Ziek gemeld ,gelijk UWV

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kim90, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hallo Hallo!

    Ik vraag me af of iemand hier antwoord op kan geven?

    Ik ben nu 8 weken zwanger en vanaf week 4 /5 flink wat klachten al.:thumup:
    Duizelig, misselijk de hele dag, spugen , moe, hoofdpijn, continu vieze smaak in mn mond ed.Nouja , jullie kennen het allemaal wel denk ik. :p

    Nu had ik dus vorige week een flinke reeks van 6 diensten achter elkaar, 2 avonddiensten en 4 nachtdiensten. ( ik werk als GGZ verpleegkundige in een gesloten kliniek).
    Nou blijkt het dus een erg nadelig effect te hebben op mijn klachten als ik veel achter elkaar werk :roflmao: . Vooral die nachtdiensten waren echt killing.
    Mn 5e dienst (3e nwchtdienst) voelde ik me zo ontzettend beroerd.. veel gespuugd,en uiteindelijk alleen kokhalzen omdat er niks meer uit kwam.

    Ik ben 's ochtends om half 5 weg gegaan ( zondag ochtend ) .Collega's hadden natuurlijk ook niks meer aan me zo. Daarna had ik nog 1 nachtdienst moeten draaien.

    Ik heb ze gister gebeld dat ik mn volgende dienst gewoon weer kom werken.

    Nou kreeg ik dus vanochtend een brief van t UWV, dat mn werkgever me daar had ziek gemeld en dat ze gaan beoordelen of ik een ziektewet uitkering krijg. Verder allemaal voorwaarden waar ik me aan moet gaan houden om mn uitkering te behouden :roflmao:.Vanmiddag ben ik ook al door t uwv gebeld:confused:

    Is dit niet wat overdreven ??
    Heeft iemand anders dit ook al eens mee gemaakt?
    Ik heb contact gezocht met mn manager maar die geeft een reactie.
     
  2. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Als je werkgever op de hoogte is van jouw zwangerschap dan moet hij ziekte ten gevolge van zwangerschap binnen enkele dagen bij het uwv melden. Dan kunnen ze je loonkosten terug krijgen. Het uwv is vervolgens weer verplicht om contact met de zieke medewerker op te nemen.
    Dus ik kan me voorstellen dat het snel en overdreven lijkt maar ze volgen gewoon het protocol :).

    Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk voel je je snel beter.
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet overdreven hoor, ik werd ook meteen de volgende dag na mijn ziekmelding al gebeld. Nu was deze ziekmelding "veroorzaakt" door het feit dat we de zwangerschap moesten afbreken ivm trisomie18. Dus een iets andere situatie, dan ziek door overgeven, Maar het UWV is echt voorzichtig met zwangeren wat dat betreft
     
  4. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Aha dan zal dat t wel zijn ! Dank je wel voor je reactie ! :)
     
  5. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Pff heftig hoor :( dank je wel voor je reactie verder :)
     

Deel Deze Pagina