ziekte van Pfeiffer bij pubers

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chrystel73, 7 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Op de eerste dag van de lockdown werd onze dochter van 13 ziek.
    Eerst werd corona vermoed maar toen ze maar niet opknapte qua vermoeid en nog erg pijnlijke klieren in haar hals weer de huisarts gebeld met het idee of ze geen Pfeiffer had.
    Mochten meteen prikken en ze heeft het inderdaad.

    Sommige dagen is ze best veel bezig, ook met school maar de dagen erna is ze gevloerd en ligt het liefst in bed ( met Netflix!)

    Wie heeft er ervaring met een puber met Pfeiffer. Ik lees overal dat zij het meeste last ervan hebben

    Wanneer ben je weer de oude?
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik heb de ziekte van Pfeiffer gehad toen ik 14 was. En ik was er inderdaad helemaal door gevloerd. Na een half jaar voelde ik mij zelf pas weer rustig aan de oude worden. Als ik bijvoorbeeld s’ochtends te teveel deed dan was ik s’middags net een dood vogeltje en kon ik alleen maar liggen en slapen. Ik vond het erg heftig om te hebben toen. Sterkte ermee!
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Zelf was ik net 18 en ook compleet gevloerd. Ik kon max 20 min lezen of tv kijken en de verder sliep ik heel veel (ongeveer 20 uur per dag)

    Ik moest na de zomervakantie stage lopen en dat was eigenlijk te vroeg. Kon net pas 3 dagen een paar happen eten.

    Heb daarom daarna nog heel lang last gehad. Van vermoeidheid. Na schooltijd viel ik in slaap op de bank.

    Veel rusten, kijken wat ze kan eten en drinken.
    Bij mij was de smaak veranderd en alles was vies.
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Ik was 16 toen ik pfeiffer heb gehad en ben ruim 3 maanden ziek thuis geweest. Daarna nog ruim 6 maanden voordat ik echt de oude weer was.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Een vriendin van mij had dit toen ze 15 jaar was. Was heftig, heeft vele maanden geduurd voordat ze weer normaal naar school kon en daarna nog wel meer dan een jaar voordat ze zich weer een beetje de oude voelde. Naar eigen zeggen heeft ze nog tot 2 jaar erna meer slaapbehoefte gehad (cq viel erg makkelijk in slaap op soms ook wel onhandige momenten).

    Een andere vriendin van mij was 18 jaar toen ze het kreeg. Ik denk dat zij totaal ongeveer een half jaar bezig is geweest.

    Veel beterschap! Het is best een rot virus.
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik was een jaar of 17 toen ik het kreeg. Ik heb een half jaar op bed gelegen. Dronk speciale flesjes i.v.m. te weinig eten. Na dat half jaar kwam langzaam mijn energie terug.
    Helaas heb ik er wel ME aan overgehouden.

    Beterschap!
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was 19 en heb er echt 6 maanden last van gehad. Vooral érg moe, daardoor amper kunnen concentreren. Ondertussen studeerde ik en ging dat gewoon allemaal door, door gebrek aan energie zat ik echt op het randje van overspannen. Ik zou haar echt op het hart drukken haar energie goed te verdelen, neem rust als dat nodig is. Heel veel beterschap!
     

Deel Deze Pagina