Ziek en niet (veel) willen drinken. Hoe lang aankijken?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Onze jongste is sinds gisteren ziek. Koorts en veel slapen. Geeft niet over en heeft ook geen diarree. Echter wil hij ook niks eten en drinken. Eten komt wel weer, maar om het drinken maak ik me wel zorgen. Hij neemt tussen het slapen door af en toe een paar slokjes. Vannacht heeft hij ongeveer 1 beker water gehad en sinds vanmorgen dus elke keer maar een paar slokjes. Ik weet dat hij moet drinken, maar krijg het er niet in. Hij wil ook geen waterijs oid. Hoe lang kun je het aankijken? Ben toch wel een beetje bang voor uitdroging. Wat moeten ze minimaal drinken op een dag?
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Rond hun vierde jaar moeten ze officieel een liter per dag drinken, dit zijn ongeveer vijf glazen. Een dagje wat minder maakt niet zo heel veel uit, als hij verder geen vocht verliest via diarree of spugen gaat uitdroging niet zo snel.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mijn oudste is van hetzelfde geboortejaar als jouw jongste en over het algemeen een slechte drinker. Als ze zich niet goed voelt is het nog moeilijker haar iets te laten drinken.

    Ik ben in sommige gevallen streng, dit bekertje moet nu leeg. Meestal accepteert ze dit wel. Of ik geef haar een drinkbus en zeg dat die tegen de middag leeg moet zijn. Als ze dan bijv tv kijkt, drinkt ze bijna onopgemerkt.

    Beterschap!
     
  4. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Een dagje wat minder is niet zo erg. Zou sowieso tot morgen even aankijken. Misschien iets van komkommer of appelmoes geven, is ook weer wat extra vocht ;)

    Wanneer je trouwens echt ziet dat hij
    droge, gebarsten lippen krijgt zou ik toch de huisarts even bellen.

    Beterschap!
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja had ook al komkommer vla of appelmoes voorgesteld, maar wil echt niks. Heeft al heel erg droge lippen, dat heeft ie eigenlijk altijd.
    Mijn dochtertje (ook ziek) zei dat hij moest drinken, want na 3 dagen niet drinken ga je dood.. lekker subtiel haha, maar hij heeft daarna toch maar een half glas leeggedronken. Slaapt nu weer.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Dank je! Kijk ik het nog even aan, net wel weer een half glas gehad en slaapt nu weer.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Dank je! Ik zal inderdaad wat strenger zijn, werkte net wel even (ook dankzij dochtertje haha). Vanmorgen was hij zo slaperig/suf dat het echt niet ging.

    Ik zal zijn drinkfles voor school vullen, dat werkt misschien ook wat beter
     
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Idd iets strenger en anders gewoon je dochter inzetten ;)

    Verder zou ik vertrouwen op je moedergevoel!
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier ook lastige drinkers.... onderstaande link geeft wel wat meer duidelijkheid.

    Hier wordt duidelijk aangegeven hoeveel "vocht" een kind moet krijgen per dag
     
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Heeft hij geen keelpijn waardoor hij weinig wil drinken?

    Misschien spiegel paracetamol opbouwen waardoor hij zich helemaal wat beter voelt.

    Verder kunnen ze zonder diarree of spugen best een paar dagen met wat minder drinken toe.

    Mijn oudste is altijd een ramp wat betreft drinken en al helemaal als ze ziek is.
    Is nog nooit uitgedroogd, plaste dan wel weinig.
     

Deel Deze Pagina