Ziek door zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lynnn, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnn

Lynnn Niet meer actief

beste UWV-team,

In november ben ik met 21 weken bevallen omdat mijn kindje een afwijking had waarbij zij niet kon leven.
    In februari heeft mijn werkgever mijn contract niet verlengd vanwege mijn ziektewet en geen zicht daarop.
    Nu ontvang ik een ziektewet-uitkering van het UWV, 100 % ivm ziek door zwangerschap.
    Vandaag bij de arts van het UWV geweest en zij gaf aan dat ik geen recht al die tijd en nu ook meer heb op 100%. Vanaf nu krijg ik 70% omdat zij zegt dat ik niet niet ben door zwangerschap omdat het psychisch is.
    Ik wil graag bezwaar gaan maken.
    Ik ben toch wel degelijk ziek door zwangerschap? Ik had zonder deze gebeurtenis in mijn zwangerschap gewoon kunnen werken en was ik niet ziek geweest.

Hoe kan het dat dit wordt gezien als "gewoon ziek"?

Groetjes Lynn

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lynn,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie kindje.

Ik ben niet gemachtigd om medische beoordelingen te verrichten en heb geen inzage in je medisch dossier.
    Helaas kan ik je daarom geen antwoord geven waarom de verzekeringarts heeft beoordeeld dat je niet ziek ten gevolge van zwangerschap bent.

Als je zelf vindt dat je wel degelijk ziek ten gevolge van je zwangerschap bent kun je zoals je zelf aangeeft het beste een bezwaarschrift indienen.
    UWV zal dan je medische situatie opnieuw beoordelen.

Meer informatie over het indienen van een bezwaarschrift vind je in deze brochure.

Sterkte toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina