Ziekmelding werk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kimberley92, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo UWV webcare team,

    Ik heb mij ziekgemeld ivm overmatig braken tijdens de zwangerschap en korte ziekenhuis opname ivm uitdroging. Nu meld mijn werkgever mij ziek bij het UWV terwijl ik eigenlijk vakantie zou hebben en hierna verwacht weer aan het werk te kunnen.
    Natuurlijk vind ik het heel netjes dat mijn vakantie dagen nu blijven staan, maar ik heb geen idee wat ik van jullie kan verwachten aangezien het de eerste keer is dat ik nu zoiets meemaak.

    Ik maak me nu meer druk om de ziekmelding zelf dan om mezelf.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Kimberley,
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je druk maakt over de ziekmelding. Ik leg je graag uit, wat je kan verwachten nu je werkgever je ziek heeft gemeld bij UWV.

    Het klopt dat als je ziek bent ten gevolgen van zwangerschap, dat de werkgever dit meldt bij UWV. De werkgever betaalt je loon door. UWV vergoedt aan de werkgever de uren, dat je door de ziekte ten gevolge van zwangerschap, niet kunt werken.

    UWV zal na de ziekmelding contact met je opnemen en de situatie bespreken.

    Als je je weer hersteld bent, dan geeft de werkgever dat door aan UWV.
    Over de afhandeling van je vakantiedagen, die nu nog blijven staan, maak je afspraken met de werkgever.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder!

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina