Ziggo storende zenders slechte wifi

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Iemand die dit ook ervaart?
    Al enkele weken op en af.... vooral disney channel waar de zender op stoort met strepen, vlokken etc....
    maar sinds vandaag zie ik ook bij met 5 bbc first diverse zenders

    en de wifi in huis ook matig


    Heb een icter als man dus alles is al bekeken
     
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    toen wij nog in NL woonden is dit de reden dat we ziggo hadden opgezegd. Maarja, dat is dus 7 jaar terug ofzo he?
    Mijn man is ook ict’er en had t wel wel wat weten te verbeteren door naar een andere frequentie te gaan (die wifi ofzo). Maar ze hadden gewoon ook VAAK storing en dan kon het maarzo drie dagen duren voor t weer volop werkte. o_O
     
  3. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hadden wij ook, even contact zoeken met Ziggo. Was bijn ons de splitter ofzo, daar hebben we een nieuwe voor opgestuurd gekregen. Aangezien wij in een nieuwbouwhuis wonen, kan het niet aan bedrading oid liggen, dus hier deden ze niet moeilijk over. Dit was hier de oplossing.
     
  4. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Kan zijn dat jullie buren nu ook ziggo hebben en iedereen op het zelfde kanaal zit. Bel even de klantenservice en laat even nakijken (of je hebt een Android kan je een app downloaden) welk kanaal vrij is. Modems zenden standaard op het zelfde kanaal uit en dan zit je dus met je buren elkaars signaal weg te snoepen. Over schakelen naar een ander kanaal en vaak is dan het probleem verholpen of het zit in de lijn. Slechte kabels en/of splitter.
     
  5. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij zijn net overgestapt. Ik was het zo zat met Ziggo, dat we laatst de knoop hebben doorgehakt. Continu resetten, slechte ontvangst. Ook nog nieuw modem gekregen maar hielp helaas niet.
     
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    We hebben ziggo nodig aangezien zij het beste pakket hebben voor thuiswerk van manlief

    splitter is al vervangen

    zal dat van de buren eens bespreken
     
  7. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Niet flauw bedoelt maar als je man idd icter is laat hem dan een andere router er tussen zetten voor de WiFi en verschillende WiFi poorten in huis zetten. Alle providers hun WiFi is gewoon slecht, hier heeft vriendlief dat gedaan en we hebben met kpn nu super WiFi. Kanalen zou ik idd met ziggo zelf opnemen.
    Dit is wel voor de advanced icter geloof ik, maar dat is wel echt de oplossing.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er de laatste dagen ook last van, super irritant
     
  10. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Heb je die storende zenders op 1 tv of meerdere tv's? Vaak is het zo dat je antenne kabel dan naar zn grootje gaat. Heb je het op meerdere tv's zou je eens naar je splitters kunnen kijken of het aop( de hoofdaansluiting) waar het signaal je huis binnen komt.
    Wat wifi betreft is altijd even zoeken naar het juiste kanaal en anders een eigen router er tussen knallen en de wifi in het modem van ziggo uit laten zetten.
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heb je internet over stroom adapters? Die storen wel eens.

    Hier 2 ICT ers in huis maar ook drama.

    Wat bedoel je met slechte Wi-Fi?
    Heb je slecht Wi-Fi bereik of langzaam internet of valt de Wi-Fi soms uit of valt de verbinding naar internet wel eens weg? Hoe is het internet over bekabeling?

    Is er iets veranderd in het netwerk? Hier hadden we ook nog een kleine breuk in een coaxkabel vanwege nieuw meubel langs de kabel mbt storing in de tv zenders

    Ziggo bellen sowieso ;)
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Wij hebben 3 jaar geleden ziggo gehad altijd gezeik, wat je omschrijft precies zo, moest iedere maand van wifi kanaal wisselen. Storing in de zenders op tv. Dan deden ze iets en was t weer weg en 3 dagen later weer storingen. Telefonisch niemand te bereiken Of slecht te bereiken. Ik was er klaar mee. Zitten nu weer bij KPN, nooit problemen.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ons ziggo-modem bepaalt zelf op welk wifi-kanaal hij zit, dat is beter dan handmatig een vast kanaal instellen.
    En storing op tv was bij ons verholpen toen we een betere coax-kabel aansloten.

    Nooit problemen gehad met de klantenservice ook, toen ons modem na 7 jaar de geest gaf, hadden we de dag erna al een nieuwe via ziggo in huis.
     
  14. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Als je Ziggo belt even een tip. Bel even 2x. De 2e keer kom je dan intern uit ipv een ingehuurd call center.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  15. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Voor de WiFi hebben wij zelf een goede wifi versterker set ertussen gezet.

    Hoe oud is jullie modem? Meestal vervangen ze deze niet eens ookal ben je al 15 jaar klant.
     
  16. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Trek dan de stekker eruit voor een aantal uur en bel dan op. Zij kunnen zien hoelang je modem offline is. Enige nadeel is dat je dan wel met je mobiel moet bellen. Ik heb er gewerkt Ziggo intern maar deed er eigenlijk nooit moeilijk over. Gaf wel altijd aan dat het vaak niet het probleem zou gaan oplossen wat de wifi betreft. Mits je nog een oude cisco of iets hebt staan dan zal het nieuwe modem wel een iets betere router funtie hebben
     
  17. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier af en toe wel een storing, maar de WiFi is eigenlijk altijd goed met 3 gamers in huis.

    Elke provider heeft wel eens storingen of slechtere ontvangst. Ziggo is alleen dusdanig groot dat je daar ook de meeste shit over hoort. Als wij trouwens iets hebben met ziggo wordt het wel altijd netjes opgelost; laatst bijvoorbeeld nieuw kastje etc gekregen.

    Op dit moment hebben wij (noord Nederland) geen storing trouwens of gedoe met bepaalde zenders :)
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk nooit echt problemen gehad. Heb al 10 jaar Ziggo. 2x geen internet en dat werd snel opgelost door de klantenservice. De volgende dag lag er al een nieuwe modem voor de deur.
    Vorig jaar verhuisd en slechtere wifi. Op advies van Ziggo het standaard wifi kanaal veranderd en nu is alles supersnel.
     
  19. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    We hebben geen modem van ziggo, partner is ict nerd dus er is alles al geprobeerd
     

Deel Deze Pagina