Ziekenhuis opname van een week

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Hanneke1986, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke1986

    Hanneke1986 Actief lid

    17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ons zoontje wordt volgende week opgenomen ivm een operatie aan een afwijking aan zijn niertje. Deze verwachte opname duur is 7 dagen. Wij verblijven waarschijnlijk al die tijd in het Ronald McDonalds huis omdat we een behoorlijk stuk bij het ziekenhuis vandaan wonen. Nu ben ik bezig om al vast wat spullen in te pakken. Maar ik vind dit lastig voor onze zoon. Wat raden jullie aan? Hij komt 1 a 2 dagen op de high care afdeling te liggen en daarna gaat hij naar de normale afdeling. Wat is handig qua kleertjes. Waarschijnlijk komt hij aan behoorlijk wat slangetjes te liggen. Ik verwacht dat hij op de high care afdeling alleen in een luiertjes komt te liggen, maar wat daarna. Jullie tips zijn zeer welkom.

    En weet iemand hoe het met voeding geregeld is in het ziekenhuis? Op de site van het ziekenhuis staat dat zij voor luiers zorgen, maar krijgen we ook voeding van hen. Jim krijgt namelijk kunstvoeding (voor de zekerheid neem ik gewoon een eigen pak voeding mee).

    Ow ja Jim is dan 6 weken oud en wordt geopereerd in het Sophia kinderziekenhuis.
     
  2. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat ze kunstvoeding daar hebben, tenzij je een huismerk geeft. Verder qua kleding vond ik overslagrompertjes met lange mouwen heel fijn. Ik weet niet of jou kindje een saturatiemeter krijgt maar dan zijn sokjes die goed blijven zitten heel handig. En verder gewoon lekkere zachte broekjes.
    Succes trouwens
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft als baby 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Met sondevoeding en saturatiemeter, maar ze kreeg altijd haar gewone kleren aan en gewoon 1 keer per dag schone kleding maar als het niet vies is kan het ook nog wel een dagje extra aan. Voeding weet ik niet, ze kreeg borstvoeding.
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik vind tijdens opnames erg handig die boxpakjes bijv die van h en m.
    Die hebben drukkers van de nek tot aan de voet aan de voorkant.
    Slangen meters enz kunnen heel makkelijk tussen de openingen van de drukkers door.
    Idd ook een goede sokjes voor de saturatie meter.

    Voeding zal er zijn als het standaard is.
    Ik zou gewoon je eigen meenemen voor de zekerheid.

    Wat ook fijn kan zijn is een doekje wat jij bij je heb gehad mama's luchtje als troost.

    Wil je veel sucses en sterkte wensen opnames zijn zwaar.
     
  5. Hanneke1986

    Hanneke1986 Actief lid

    17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips. Ik ben inmiddels al begonnen met het inpakken van wat spullen en kan daarbij mooi jullie punten bij meenemen.
     
  6. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mijn zoontje ligt geregeld in het sophia en daar word voor eten voor hem gezorgt.
    Ik deed rooming-in bij hem.
    Kleding is idd wat lastiger als ze aan slangetjes liggen.
    Maar idd boxpakjes of broek en shirtje zo der romper zodat de slangetjes er onderuit kunnen?
    Veel succes en sterkte.
     
  7. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ben pas 5 dagen in het ziekenhuis verbleven met mijn 4 weken oude zoontje vanwege het entero virus

    Kv krijgen ze daar alsmede luiers doekjes alles eigenlijk

    Zou beetje ruime rompers meenemen en van die boxpakjes met druk knoopjes of gewoon een makkelijk zittend setje

    Mag ik vragem waarom het ronald mc donald huis? Je kan ook rooming in doen dat ke bij hem op de kamer slaapt

    Of willen jullie als gezin daar overnachten?

    Iedergeval heel veel succes
     
  8. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik weet dat ze daar nutrilon kunstvoeding hebben en dat wij dat gewoon van daar kregen.

    Succes met de operatie en daarna!
     
  9. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Pakjes met drukknopjes zijn handig, gewone pakjes kunnen ook wel maar geen met sokjes aan de broek vast.
    Voeding en luiers hebben ze in overvloed. Van voeding hadden ze bij ons 2 merken, nutrilon en nog een merk.
    Behalve de kleding krijg je er alles.
    Ik zou ook knuffeltjes meenemen en doekjes, draag een doekje bij je onder je shirt, als je het dan bij hem legt ruikt hij je.

    minimaal 2 spenen en liefst meerdere knuffels. Spenen moeten om de 24u gesteriliseerd worden en als er eentje op de grond valt natuurlijk ook. Knuffeltjes moeten ook gewassen worden.
    En neem een leuk dekentje mee om op hem te leggen. Ziet er leuker uit dan de ziekenhuis dekentjes
    Het is alles behalve leuk maar probeer toch te genieten, hij is een vechter dus kleed het leuk aan met dekentjes, knuffeltjes. Is wat positiever voor op de foto's en het is een sterke bink dus maak het zo vrolijk mogelijk.
     
  10. Ramona80

    Ramona80 Actief lid

    19 okt 2014
    210
    0
    0
    Mijn zoontje heeft meerdere operaties gehad, voeding etc krijg je.
    Verder zou ik vooral overslagrompertjrs mee nemen.
    Heel veel sterkte en succes.
     
  11. mamavan3jochies

    mamavan3jochies Niet meer actief

    sterkte, ik denk je zoontje inmiddels er ligt.
     
  12. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hopelijk is alles goed gegaan.
     
  13. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Onze jongste heeft ook in het Sophia gelegen.
    Melk en luiers hoef je niet mee te nemen, krijg je daar
    Mijn ervaring is dat hij het beste ligt in een luchtige pyama of alleen een luier (met deze temperaturen is dat zeker aan te raden)
    Ik heb zelf maar 1 dag in het RMD geslapen, toen zoonlief op de ic lag. Toen hij op de gewone kinderafdeling lag kreeg ik een stretcher om bij hem te blijven. (de lakens/dekens zijn wel erg dun overigens)
     

Deel Deze Pagina