen? Tuurlijk wil ik hulp bij eerste keren borstvoeding en bij het wassen een aan kleden en me hechtingen zo nodig laten controleren maar dat hoeft toch geen 7 of 8 uur per dag.
    Bed verschonen en visite ontvangen kunnen we echt zelf wel, me vriend overweegt nu zelfs de kraamweek te gaan werken omdat hij niet de hele dag in huis wil zitten met de kraam verzorgende......

    Heb ik ECHT iemand nodig die 49 uur lang komt helpen??????
    Of kan ik het nog proberen te annuleren en hoeveel uur is dan wel echt aan te raden?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Er zijn regelmatig mensen die opzien tegen een kraamverzorgende in huis, maar valt bijna altijd mee. Wat eigenlijk het allerbelangrijkste is is de begeleiding bij borstvoeding. Het is dan nodig dat we er de eerste vier dagen een paar keer per dag bij zijn om te helpen. Baby's eten om de drie uur ongeveer, dus hebben we dan hele dagen nodig. Je zou met het kraambureau af kunnen spreken dat je het wel wil proberen.. maar als het niet gaat je dan alsnog naar minder uren wil. Jij bepaalt zelf trouwens hoeveel uur je wil per dag hoor. Het moet minimaal drie uur per dag zijn.

    Groetjes en succes Adrienne
     

Deel Deze Pagina