Ziekgemeld a.g.v. vermoeidheidsklachten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Astrid040, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik werk in de psychiatrie met heel wat agressie en werkstress.

    Ben nu 7 weken zwanger en heb me afgelopen vrijdag ziek gemeld omdat ik echt op ben. Dit hele weekend tot vandaag ook op bed gelegen. Voel me zo vermoeid, misselijk en duizelig. Ken dit niet van mijn vorige zwangerschap.

    Zondag heb ik wel een telefonische dienst gedraaid, kreeg dat niet geruild, wat er toe leidde dat ik vannacht nauwelijks heb geslapen en vandaag weer mijn werk moest afzeggen (wij compenseren diensten normaal niet).
    Morgen heb ik een afspraak die niet afgezegd kan worden, maar voel me echt belabberd.

    Kennen jullie dit?
    Duurt dat lang?
    Want zou morgen even met mijn collega overleggen over de komende tijd. Weet niet zo goed wat ik kan zeggen. (Ze weten sinds vorige week van mijn zwangerschap).
    Tips zouden fijn zijn.
     
  2. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik herken het vanuit mijn eerste zwangerschap.

    Ik werkte toen met lvg’ers met psychische en/of agressie problematiek en heb me toen ook bewust een aantal keer ziek gemeld. Bij deze doelgroep is het gewoon heel belangrijk dat je er 100% bij bent. Ik heb dit toen in een persoonlijk gesprek met mijn teamleider destijds besproken. Hij had er veel begrip voor, en was blij dat ik het aangaf. Ik hoefde bijvoorbeeld geen diensten meer alleen te draaien (in mijn geval nacht en ochtend). Ik denk dat een ieder die ervaring heeft met zwanger zijn of een zwangere partner heeft (gehad) helemaal begrijpt hoe je je voelt. Het is juist goed dat je genzen durft aan te geven !

    De meest ernstige vermoeidheid is bij mij nu en in mijn eerste zwangerschap na 13 weken verdwenen. Helaas heb ik nog steeds dagen waar ik alleen maar wil slapen, maar dat is iets wat er bij hoort ben ik bank haha.

    Succes, en ik hoop dat je je snel beter voelt :D
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik bij mijn eerste! Werk met ernstig verstandelijk gehandicapten met moeilijk verstaanbaar gedrag. Ik ben de hele zwangerschap doodmoe geweest. Toen ik zwanger bleek ben ik naar een andere groep gegaan ivm mijn eigen veiligheid. Dit was een wat rustigere groep. Vanaf 13 weken ben ik volledig de ziektewet ingegaan. Ik werd volledig vervangen en zelf werkte ik van 9.00 tot 13.00 uur op therapeutische basis.
     

Deel Deze Pagina