Ziekmelden ivm moeheid

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Peet1369, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

    Ik werk op een HR afdeling en ik ben inmiddels uitgeput. Ik slaap minimaal 12 uur per nacht en nog merk ik dat ik de dagen gewoon niet vol kan houden. Auto rijden voelt enigszins gevaarlijk aan.
    Ik heb ook reuma en psoriasis dus moeheid ben ik wel gewend. Nu ben ik echter uitgeput... ik ben hard voor mezelf en zal het niet snel erkennen.. maar je ziekmelden omdat je moe bent is toch ook wel wat.. Ik heb nu eerst een week vakantie opgenomen in de hoop dat het beter wordt.
    Zijn hier ervaringsdeskundigen? En hoe groot is de kans dat de moeheid nog af gaat nemen? Ik ben nu bijna 15 weken zwanger.
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Bij mij nam het met 18 weken wel flink af... had daarna tot week 30-32 wel weer veel meer energie. Echter de chronische vermoeidheid is überhaupt nooit meer over gegaan helaas sinds ik kinderen heb. Ik heb ook reuma en dát in combinatie met kinderen, gebroken nachten en een baan... zorgt er voor dat ik werkelijk geen idee meer heb hoe het voelt om uitgerust te zijn.
     
  3. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Is het een mogelijkheid je uren te spreiden zodat je pak en beet niet meer dan 4 á 6 uur per dag maakt?

    Ik ben deze zwangerschap ook gigantisch moe, dus dit is mijn oplossing. Bij vorige zwangerschappen werd het na 13/14 écht wel beter.

    Maar als je dagelijks functioneren eronder lijdt zou ik ook overleggen met de verloskundige en schuiven met uren of tijdelijk minder werken.
     
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik zou met je werk gaan praten. Er zit namelijk nog een heel grijs gebied tussen ziekmelden en volledig werken. Je kunt aangepaste uren of werkzaamheden krijgen.. dan zal je wel eerlijk over moeten zijn tegenover je leidinggevende. Als die te hufterig om te luisteren dan kun je je altijd nog ziekmelden.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Ik was tijdens mijn tweede zwangerschap niet moe maar compleet energieloos. Aan het eind was het zo erg dat ik na douchen en aankleden een half uur op mijn bed moest gaan liggen om weer verder te kunnen. Het is dus tijdens de zwangerschap alleen maar erger geworden.

    Verwacht weinig begrip van een arboarts... het werd totaal niet onderkend. Het is dat ik de mogelijkheid heb om thuis te werken anders heb ik echt geen idee hoe ik het ooit gered had. Ik geloof dat het hormonaal was maar het ‘geldt’ dus niet als een ‘officieel’ zwangerschapsprobleem.

    Ik hoop dat het bij jou overgaat want het is écht niet leuk!
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  6. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!
    Ik bedoelde niet volledig ziekmelden maar inderdaad minderen in uren, dat heb ik er niet heel duidelijk ingezet sorry, (gevalletje moeheid;))
    Ik twijfel gewoon heel erg of het moe zijn daar een geldige reden voor is, ik ben altijd hard voor mezelf en ga liever door totdat ik neerval... maar dan zijn we natuurlijk verder van huis. Ik werk 32 uur dus deze uren verdelen over meer dagen schiet niet op.. ik heb ook nog 2 kleuters rondlopen.
    Ik heb het al aangegeven bij mijn leidinggevende en bij de gynaecoloog dat ik zo moe ben maar dat leek niet heel serieus genomen.. waarschijnlijk ligt dat ook bij mij omdat ik sterk overkom.
    Nu eerst vrij tot donderdag en even bij komen, is het dan nog steeds niet te doen dan ga ik maar een gesprek aan op het werk (en noem ik het uitgeput zijn i.p.v. moe zijn:rolleyes:)
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  7. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Dat wat je schrijft herken ik enorm, na het eten, na een trap op, na douchen, na het aankleden van de kinderen wil ik het liefst een half uur slapen. Gisteren ben ik om 14.00 naar huis gegaan (thuis werken is gelukkig ook mogelijk) en mijn hoofd raakte hey kussen op de bank en ik ben meteen in slaap gevallen tot 17.00..
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En wanneer je je "pauze-recht" inzet aan het begin of einde van de werkdag? Dat is dan toch anderhalf uur extra wat je minder werkt en waar je je rust kunt pakken.
    Ik heb het bij mijn eerste twee zwangerschappen vanaf ongeveer de 20e week in kunnen zetten omdat ik gigantische opstartproblemen had. Dit heeft mij er wel doorheen getrokken.
    Is je ijzer wel voldoende???
     
  9. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zit momenteel dus exact met hetzelfde :( en dit had ik vorige zwangerschap ook, maar dan echt de hele zwangerschap. Vanaf 16w ‘ziek’ thuis, ik trok het niet meer en dacht dat dit kwam door de eerste zwangerschap. Zoals eerder gezegd weinig begrip van de bedrijfsarts, wel vanaf het werk zelf. Deze zwangerschap begint het weer. Ik ben er letterlijk en figuurlijk moe van, energieloos. Ik zit nu 1 week thuis iom werk en maandag ga ik het weer proberen. Maandag ga ik het weer proberen, maar ook met mijn leidinggevende praten. Dit is nu de 2x deze zwangerschap dat ik het niet red en zo moe ben. Ik zou in elk geval met jouw werkgever praten hierover.
     
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier helaas ook vermoeidheid dat nog steeds aanhoud. Ik hoop voor je dar het met 16 weken ophoud. Sterkte
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  11. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Tijdens mijn vorige zwangerschap uitgeput geweest, werd na 16 weken iets beter en na 20 weken een stuk beter. Hopelijk ga jij je snel beter voelen
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Hoe is je vitamine d? Ik was ook enorm energieloos vit d was 39 na een paar weken extra werd de vermoeidheid een stuk minder. Vorige zwangerschap ook heel moe geweest toen werd het na 20 Weken wel wat beter.
     
  13. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Geen idee, afgelopen afspraak waren al mijn bloedwaarden goed, begin maart moet ik weer en zal dan even om een uitgebreid lab vragen..
     
  14. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Bah niet leuk he! Succes maandag in ieder geval! Ben benieuwd hoe het gaat. Ik ben ma di en woe nog even lekker vrij. Daarna maar eens kijken hoe het dan met me gaat
     
  15. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Ijzer was goed, ik werk van 9 tot half 5 en maak dan officieel 8 uur dus dat pauzerecht gebruik ik al..
     
  16. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Nee echt waardeloos. En ik voel me schuldig, ook wel een beetje karaktertrekje. Ik zie er als een berg tegenop, ik ben moe, blugh. Zelfs met voldoende slaap, het ligt niet aan slaap of een tekort daaraan. Jij ook succes donderdag! Hopelijk beide toch snel meer energie dan dit.
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is juist dat verloskundige, leidinggevende en arbo arts er wel naar luisterden. Ik werkte 32 uur, sliep heel slecht, en was vreselijk moe. Verloskundige adviseerde zelf dat ik minder ging werken. Ik was toen al wel zo'n 5 maanden zwanger en nooit echt ziek gemeld.
    Werk heeft toen een afspraak met arbo arts gemaakt en die heeft een brief opgesteld dat ik 50% zou werken.
    Het was zo'n verademing, op die manier heb ik het tot verlof vol gehouden.

    Zou het dus zeker nog eens bespreken op je werk. Liever 50 a 70 % werken ipv dat je straks volledig thuis zit.
     
  18. Rosalyn

    Rosalyn Fanatiek lid

    6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten. Bij mijn 1e werkte ik 32 uur per week gaf ik daarnaast 5 uur les en sportte ik 2x in de week...

    Nu echt een hoopje niets. Slaap gemiddeld 10 uur en na 2 uur werken ken je me opvegen.

    Net als jou heb ik heel erg van zal erbij horen zijn miljoenen zwanger en moet niet zo zeuren kom op.. verloskundige reageerde vandaag ook beetje laconiek van het hoort erbij.. snap je gevoel heel erg!
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  19. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Bij mij nam het na 20 weken al wat af en bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me zelfs na 30 weken nog weer energieker!
    Als je echt uitgeput bent, moet je dat gewoon aangeven. Niemand heeft er wat aan als je er met je hoofd niet bij bent of bijv. een gevaar op de weg bent.
     
    Peet1369 vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik werk in een zkh en mijn leidingevende snapt er niets van, toen ik ziek naar huis ging na een curretage zei ze... we zijn allemaal weleens moe! Je kunt dan niet iedere keer naar huis gaan hoor!

    Die snapt er overduidelijk niets van, bij haar zou ik niet met moe aan moeten komen. Dus schat de situatie goed in van te voren.
     

Deel Deze Pagina