Ziekte van je partner... met gevolgen

Discussie in 'De lounge' gestart door LeentjeWolkje, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Dit vond ik wel een mooie om even in de groep te gooien hier. Mijn man kent iemand die momenteel in deze situatie zit.

    Stel, je bent getrouwd met een vriendelijke, lieve man. Tijdens je huwelijk ontdek je dat je een ziekte hebt, waardoor je steeds minder goed te been bent en je steeds afhankelijker wordt van je partner. Hij helpt je zo goed hij kan. Eén van de gevolgen is ook dat het op intiem vlak niet meer lukt, en je man dus echt 0 seks meer heeft, terwijl zijn behoefte constant is gebleven.

    Ik vraag me af wat voor invloed dit kan hebben op een relatie. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: ik vind dat mijn man recht heeft op seks, maar het kan niet meer bij mij dus hij mag het bij een ander doen, met je instemming dus. Of je kan ook zeggen: neen, we zijn getrouwd in goede en slechte dagen, met mij gaat het slecht dus dat moet hij er dan maar bijnemen en op zijn tanden bijten. Of je kan ook denken: als ik hem geen seks gun, gaat hij misschien bij me weg en kan ik ook niet meer zelfstandig wonen, dus ik gun het hem uit eigenbelang.

    Ik ging zelf initieel voor de tweede optie, maar in feite hou je daarmee je man in een greep. Je ontneemt hem dan seks. Terwijl die man misschien wel graag voor zijn vrouw wil blijven zorgen, en dat ook blijft doen, maar intussen wel gefrustreerd raakt. Ik vind het een moeilijke eerlijk gezegd.
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.702
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou voor de 1e optie kiezen. Liever dat ik weet waar en met wie hij dat doet als dat ik er later achter zou moeten komen dat hij bv stiekem bij een ander zijn behoeftes haalt. Als hij voor mij blijft zorgen en er verder eigenlijk niets veranderd qua gezinsleven, dan krijgt hij daar wat mij betreft alle medewerking voor. Wel goede afspraken over maken.
     
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou ook voor zijn geluk kiezen, heel vervelend voor mezelf misschien maar ik heb liever een blije en gelukkige man dan die ook iets beleeft, al is het met een ander.
     
  4. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik zou zeker voor optie 1 kiezen.
    Liever dat ik het zelf weet en het hem ook gun. (Want hij heeft het vast ook mega zwaar met dr ziekte)

    Ik denk dat het je meer pijn doet als je erachter komt dat die vreemd gaat omdat je hem geen ruimte geeft.
     
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    En als het andersom zou zijn?
    Zou jij een leuke tinderdate erbij nemen omdat je man het niet meer kan?

    Ik zou dat niet kunnen. Ik denk ook niet dat mijn man het zou kunnen of willen.
    Ik zou er ook vreselijk verdrietig van worden als hij het wel met een andere vrouw zou willen doen.

    Daarbij.... Ik weet natuurlijk niet wat de ziekte is en wat de vrouw wel/niet kan. Maar er zijn toch alternatieven te bedenken? Het moet toch niet perse door het gaatje zeg maar.
     
    Kindje3, MaMa, Dress en 28 anderen vinden dit leuk.
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oef lastig. Ik zou denk ik nu zeggen optie 1, maar kan me voorstellen dat dit vanaf ze zijlijn gezien makkelijk zeggen is. Ik ben best jaloers/onzeker door ervaringen met exen, en zou denk ik toch bang zijn dat hij verliefd wordt op die ander en dan alsnog de benen neemt. Maar hem seks ontzeggen helemaal, met het risico dat hij het stiekem elders gaat zoeken zou ik ook niet willen....
     
  7. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Optie 1, zeker weten beide kanten op.
    Ik zou het hem niet ontnemen en hij mij ook niet. Wij allebei hebben behoefte aan lichamelijke contact, lust en stoom afblazen of hoe je het maar wil noemen. Het zal vast niet makkelijk zijn, en vast ook niet meteen aan de orde zijn maar jaren zonder seks terwijl je wel de behoefte hebt daar geloof ik niet in.
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    In voor en tegenspoed hier! Dan wacht hij maar tot ik dood ben of zo hoor. Ik zou er andersom ook nul behoefte aan hebben :|
     
    MaMa, Dress, Orchid24 en 20 anderen vinden dit leuk.
  9. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Absoluut optie 1.
    En als dat niet werkt vanwege jaloezie, pijn, venijn, dan zou ik er misschien zelfs voor kiezen om de relatie te verbreken of de aard van de relatie te veranderen (bijvoorbeeld elders gaan wonen, als het een lang en intensief ziekbed is). Zodat hij verder kan met zijn leven en niet alleen maar voor mij hoeft te zorgen. Maar dat ligt er ook aan hoe zeer hij eronder te lijden heeft en wat het met hem doet.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  10. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Ik ga voor geen een van de opties.

    Als je een ziekte hebt waar je 0 qua seks kan doen.... ben je dan verlamd tot je nek, of hoe moet ik dit zien.
    Toen wij verkering kregen 23 jaar geleden kon ik vrijwel alles.
    Nu (door chronische ziekte) ben ik al blij als ik de dag door kom en de kinderen kan verzorgen.
    Sex zoals vroeger is er niet meer. Maar er zijn zo veel andere dingen in bed mogelijk , ee hebben samen veel opties verkend en hebben ons sexy leven nu aangepast. En heel soms heb ik energie over en breiden we het wat uit.
     
    Orchid24, Athina en Isabella2020 vinden dit leuk.
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Optie 1, als hij dat ook wil natuurlijk. En als hij het puur kan zien als seks.
     
  12. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    In voor en tegenspoed toch? Ja, daar ben ik echt een trut in maar hij mocht eerst van me scheiden als hij sex met een ander wil hebben. Dat mijn ziekte invloed op hem heeft en hij daar niet voor gekozen heeft, begrijp ik. Ik heb ook niet voor die ziekte gekozen. Als hij die niet handelen kan, maakt hij zich eerst maar los van me, daarna kan hij zijn gang gaan.

    Puur hypothetisch geschreven trouwens.
     
    MaMa, Orchid24, Sado en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Novi

    Novi Niet meer actief

    Optie 1. Ik zie het 2e niet als optie.
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.073
    15.601
    113
    Vrouw
    Dit idd.
    Kijk naar alle opties, overleg en bespreek.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.

    Ik heb zelf vaginisme gehad, geen ziekte dus maar wij konden geen echte seks hebben (geen penetratie). We konden wel andere dingen en ik kreeg therapie.
    Uiteindelijk lukte het allemaal wel, maar in de tussentijd heb ik het wel eens ter sprake gebracht want ik wilde hem dat niet ontnemen.
    Er is geen haar op zijn hoofd geweest die eraan dacht om penetratie bij een ander te zoeken.
    Maar ik kan mij voorstellen als iemand al jaren ziek is en er op geen enkele manier seks mogelijk is dat er dan wel gekeken wordt voor alternatieven.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Voor ons is seks helemaal niet zo superbelangrijk in onze relatie. Als ik ziek zou worden en er zou echt geen enkele manier zijn waarop ik hem nog kon bevredigen (....hoe dan inderdaad? )geloof ik niet dat mijn man zin zou hebben dit ergens anders te gaan zoeken. Andersom zou ik dat ook niet doen.

    Tenzij ik echt in coma zou liggen of in een verpleeghuis zou belanden voor de rest van mijn leven, dat is misschien een ander verhaal. Dan zou ik hem wel een nieuw leven gunnen met een andere vrouw.
     
    Orchid24, Neuzeke en Anouk2005 vinden dit leuk.
  17. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Ik zou zeggen optie 1, maar eigenlijk ligt het helemaal eraan wat voor ziekte het is.
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    scheelt mij weer typen.
    Overigens geloof ik ook niet dat mijn man daar dan behoefte aan heeft.
     
    Orchid24, Anouk2005 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  19. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Optie 2, tenzij ik dement zou worden bijvoorbeeld. Als ik het niet bewust mee zou maken en je elkaar geestelijk ook niet meer goed kan bereiken, zou ik het ok vinden als hij ergens anders een relatie zoekt.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.533
    26.098
    113
    Vrouw
    Vanuit mij eigen fysieke gammele lijf en man die mantelzorger is van mij en mijn wereld klein is geworden waardoor de verhouding man/vrouw ook wat is verschoven.

    Voor en tegenspoed. Staat hem vrij om zichzelf te verlossen van de druk ;) het www is gewillig, maar buiten de deur gaat niets gebeuren mag ik hopen

    (Of ik moet een aandoening krijgen die mijn persoonlijkheid ernstig doet veranderen of mijn bewustzijn laat verlagen: als ik alleen maar begeleid kan wonen achter de gesloten deuren en geen verbetering in kan zitten dan is de relatie ook niet meer als man en vrouw)
     

Deel Deze Pagina