Ziek naar werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunshine88, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik ben al een paar weken ziek door de zwangerschap maar word erg onder druk gezet dat ik het toch moet gaan proberen om te werken.
    Ik lig doodziek op bed en dan willen ze dat ik ga 'proberen'? Snap er niks van, wat kan ik nu het beste doen want het gaat me echt niet lukken ben echt ziek en voel me al helemaal niet goed om te gaan werken.

    Alvast bedankt
     
  2. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    lieverd toch, zijn ze op je werk nou helemaal :x..... ik zou zeggen meld je ziek evt met verklaring van je gynaecoloog of verloskundige ze zullen wel een arbo-arts op je dak sturen maar dat zie je dan wel weer. neem je rust voor jou en je kindje.

    heel veel sterkte en beterschap!!!!!
     
  3. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Als het niet gaat, gaat het niet! En regel anders zelf een afspraak bij de arbo arts..want ze kunnen je echt niet dwingen om te gaan werken als het niet gaat!
     
  4. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa het lukt gewoon echt niet, heb al een paar keer geprobeerd maar ben gewoon zo misselijk, duizelig en moet veel overgeven.
    Ik zeg ook gewoon nee het lukt me niet maar ze blijven gewoon zo pushen dat ik er gewoon van moet huilen alsof ze me niet geloven.
    Ik zou nooit zomaar thuis zitten zonder reden en zelfs voor me zwangerschap ben ik vaak heel ziek gaan werken maar nu is t gewoon anders.
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het een beetje vinden afhangen van op welke manier je ziek bent... Ik denk dat de meeste zwangeren wel spugend op hun werk zijn geweest? Zelf ben ik aan het begin van mn zwangerschap een weekend ziek geweest ivm misselijkheid icm oververmoeid en ondertemp ( temp van 35.0 midden in de zomer ) maar ben daarna gewoon weer gaan werken. Dat hield in; onderweg naar mn werk of een emmertje mee in de auto of zo nu en dan de noodzaak ergens in een bosje te moeten kotsen als ik fietste. Ook tijdens mn werk regelmatig moeten spugen. Ik werk in de zorg en had erg veel moeite met het wassen en aankleden van de clienten 's ochtends, bij al die akelige geurtjes en zeker bij poepbroeken was het gegarandeerd kokhalzen of spugen. Of als ik nachtdienst had, dan kwam ik onder het wassen & aankleden aan maar moest ik 's ochtends koffie zetten ( = spugen ) en de vuilnisbak verschonen ( Waar ik net in gespuugd had ;) ) Heb heel wat keren met tranen in mn ogen gestaan, maar dat was voor mij toen geen reden om me ziek te melden, dat hoort gewoon echt bij de zwangerschap vind ik. Uiteindelijk ben ik wel de ziektewet in gegaan, vanwege bekkenklachten, maar tot 22 weken al spugend gewerkt... ( En nu zo blij geen poepbroeken van clienten meer te hoeven verschonen! )
     
  6. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik heel erg knap suusjeuh maar ja ieder zo zijn kracht de een staat sterker in zn schoenen dan een ander.
     
  7. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Als ik me zo beroerd zou voelen zoals jij omschrijft zou ik ook thuis blijven. Zeker als je duizelig bent en veel moet overgeven.
    Maar waarom doet je werkgever zo moeilijk dan, als het goed is als het zwangerschapsgerelateerd is krijgt hij 100% vergoeding van jou loon.

    Ook al hoort het bij zwangerschap, er zijn grenzen.
     
  8. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me werkgever doet moeilijk omdat het een commercieel bedrijf is, ik denk dat ze daarom moeilijk doen omdat ik nu geen klanten kan binnenhalen en wel uitbetaald word.
     
  9. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik ben het wel een beetje met suusjeuh eens, ook ik heb regelmatig gespuugd op het werk bij onze eerste. Ik ben toen 7 maanden ziek geweest. Bij de andere 2 ging het beter maar was ik vooral heel erg moe. Ik ging dan wel gewoon naar mijn werk ma na het werken, als mijn man thuis kwam ging ik meteen naar bed om te slapen. Na een tijdje ging dat en d emisselijkheid weer over en was werken gewoon weer erg leuk.
    Ik weet niet welke klachten je hebt, maar ben het er wel mee ens dat zij jou betalen en je dus ook wel wat moeite mag doen voo rhen. Nogmaals ik weet niet welke klachten je hebt, misschien kun je afspreken dat je 's morgens wat later begint zodat je rustig kunt opstarten oid. Succes
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Zwangerschapsmisselijkheid is er in allerlei vormen en maten van zeer licht tot heel extreem. Sommige mensen kunnen met bepaalde vormen van zwangerschapsmisselijkheid wel werken, maar vaak ook niet. Als jij het gevoel hebt dat het je niet lukt om te werken en je er slechter door wordt dan heb je een goede reden om je ziek te melden. Als ze toch pushen zou ik naar de arbo-arts vragen. Je werkgever is niet medisch geschoold en kan niet zeggen dat je wel kan werken!! Daarnaast wordt de misselijkheid en bijhorende klachten vaak beter te hanteren als je het heel rustig aan doet. Nog een reden om minder of helemaal niet te werken.

    En @Suusjuh: zwangerschapsmisselijkheid mag dan bij een zwangerschap horen en veel voorkomen, dat betekent niet dat je er niet echt ziek van kunt worden.
    @Twinkle star: als je je ziek hebt gemeld wegens zwangerschapsklachten wordt het bedrijf door het uwv gecompenseerd en betalen ze dus niet je loon. Daarnaast mag het bedrijf ook wel wat moeite doen voor hun werknemers en ze niet door al dat gepush nog zieker maken. Als ze het niet vertrouwen moeten ze een werknemer doorsturen naar de arboarts en niet zelf conclusies gaan trekken!

    @ Sunshine: Als je meer wilt weten over ernstige zwangerschapsmisselijkheid en wat meer munitie wil om met je werkgever te praten kun je hier kijken: www.steunpunthg.nl

    Meid, je bent echt geen aansteller. Continue misselijkheid, duizeligheid en overgeven zijn een aanslag op je systeem!! Heel veel sterkte!
     
  11. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wil hier ook niet mee zeggen dat TS zich aanstelt hoor, maar wat ik wel bedoel is dat er echt heel veel zwangeren spugen op hun werk en dat dat vaak geen reden is om thuis te blijven. HG is echt een ander verhaal, dat is niet zomaar zwangerschaps misselijkheid..
     
  12. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wat rosao zegt.... je hebt misselijkheid en misselijkheid he.

    Bij 1e zwschap gaf ik elk half uur over maar was wel in staat om te werken.
    Bij deze zwschap ben ik de hele dag misselijk geweest (van 6 tot 16 weken) en nog niet in staat om recht te zitten.
    Kon niets anders dan liggen en maar hopen dat ik niet hoefde te spugen.... kon dus ook niet werken.

    Schakel de arbo zelf in als jij van mening bent dat het het echt niet gaat.
    Wat zijn 9 maanden zwangerschap nu op een heel leven werken....
    succes

    ik vind het erg jammer dat TS aangeeft echt te ziek te zijn om te werken en er dan toch gereageerd wordt met:
    het hoort erbij, zet je eroverheen en heb wat voor je baan over.
    (even erg kort door de bocht samengevat)
    Als je van medezwangeren al geen steun krijgt.....
     
  13. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ben net weer gebeld, moet maandag terugbellen om te kijken hoe het gaat.
    Ze vonden het raar dat ik het niet eens wou proberen. Ik kan nog niet eens me eigen ontbijt maken laat staan naar me werk gaan en doen alsof er niks aan de hand is.
    Ben gewoon echt de hele dag misselijk en duizelig ik probeer me zo veel mogelijk in te houden als ik moet overgeven maar dat lukt niet altijd.
    Me werkgever wil dat ik langs ga bij een arbo arts dus dat doe ik dan maar.
    Hopelijk dat dit goed afloopt want tuurlijk werk ik liever dan dat ik thuis zit maar als het echt niet gaat houdt t op.
     
  14. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    O, zooooooooooo herkenbaar! Ik zit ook vanaf week 7 ziek thuis.
    Mijn arbo had gezegd, dat ik thuis moest blijven en mijn leidinggevenden wilden dat ik toch kwam proberen. Ze hadden een reserve achter de hand, dus ik kon het toch proberen? Voor mij is juist de reis naar mijn werk toe een probleem en ik weet dat het daarna zo erg is, dat ik nog dagen aan het herstellen ben. Er is dus echt een ENORM conflict uit voortgekomen, en ik heb zelfs 2 weken vakantie moeten inleveren. (mag neit, weet ik.)8)
    Zelfs met de steun van gyn en arbo is het toch vaak moeilijk, zeker als de sfeer met je baas helemaal wordt verpest.
    Zij vonden dat ik op mijn werk ook wel kon spugen, maar het zit hem niet alleen in het spugen. Het is niet hetzelfde als even een glas water drinken of even een frisse neus halen. Je bent ook heel slap, draaierig, hoofdpijn door vochtverlies, etc.
    Hoe kan je dan ook nog presteren?
    Uiteindelijk ben ik dus wel thuisgebleven, maar al het vertrouwen is nu dus weg. En dat leverde mij weer enorm veel stress op.

    Nu blijkt dat mijn kindje ook nog eens een groei achterstand heeft (hoort bij 5% kleinste kindjes) en ik vraag me af of het door de stress komt. Stress is wel groei remmend namelijk.
    Ik snap het niet, wordt door UWV betaald, lijkt wel alsof dit het ergste is wat je baas kan overkomen....:(
     
  15. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa erg yoh het lijkt wel alsof ze me niet geloven.
    Maar ja ik heb me altijd met de volle 100% ingezet voor mijn werk maar nu gaat mijn gezondheid en die van mijn baby voor.
     
  16. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Misschien is het omdat de ene vrouw wel gaat werken met misselijkheid en de ander niet, en dat de vrouw die niet werkt dan wordt gezien als een aansteller (zo, wat een zin :)). En dat terwijl er heel veel gradaties van misselijkheid zijn. Maar goed, een werkgever kan denken: waarom werkt zij wel en zij juist niet? Kan me voorstellen dat dat verwarrend is.
    Ik probeer altijd wel aan het werk te gaan, moe of misselijk. Ik probeer het wel, tenzij ik natuurlijk doodziek ben, maar dat gebeurd niet zo vaak gelukkig. Als het dan echt niet gaat, kan ik altijd nog naar huis en zien ze dat ik me niet aanstel.
    Maar... ziek is ziek hoor!
     
  17. s1986

    s1986 Niet meer actief

    Hoe gaat het nu met je? Toch aan t werk gegaan? Je heb idd verschil in misselijkheid. Vind JIJ dat het niet gaat dan gaat het niet he..... Arbo geeft je vast gelijk!!
     
  18. Vlinder24

    Vlinder24 Fanatiek lid

    24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Iedereen voelt aan haar eigen lichaam of ze in staat is om te gaan werken of niet, ongeacht de zwangerschap!

    Ik heb sinds zaterdag buikgriep, buikpijn, overgeven en ik heb ook besloten om het goed uit te vieren!! Dus ben vandaag ook thuis gebleven Ik vind mezelf en me kindje nu gewoon het belangrijkste!!

    Werk gaat toch wel door zonder je!

    Ik vind het grote onzin om door te blijven werken, omdat je zwanger bent! Ziek is ziek en nu juist heb je ook nog een kleintje in je buik waar je goed voor moet zorgen!

    Kortom, luister naar je eigen lichaam!!!
     
  19. Mamaloe26

    Mamaloe26 Fanatiek lid

    26 okt 2009
    1.236
    0
    0
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    @ ts, wat rot dat je zo ziek bent. Gewoon naar de arbo gaan, die stuurt je echt niet terug naar je werk als je ziek bent.

    Wat betreft het betalen door uwv, dat klopt natuurlijk. Maar ook al betaald je baas je niet ik kan me wel voorstellen dat het lastig is op je werk als je er niet bent. Niet om het gedrag van je leidinggevende goed te praten hoor. Maar meestal speelt er voor je baas meer dan enkel wie je betaald.

    Ik hoop dat je je gauw weer goed voelt.
     
  20. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gister naar de arbo gegaan, moest 30 km rijden omdat er in mijn woonplaats volgende week ofzo pas plek was.
    Hij stelde voor om 4 weken te rusten en daarna met 12 uur per week te beginnen aangezien ik nu 45 uur per week werk.
    Ik hoop echt dat ik me over 4 weken beter voel want als dat niet zo is ben ik bang voor de reactie van mijn werkgever.
    Mijn contract loopt nog maar tot januari en ik weet bijna wel zeker dat t niet verlengd word want straks hebben ze toch niks meer aan me omdat ik parttime wil gaan werken.
    Jammer maar helaas!
     

Deel Deze Pagina