Ziekmelden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door StephanieEmma, 13 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephanieEmma

    17 aug 2021
    23
    40
    13
    Vrouw
    Hoi allemaal..

    ik ben sinds december werkzaam bij mn nieuwe werkgever
    Zij wisten toen ze mij aannamen dat ik zwanger ben ( toen 8 weken )..

    momenteel ben ik 17 weken maar het gaat
    Slechter dan ik had gehoopt

    bij mn dochter haar zwangerschap had ik het ‘geluk’ dat ik zo goed als migraine vrij was.. ( met wat uitschieters ), en het alleen bij bekkeninstabiliteit en vocht vasthouden en diabetes bleef..

    echter, in dexe zwangerschap heb ik al de ene naar de andere migraine aanval gehad met als dieptepunt sinds zondag tot nu toe elke dag/nacht..
    Ik hou ook al vocht vast en ik ben ontzettend misselijk en algeheel ‘niet lekker’..
    Mn vk geeft aan dat ik echt pas op de plaats moet maken en me beter kan ziekmelden.. neuroloog is het daarmee eens

    ik vind alleen niet dat ik me kan ziekmelden want ik ‘ben net nieuw’
    Maar anderzijds is dit geen houdbare situatie en ben ik eigenlijk gewoon hardstikke ziek..

    wat kan ik t beste doen? Heeft iemand vergelijkbare situatie? Tips? Ervaringen? Advies? Ik hoor het graag!
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Wat je het beste kan doen? Aan jezelf denken… jij en de baby gaan nu even voor, werk komt daarna weer!
     
    StephanieEmma vindt dit leuk.
  3. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Niet echt ervaring. Maar ik probeer even mee te denken met je.

    Zou je toch iets van medicijnen kunnen nemen tegen de migraine en de misselijkheid? Heb je daar al eens met je verloskundige over gehad?

    Zijn er juist triggers die je migraine aanwakkeren waar je rekening mee kan houden? Bijvoorbeeld met etenswaar, of andere dingen?

    Je zou eerst kunnen kijken of je minder kan gaan werken en hoe dat gaat?
    Ik weet niet wat voor werk je doet, maar is thuiswerken ook een optie? Je kan dan als het echt niet gaat meteen even gaan liggen.

    Vervelend! Wat ik wel zou doen is eerlijk zijn tegenover je baas en het wel aankaarten. Je kan altijd zeggen dat je je eigenlijk helemaal (nog) niet ziek wilt melden en of jullie misschien samen kunnen kijken naar een oplossing.

    Beterschap! Hopelijk heb je iets aan mijn tips.
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je in deze situatie zit.

    ik zou een gesprek aanvragen en aangeven wat je hier ook doet. Aangeven wat je situatie is en hoe rot je het vind.

    neem het voortouw, vertel wat je al gedaan hebt (bezoek neuroloog etc) en wat je nog gaat doen (misschien zijn er nog medicatieopties die je wil overwegen). Houd je werkgever goed op de hoogte.

    zo laat je zien dat je het zelf ook rot vind, dat je je best doet het op te lossen en mee denkt. Meer kun je niet doen.

    je gezondheid gaat voor, volg advies van je artsen op en neem een pas op de plaats. Hopelijk voel je je over een tijdje wat beter met je, sterkte!
     
    StephanieEmma vindt dit leuk.
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Eens met de andere dames. Je kunt niet werken op deze manier, en het gaat ten koste van jouw gezondheid en je kindje.
    Als je een goede leidinggevende hebt dan stuurt die je naar huis zo ziek.
    Mijn leidinggevende zei ooit tegen ons: jij komt altijd op 1, je kinderen en gezin op 2, je familie en vrienden daarna en ergens aan het einde komt pas werk. Werk is niet belangrijk genoeg om die eerste 3 te passeren. Je bent vervangbaar als dat nodig is, en als je beter bent kom je gewoon weer terug.
    Als jij je ziek meld door zwangerschapsklachten dan kan je baas sowieso een uitkering bij het UWV aanvragen. Jij krijgt je loon 100% doorbetaald en je baas krijgt 100% vergoeding voor jou. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Hij zal je alleen even moeten missen en vervangen voor de tijd dat je afwezig bent. Succes!
     
    StephanieEmma vindt dit leuk.
  6. StephanieEmma

    17 aug 2021
    23
    40
    13
    Vrouw
    Ja medicatie in de vorm van triptanen idd.. maar dat is niet heel gewenst in een zwangerschap..

    paracetamol is geen medicatie tegen migraine helaas. Ik vermijd alle triggers al en drink heel veel water.. caffeine vermijd ik al en noem het maar op:: ik ben vandaag ‘vrij’ maar heb tot 11 uur in een donkere kamer gelegen.. leek beter te gaan, nu wakkert het weer aan.. heb ook nog een kleine van 14 mnd dus dit is niet fijn…


     
  7. StephanieEmma

    17 aug 2021
    23
    40
    13
    Vrouw
    Lieve meiden

    ik heb me zojuist ziek gemeld
    Heel spannend en eng
    Maar ik moet voor mezelf en mn kleintje kiezen
     
    DangerBlonde, Sophie2019 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Zoals ik al las, is medicijnen inderdaad al gaan optie. Die wil je zo min mogelijk innemen nu dat snap ik.
    Je doet al bijna alles om de migraine niet aan te wakkeren. Vervelend! Maar misschien een goede keuze om voor jezelf en jouw gezin te kiezen.
     
    StephanieEmma vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina