Ziek geweest, niet eten, wel fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Onze meid is al een aantal weken van de avondfles af geweest. Maar ze is de laatste tijd telkens wat ziekjes en heeft nu de afgelopen dagen wondroos. Hier is ze echt heel ziek van geweest en at helemaal niks. Voor het slapen gaan toch maar een flesje halfvolle melk gegeven (100 cc ofzo) maar nu blijft ze telkens maar komen voor die fles.
    Ik begin het nu eigenlijk wat irritant te vinden want ze kan er best wel vanaf. Het is haar ook niet om die melk te doen volgens mij maar meer om het gelurk aan de fles. Dat vind ze zo lekker en daarna valt ze ook als een blok in slaap.
    Ben ik nu moeilijk en moet ik haar dat gunnen? Of moet ik het toch echt gaan leren? Wat vinden jullie?
     
  2. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waarom vind je het dan irritant? Ze geniet er toch van? Hoeveel mensen zijn er wel niet die warme melk willen om lekker te slapen?
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ze bouwt het vanzelf wel weer af, schijnbaar heeft ze het nu nodig aangezien ze het allemaal heeft verbruikt met het ziek zijn.

    Dus probeer je er niet aan te irriteren, draai het om en geniet er nog even lekker van want voordat je het weet wordt je de kamer uitgezet door je (in mijn geval) 2,5 jarige zoon met de woorden "Kyjan zelf lezen dag mama tot morgen :confused: :cry: "


    Groetjes Anita
     
  4. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Gewoon blijven geven. Op een gegeven moment zal ze er niet meer om vragen.
     
  5. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik zou daar ook geen moeite mee hebben, gewoon lekker geven joh kan ze weer wat reserves opbouwen!

    henriette
     
  6. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee krijgt nog steeds een lekkere fles warme melk mee naar bed. Ze huilt ook nooit als ze moet gaan slapen, tijdens het drinken heeft ze de ogen al dicht en je hoort haar meestal niet weer! Heerlijk toch, laat je kindje maar lekker hoor.... tegen de tijd dat ze een puber is zal ze het wel niet meer willen haha. Vaak zoeken kindjes ook troost bij een flesje hoor...
     
  7. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja maar ik lees hier zoveel kindjes (volgens mij bijna allemaal op een paar uitzonderingen ha ha) die met 1,5 jaar al van de fles af zijn. Gisteravond hebben we het weer geprobeerd. En ze gilt moord en brand! Uiteindelijk viel ze na een flesje wel lekker in slaap. En soms lukt het haar wel zonder en soms dus niet.
    Maar ja volgens het CB mag je rond deze leeftijd ook geen fles meer geven. En om eerlijk te zijn maakt het mijzelf ook niet heel veel uit en vind het nog wel gezellig ook om die kleine hummel lekker in mijn armen te hebben.
     
  8. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dominique krijgt ook nog steeds een avondfles, ze is nog net geen anderhalf maar zolang zij hem nog leeg drinkt heeft ze er volgens mij nog steeds behoefte aan.
    Warm eten doet ze niet super dus dit is voor mammA ook nog even een geruststelling dat ze de nacht door kan komen zonder honger.

    Ik vindt het ook heerlijk haar nog even in mijn armen te hebben voordat ze naar bed gaat, ze worden zo snel groot!

    Gewoon je gevoel volgen meis, tenminste dat doe ik wel.

    Henriette[/list]
     
  9. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ach ja. Wat zeur ik eigenlijk nou ook. Het is ook helemaal niet erg en het is nog zo'n klein meiske. En net wat jullie zeggen......als ze puber is hoeft ze 'm vast niet meer ha ha.
    Geven jullie dan trouwens gewone melk? Of peuter/groeimelk ofzo?
     
  10. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee krijgt rond 19.30 uur een fles gewone halfvolle warme melk mee in bed. Overdag krijgt ze alles in een beker. En 's morgens als ze wakker is nog een papfles bij mij in bed. Het enige nadeel is dat ze die avondfles na het tanden poetsen krijgt....
     
  11. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Maar Esmee is al best *oud*. Begrijp me niet verkeerd hoor, maakt mij niet uit, maar heb jij nooit commentaar op het CB gekregen? Ons meisje moest daar met 10 maanden al van de fles af. En ik weet dat ik er s**t aan moet hebben maar toch trek ik me dat commentaar wel een beetje aan.
     
  12. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Schijt aan hebben, kindjes kunnen heel goed aangeven wat ze aan voedingsstoffen nodig hebben. Zeker na ziekte vervallen ze vaak weer (tijdelijk) in hun oude patroon om bij te tanken.

    Lekker van genieten en het Cb laten kletsen. Volgens het Cb moeten ze volgens mij met 3 jaar al het huis uit kunnen.
     
  13. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik zou ook gewoon bij geven hoor. misschien heeft ze het nodig of ze vindt het lekker.
    gewoon niet naar het cb luister.
    het is toch jouw kindje, dus niemand kan er iets tegen zeggen.
     
  14. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja weet ik.. maar ik heb een superleuke verpleegkundige op het cb... Ze geeft altijd zelf eerlijk toe dat zij ook niet alles volgens de regeltjes deed met haar eigen kinderen haha. En als je weet dat ze het 'niet goed' vinden op het cb zeg je het toch gewoon niet? Ik heb ook nooit verteld dat Esmee tot haar tweede alles uit een flesje dronk hahaah.
     
  15. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gewoon niet vertellen hoor.
    ik had 2 maanden geleden gezegd dat isa danoontje at, maar de verpleegkunde werd boos op mij. maar ik geef het gewoon en de volgende keer ga ik gewoon niets zeggen.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm en als je er zelf vanaf wil.. kan je altijd nog flesje warm water mee naar bed geven

    dat is in ieder geval beter voor dr tandjes dan melk :)

    en verder moet je het natuurlijk zelf weten.. :)
     

Deel Deze Pagina