Ziek zijn gezeur

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door autumn86, 17 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Oké ben er nu al klaar mee. Vorige week donderdag, alle kinderen waren bij de opvang geweest, jongste voelt opeens flink warm, ofwel koorts.
    Vrijdag was mijn eerste we zien elkaar op kantoor dag, gelukkig was man vroeg thuis.
    Zaterdag jongste knapt op, zondag gezellig op bezoek, oudste begint in te kakken, oudste koorts en keelpijn.
    Dinsdag oudste is redelijk fit, jongste snottert nog steeds, middelste begint te snotteren.
    Woensdag middelste is na school opeens moe, kruipt in bed en komt er met koorts uit. Vrijdag werd hij 4, de taart is nog steeds niet aangeraakt, hij eet amper, lust geen pizza, stokbrood, patat. Gisteren speelde hij nog een tijd buiten, vandaag kan hij amper op zijn benen staan.
    Gisteravond begon de oudste ook weer met koorts, die kwakkelt lekker verder. De jongste slaapt veel en eet weinig, zit op het randje qua gewicht, inmiddels van de 2-2,5% terug naar de 1% lijn.

    Middelste mag zo naar de HAP. Dinsdag heeft de jongste een afspraak bij de anesthesist, zal daarna gelijk overleggen met zijn behandeld arts over zijn gewicht..

    Ik ben vast niet de enige met zieke kindjes in huis.
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Het heerst enorm. Een paar weken geleden begon bij ons de 2e met koorts en overgeven, niet willen eten en drinken, heel moe en veel slapen. Na 3 dagen begon de 3e met dezelfde klachten en weer een paar dagen later de oudste.

    Alleen de jongste heeft niet overgegeven, wel af en toe koorts.

    Bij mijn kinderen duurde het ook lang, vooral de vermoeidheid. Mijn 2e zat ook op het randje met gewicht, woog nog maar 17,7 kilo met haar 124 cm. Maar nu ze weer beter is, eet ze weer als de beste.
     
  3. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Dat is zo balen hé, buikgriep heerst enorm nu.

    Hier ook: 1,5 week geleden de oudste, 6 dagen geleden de jongste en sinds zaterdag ikzelf.

    Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt als je kind als een laag gewicht heeft! Mijn oudste was vroeger continu ziek, die kon ook echt niks missen.

    Hoe is het afgelopen bij de hap?
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Vervelend maar er heerst inderdaad van alles nu.

    Woensdag werd mijn jongste wakker met keelpijn, hoofdpijn hoesten en hoge koorts (40.4). Vrijdag koortsvrij maar nu nog steeds wel hoesten af en toe.

    Zaterdag werd de oudste ziek. Zelfde klachten alleen lagere koorts (gelukkig).
    Zij heeft gisteren nog overgegeven maar vormt zich nu weer oké, alleen nog hoesten.

    Vanmorgen stond ik op met keelpijn en hoofdpijn...

    we wisselen elkaar lekker af... :(
     
  5. maliro

    maliro Niet meer actief

    Wij zijn ook al 3 weken bezig, ik ben er helemaal klaar mee. Kan ook geen gehoest meer horen. En dan zometeen weer 2 weken vakantie. Heb sinds de lockdown nog geen volledige schoolweek gehad dat ze beiden op school zaten. Ben er nogal klaar mee
     
  6. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    wij doen ook mee

    Half maart gevallen en tand naar naar achter geklapt en naar de kaakchirurg doorgestuurd.
    Week later begon buikgriep. Erg huiverig voor omdat hij vorig jaar werd opgenomen.
    Met wat spannende momenten was dat na 10 dagen op z'n retour.
    Toen kreeg hij ontstoken ogen en ook nog een oogbol ontsteking.
    En ja hoor we waren nog niet klaar toen kwamen de waterpokken. Wonderbaarlijk genoeg fietste hij daar redelijk oke doorheen wel flink jeuk maar hij voelde zich oke.
    En vrijdag Bam koorts hoesten verkouden.
    En ook 40.5 koorts geen lichte verhoging ofzo...
    1e paasdag redelijk in z'n hum maar gisteren weer de hele dag slapen.
    Vanmiddag maar weer naar de huisarts...

    Ja ik hoop gauw een fit ventje in huis te hebben welke zich goed voelt.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Wij hebben het net gehad (corona, buikgriep en griep in 3 weken tijd) en als er binnen de komende tijd weer iemand ziek word ga ik denk ik huilen. De rek is er echt uit. Heel veel sterkte en beterschap voor iedereen met zieken thuis!
     
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Hier ook is de 1 niet ziek dan de ander wel en anders wel een neefje of nichtje. Of halve kleuterklassen die elkaar besmetten.
    Buikgriep, zwaar verkouden en ga zo maar door en het is nog niet klaar.

    Lijkt wel dat ze alles moeten inhalen...:|

    Nu de jongste al dagen koorts en doet niks anders dan janken, dan heeft de oudste ineens de waterpokken (had de jongste eerder verwacht maar nee dat komt vast ook na dit)

    Zelf niet lekker maar is niet zo gek als je zieke kind alleen maar bij je wil zijn.
     
  9. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Dat is ook zo, want niemand heeft meer weerstand. Ook onder volwassenen, hoeveel uitval we op het werk hebben:eek:. Alle coronamaatregelen hebben er dus ook voor gezorgd dat andere virussen etc niet of nauwelijks meer rondgingen en dat halen we nu met z'n allen in.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    I know bij ons ook, zelf ga ik zo lang mogelijk door en ook niet best hoor heb nu vakantie en echt het is vd week in m'n rug geschoten en denk iets van griep, ken je dat hoesten en dan dat het zo in je rug en been doorschiet:| en dan ook beide kids ziek lamlendig enz.

    Hoe vaak ik berichten krijg op m'n werk sorry ben positief getest en dan sluiten ze af met pas goed op jezelf. Serieus dat kan ik niet meer horen. (Dan zitten ze dus thuis met een verkoudheidje) met uitzonderingen hoor.
     
  11. roever

    roever Niet meer actief


    Nope…

    hier 4 kinderen en ik denk…
    Dat er vanaf 1 januari, niet 1 week voorbij is gegaan dat er niet iemand niet fit was.:rolleyes:
    Het is werkelijk niet normaal haha
     
  12. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Middelste is nog een paar dagen ziek geweest. Kind heeft geen energie meer en heeft zijn eerste schoolweek bijna volledig gemist. Wel de peuterschool afgesloten en daarna 4 uur geslapen.
    Oudste heeft een ab kuur want fikse keelontsteking
    De jongste gaat eindelijk weer wat eten, is nog steeds verkouden. Jongste was ruim 200 gram kwijt en weegt nog geen 7,5kg met bijna 1 jaar.

    Op mijn werk valt ook de één na de ander om.

    Ben blij dat het nu vakantie is.
     

Deel Deze Pagina