Ziektekosten bij behandeling Duitsland?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snuky, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Even een vraagje over vruchtbaarheidsbehandelingen in het buitenland!
    Stel, wij zouden naar een vruchtbaarheidskliniek in Duitsland gaan, wordt dat dan vanuit je Nederlandse zorgverzekering vergoed of moet je alles uit eigen zak betalen?

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen uit Duitsland. :)
     
  2. Piraat

    Piraat Actief lid

    30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Echtt even bellen met je verzekering! Heb ik toen ook gedaan, ik moest geloof ik 40% zelf betalen en de rest werd vergoed. Maar het verschilt echt overal en welke kliniek want ook dat is nog een dingetje
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Over het algemeen betalen ze wat ze in NL ook zouden betalen, mits ze accoord gaan met de behandeling in het buitenland. Bellen is echt een must hiervoor.
     
  4. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Verschilt inderdaad enorm per verzekering. Zilveren Kruis vergoedt 75% van het Nederlands tarief, tenzij je een Basis exclusief basisverzekering hebt, dan is het 100% van het Nederlands tarief.
    Dat is wel na akkoord; na de intake krijgen wij een soort "offerte" mee die we kunnen inleveren bij Zilveren Kruis, dan laten zij ons weten wat ze gaan vergoeden.

    En zo heeft iedere verzekering z'n eigen regels.
     
  5. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Bedankt voor reacties @Piraat, @Littlegirl1989, @Pimpelmeesje!
    Poe, wat een gedoe toch altijd, dat dat zo ontzettend kan verschillen per verzekering. Ik zal eens bellen, thanks! Volgens Duitse familie zijn er veel aparte vruchtbaarheidsklinieken, dat ga ik ook maar eens uitzoeken.

    En och @Pimpelmeesje, wat zijn jullie ook al lang bezig zeg...:(
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hou er sowieso rekening mee, dat behandelingen die we in NL niet hebben niet vergoed worden bij je verzekeraar (althans geen een die ik ken)
    Dus embryoscoop, imsi, picsi, pipelle (in sommige gevallen wel) narcoses, nk cellen onderzoek en nog meer.

    Dat.is zeker goed om rekening mee te houden :)
     
    Snuky vindt dit leuk.
  7. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ah goeie, thanks! Die namen komen me allemaal niet bekend voor nee. ;)
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Het is inderdaad zowel afhankelijk van het behandelplan (welke van de opties die in Duitsland worden aangeboden passen binnen jullie persoonlijk behandelplan) en de verzekering die je hebt.
    Wij hebben 2 icsi in NL gedaan en daarna 2 in Dusseldorf (privékliniek). Daarbij hadden wij wel het hele pakket van opties, en inclusief overnachting, benzine enzo ben je al snel een paar duizend euro kwijt uit eigen zak.
    Ik was aanvullend verzekerd bij UMC, bewust gekozen toen voor 4e en 5e poging NL tarief vergoed. Maar PNO bijvoorbeeld heeft de laatste jaren voor buitenland betere vergoedingen gehad. Ze wijzigen ieder jaar weer dus goed om uit te zoeken.
    Mijn advies zou zijn een intake plannen en een behandelplan laten opstellen, dat kost je volgens mij ergens tussen 100-200€. En dan verzekeringen uitzoeken en switchen als je die tijd hebt.
     
  9. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    In aanvulling: intake kost €195,-
     

Deel Deze Pagina