zien/zagen jullie er ook zo tegenop om weer te gaan werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Kiet, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi Meiden,

    het is nog niet zo ver dat ik weer moet gaan werken maar als ik eraan denk word ik al helemaal verdrietig..

    ik ga 2,5 dag werken maar ik zie er echt tegenop!

    word dit wel minder als ik eenmaal weer ben begonnen?

    iemand ervaring?
     
  2. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.033
    1.139
    113
    Centrum België
    Hey Kiet,

    ik ben 1/6 herbegonnen en zag er ook enorm tegenop. Vooral omdat het meteen een lange dag was met een bedrijfspresentatie, waardoor ik pas na middernacht thuis was...

    Op het werk zelf kreeg ik de eerste dagen enorm veel vragen hoe het met mezelf en m'n dochter ging, en voor ik het wist, draaide ik meteen weer mee.
    En ik moet toegeven: het viel beter mee dan verwacht!

    Alleen nu ben ik wat jaloers op m'n vriend: het KDV is gesloten en hij is nu 2 weken alleen met haar - kon geen vrijaf krijgen :(
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.135
    7.724
    113
    Gelderland
    Wat vervelend dat je er nog helemaal geen zin in hebt.
    Ik vond het juist heerlijk om weer aan het werk te gaan even geen mama maar gewoon mezelf zijn! Nog steeds vind ik het fijn dat ik kan werken alleen zouden het wel wat minder uurtjes mogen (21 uur)

    Is het voor jou misschien een optie om nog wat dagen vrij te nemen? Vakantiedagen of ouderschapsverlof?
     
  4. jada73

    jada73 Actief lid

    6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Kiet,

    Ja, ik had dit ook! Echt geen zin om weer aan het werk te gaan, zat lekker helemaal in de babybubble. De eerste werkdag dus ook met frisse tegenzin gaan werken. Mijn collega's hadden vlaggetjes opgehangen en overal Welkom Terug-borden opgehangen. Ik voelde me zo wel heel erg welkom.

    En nu.... Ik vindt het heerlijk om te weken 3 daagjes. Moet er nu niet meer aan denken om hele dagen thuis te blijven. Oh ja, mijn zoon is nu bijna 6 maanden, ik werk weer sinds begin mei.

    Succes met werken straks, komt echt wel goed.
     
  5. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik had 19 juli eigenlijk weer moeten beginnen met werken, maar omdat mijn contract niet verlengd is ivm een bedrijfsintegratie zit ik nu in de ww. En heel eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om. Ik zie het helemaal niet zitten om al te gaan werken. Uiteraard ben ik wel gewoon aan het solliciteren en heb ik o.a. 9 aug een soll.gesprek. Als we het financieel gezien zouden kunnen redden op alleen mijn mans salaris zou ik echt thuis blijven. Helaas is dat geen optie en zal ik binnenkort toch echt aan de bak moeten.
     
  6. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik heb al een week achter mijn verlof aangeplakt maar meer kon niet ze zijn nogal moeilijk op mijn werk vrij vragen is altijd een gedoe maar ik heb als ik weer ga werken nog 3,5 week om vrij te nemen tot december dus dat is wel weer lekker heb ook gelijk in oktober een week gezet want dan hoef ik maar een paar weekjes te werken en dan zijn mijn man en ik lekker samen met onze dochter vrij!
    maar toch pff.. ik hoop dat half september nog heeeel lang duurt haha
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Precies hetzelfde hier....als het kon, zou ik lekker thuis blijven. Helaas!

    Ik heb al 3 weken extra verlof opgenomen omdat het nog helemaal niet lekker liep met Irem, dus ik heb niet te klagen, maar ik moet over anderhalve week weer aan de slag....zie er wel tegenop! Gelukkig gaat Irem niet naar het kdv maar naar mijn moeder, wel een geruststellend idee.
     
  8. Lonit27

    Lonit27 Actief lid

    24 sep 2008
    478
    0
    0
    Bij mij is het een dubbel gevoel. Voor het grootste gedeelte zie ik er tegenop om weer te gaan werken. Ik zie er vooral tegenop om mijn meisje uit handen te moeten geven en ik vraag me af hoe ik alles moet organiseren straks. Het wordt vast behoorlijk stressen in het begin...brengen, ophalen, werken, kolven, het huishouden bijhouden, kortom: regelen, regelen, regelen...Een paar weken terug jankte ik al bij het idee dat mijn dochtertje, zo klein als ze nog is, straks mee moet in dat haastige gedoe.

    Tegelijkertijd vind ik het zo langzamerhand ook wel weer leuk om te gaan werken. Een paar weken geleden had ik dat nog helemaal niet, maar ik heb stiekem toch eigenlijk best een leuke baan bij een leuke organisatie die heel goed bij me past :) En hoewel ik dus opzie tegen het 'nieuwe ritme', heb ik er juist ook wel weer zin in dat ik meer structuur in mijn week heb. Tevens hebben mijn vriend en ik een fijne regeling kunnen treffen met het werk: ik blijf 4 dagen werken, maar heb (voorlopig) een thuiswerkdag en mijn vriend gaat ook 32 uur werken. Zodoende hoeft ons dochtertje straks maar 2 dagen naar het KDV en dat vind ik te overzien. Dat we dit zo hebben kunnen regelen geeft me een wat geruster gevoel.

    Maar straks jankend weggaan bij het KDV als ik mijn meisje daar voor het eerst naartoe ga brengen en met frisse tegenzin aan die eerste werkdag (-week) beginnen....??? Jazeker! :)
     
  9. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja dat zal ik ook wel hebben als ik haar die ochtend naar het kinderdagverblijf moet brengen ik ga dan maar extra vroeg van huis weg zodat ik de tijd kan nemen om weg te gaan haha.

    ja als het zou kunnen zou ik ook thuis blijven denk ik.. hoewel het is ook wel lekker om even onder de mensen te zijn (hoop ik...) en nu ik ook blijf werken hebben we wel lekker genoeg geld om leuke dingen te doen en genoeg geld over te hebben en natuurlijk ons meisje lekker te verwennen dat is ook belangrijk!;)
     
  10. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Dat is ook zeker zo! Ik hoop ook dat als ik weer even aan het werk ben, die voordelen ook weer inzie. Maar nu heb ik nog even helemaal geen zin :). Maar ik ga maar 16 uur werken verdeeld over vier ochtenden, dus dat is echt wel te overzien.
     
  11. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik was blij dat ik weer aan t werk kon.. Ik zou eerst thuis blijven, maar met die winter die we gehad hebben was er weinig lol aan thuis... Voor de noodzakelijke dingen ( boodschappen en mn sport) kwam ik eigenlijk van t erf af.. Een stukje lopen was hier geen doen..
    Ik was er helemaal klaar mee...

    Heerlijk om tijdens mn werk "Annemarie" te zijn en even niet "mem"..
     
  12. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja dan ben je lekker elke middag thuis bij je dochter.
    nou eerst nog even genieten van ons verlof! ik vind het heeerlijk om moeder te zijn! als ze naar me lacht smelt ik helemaal haha
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoewel ik heel graag moeder ben, ben ik ook heel graag lekker aan het werk. Ik heb er dan ook bij beide niet zo veel moeite mee gehad om weer te gaan werken (ben al in mijn verlof weer gaan freelancen) maar wist ook dat mijn kindjes gewoon goed verzorgd werden door een ons vertrouwde gastouder. Zelfs toen mijn tweede kindje flessen ging weigeren ben ik wel gewoon blijven werken, hoewel ik toen wel heb gekeken hoe ik dit kon regelen zodat wij daar beiden zo min mogelijk last van hadden. Heb mijn voed/kolf recht dus goed verdeeld (eerder weg, later begonnen met medewerking van het bedrijf) en gelukkig was Chris toen hij een maand of 6 was uiteindelijk wel zover dat hij in elk geval 200-250 cc dronk op 8 uur en ik weer hele dagen ben gaan werken.
     
  14. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hier net zo. Ik hoop dat als ik eenmaal weer werk heb gevonden en weer aan de slag ben dat ik het dan ook wel weer leuk vind. Maar nu kan ik het me echt nog niet voorstellen.

    Wel echt lekker dat Irem naar je moeder gaat. Ayla zou naar een kdv gaan, maar daar zie ik inmiddels echt als een gek tegen op. Gelukkig kwam mijn moeder ermee dat ze wel graag een dag op Ayla wil passen en mijn stiefmoeder begon er later ook over. Voor die andere dag (wil max 3 dagen gaan werken ) gaat ze dan waarschijnlijk naar een gastouder die ik al ken en waar het zoontje van mijn nichtje ook heen gaat.
     
  15. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik vind het inderdaad ook een erg fijn idee dat Irem niet naar een kdv hoeft...ik zou haar daar niet graag achterlaten, echt overdreven natuurlijk, maar ze is al zo gauw van de leg en als ze dan echt de hele dag in de drukte zit....nee denk niet dat dat goed gaat. Fijn dat jij nu ook je opvang onderling hebt kunnen regelen! Ik hoop dat je snel een leuke baan vindt (of niet natuurlijk, dan kun je langer thuisblijven :p )
     
  16. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hahahhaa, ja het is dubbel, aan de ene kant wil ik wel snel wat leuks vinden, want de ww is nou ook niet echt een vetpot. Aan de andere kant....ik geniet nog wel van het thuis zijn.

    Ik kan me voorstellen hoor dat je een kdv echt niet ziet zitten met Irem. Ik heb wat andere topics/posts van je gelezen en jullie hebben niet zo'n makkelijk start gehad met Irem ivm het vele huilen. Het lijkt me dan extra moelijk om haar naar een kdv te brengen. Ik heb er zelf al erge moeite mee, ondanks dat Ayla een makkelijke baby is. Wel heeft ze soms even van die huilaanvallen en de enige manier om haar dan stil te krijgen is door haar lekker tegen je aan te houden en een beetje rond te lopen. Nou, ik moet er niet aan denken dat ze ineens zo moet huilen als ze op het kdv is en ze hebben even geen tijd voor haar, wat natuurlijk altijd kan gebeuren, aangezien er daar veel meer kindjes zijn.
     
  17. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ja een kindje zal op een kdv natuurlijk altijd minder aandacht krijgen dan thuis! Wat op zich ook absoluut geen kwaad kan natuurlijk, maar het druist wel tegen je moedergevoel in, haha. En ja Irem heeft een nogal uitgebreide gebruiksaanwijzing die er helaas niet bij is geleverd ;) dus daarom extra fijn dat mijn moeder gaat oppassen. Kan me voorstellen dat dat voor Ayla ook geldt, maar fijn dat ze nu dan waarschijnlijk toch niet naar het kdv hoeft.
     
  18. Kimmm

    Kimmm Actief lid

    14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    ooohjaaaaaaaaaaaaa verschrikkelijk...ik moet maandag weer:(:(:(

    ik heb best een leuke baan maar vooral ook heel hectisch, stressvol en niet heel erg kindvriendelijk. totaal geen zin om daar nu tussen te zitten en me met voor mij nu onbelangrijke werkvraagstukken bezig te houden.......zucht!

    nog minder zin omdat ik in sept een week naar turkije ga zonder kind omdat mijn beste vriendin gaat trouwen en ik getuige ben.

    ik wil hem nog helemaal niet missen!!
     
  19. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    ohh daar moet ik ook niet aan denken wil mijn dochter nog geen nacht missen hahaha
     
  20. Mamalein

    Mamalein Lid

    30 mei 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel dubbel, aan de ene kant wil ik juist heerlijk de hele dag bij mijn dochter zijn. Maar het begint ook wel te kriebelen om weer te gaan werken... Even op een andere manier weer 'na denken' Jammer dat het niet allebei kan he...
     

Deel Deze Pagina