Ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mom86, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Vorige week heb ik me ziekgemeld van mn werk vanwege erge banden en bekkenpijn. Dit heb ik in een voorgaande zwangerschap ook heel erg gehad en zo erg als toen wil ik zien te voorkomen om eerder een stap terug te doen, vandaar de ziekmelding.

    Mn baas heeft me voor 100% ziekgemeld en ik heb afgelopen week het bericht ontvangen dat ze een uitkering krijgen en mn salaris gewoon wordt doorbetaald door werkgever.

    Vraag alleen nu is, mn baas verwacht dat ik nog wel wat uurtjes thuis werk, maar weet ook dat ik mn volledig contract uren sowieso niet meer kan maken.
    Is dit in deze situatie wel terecht? Aangezien ik voor 100% ben ziekgemeld?

    Het werk wat ik thuis nog probeer te doen is omdat ik het goed wil achterlaten alleen is er geen vervanger geregeld . Dus zolang er geen vervanger zal ik toch thuis nog wat blijven doen, omdat ik mr daartoe verplicht voel. Echter lichamelijk is het gewoon zwaar nu.
    Mn kids op school krijgen en ophalen is al voldoende om ervoor te zorgen dat mn energie daarna op is.

    Wat nu te doen?
    Ik heb verder.nog geen.bedrijfsarts of iets gezien.of gesproken en vraag me af of dit nog wel gebeurd aangezien mn werkgever al een uitkering voor me krijgt...
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Mom86,

    Verstandig van je dat je wat eerder dan de vorige keer een stap terug gedaan hebt.
    Je wilt weten of je werkgever je, nu je ziek gemeld bent, nog wel mag vragen om thuis een paar uur ter werken. Omdat je ziek in dienst bent, is dit een arbeidsjuridische vraag.
    Ik raad je daarom aan hiervoor contact op te nemen met het Juridisch Loket: https://www.juridischloket.nl/
    Daar kunnen ze voor je nakijken wat je werkgever nog van jou mag vragen/verwachten tijdens je ziekte.
    Ook kun je daar vragen of je werkgever nog verplicht is je in contact te brengen met een bedrijfsarts.

    Met vriendelijke groet,
    Jur
    UWV Webcareteam
     
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Bedankt voor je reactie. :)
     

Deel Deze Pagina