Ziek gemeld vanaf 6 weken zwangerschap - vraag over arbo

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door twee, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hallo allemaal,
    Ik ben vanaf 6 weken thuis wegens o.a. ontzettend misselijk en andere klachten.

    Nu heb ik wekelijks aan het bellen met de arbo.
    Ik ben uitzendkracht maar met urencontract dus daarom denk ik.
    Ze ging vragen naar mijn afspraken deze week, ik moet naar het ziekenhuis en verloskundige deze week.
    Nu gaat ze volgende week mij weer bellen voor meer info denkik. Dus om te vragen wat de verloskundige heeft gezegd. Maar mag dat wel? En mogen hun ook bellen met mijn verloskundige? Voor medische gegevens ofzo??
    Ik heb geen ervaring hiermee.
    Wie weet het?
     
  2. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Ze mogen niet zomaar medische gegevens opvragen bij de verloskundige of het ziekenhuis, daar is altijd jouw toestemming voor nodig.
    Echter sta je wel onder contract dus ik vind het wel logisch dat ze willen weten hoe het met je gaat en hoe de zaken ervoor staan. Ze moeten wel een dossier kunnen maken met wat er aan de hand is en waarom je nu niet kan werken.
    Ik zou globaal aangeven wat de situatie is als ze bellen.
     
    twee, Lara123 en Sado vinden dit leuk.
  3. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    - bel je zeker weten met de arbo-arts zelf en niet met een "verzuimconsulent"? Dit als eerste checken (naam, register). Die laatste mag medische info vragen, maar hoef je zeker niet te geven. Beiden mogen niet bellen met jouw behandelend artsen of verloskundige. Die laatste zullen zeker geen info over jou geven! Wel kun je evt je verloskundige of arts vragen om een brief(je) op te stellen waarin staat hoe je situatie is. Alleen doen als je denkt dat dit je helpt.