Ons zoontje van 9,5 maand krijgt 3 tandjes door waardoor hij 2 dagen niet zo goed eet. Sinds gisteravond spuugt hy ineens en hield hij zijn avond eten niet binnen ook zijn pyamapapje niet. Vanmorgen heeft hij wel zijn pap binnegehouden en vanmiddag heeft hy ook pap gehad ipv een boterham en dit hield hij gelukkig ook binnen. Nu heb ik voor straks groentensoep gemaakt waarvan ik hem dan het sap wil geven zodat hy dan tog wat vocht zou binnen krijgen omdat hy best weinig water wil drinken ongeveer een halve beker over de hele dag Maar nu bedenk ik mij net,misschien is die soep wel niet zo goed omdat hy zijn fruit en avondeten ook niet binnenhoud en misschien kan ik hem beter straks een bordje pap geven omdat hy dit wel binnenhoud wat zouden jullie doen en is 3 x pap op een dag niet wat veel dan Hy krijgt geen opvolgmelk meer sinds twee weken want dit wil hy absoluut niet meer drinken
Ik zou hem gewoon alles geven wat hij binnen houdt. De soep kan je altijd proberen. Werkt dat ook niet, dan nog wat pap. Misschien kan je minimaal hoeveelheid pap erin doen? Maar een paar schepjes? Verder: thee, water, diksap etc. Misschien wat yoghurt?. Hier ook een ziek ventje. Ik bied hem alles aan en zie wel wat hij eet. Qua gewicht kan hij gelukkig wel wat hebben maar het drinken wil vandaag ook niet zo. Ik geef hem straks nog wat extra opvolgmelk (dat lust hij gelukkig nog al te graag). Hou zijn vocht goed in de gaten hoor!
Als ze ziek is, geef ik haar 's ochtends een papfles en 's middags nog een gewone fles en bijv. nog wat roosvicee uit een tuitbekertje. Verder heb ik altijd wel nog van die kleine frutapurabakjes in huis, maar zelfs die krijgt ze dan vaak nog niet op. Ze eet gewoon bar weinig als ze ziek is, ik probeer haar genoeg te laten drinken, maar ja, zelf heb je vaak ook geen honger als je ziek bent, dus maak ik me er niet zo druk om dat ze maar weinig eten binnen krijgt.
Ik maak me om het eten ook niet zo druk als hij maar drinkt,maar dat doet hy dus ook niet echt zo veel. Ik geef hem straks wat soep zodat hij wat vocht binnen krijgt en dan maar hopen tot hij het binnehoud