Zijn babyproducten van Ali express en Wish veilig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JustBreathe, 5 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Hoi allemaal,

    In mijn zoektocht op internet naar vanalles en nogwat krijg ik veel reclame van Ali Express en Wish. Heel vaak ook dingen exact hetzelfde als op amazon of bol.

    Dit gaat van speelgoed tot kleertjes tot alles wat je maar kunt bedenken.

    Ik vraag me dan toch af, is het veilig. Een kind stopt toch over het algemeen alles in zijn mond. Dan moeten er geen giftige stoffen of wat dan ook afgeven.
    Ook kleertjes en doeken enz moeten wel veilig zijn.

    Hoe denken jullie hierover? Wat doen jullie? Want de prijsverschillen zijn toch wel heel erg aantrekkelijk.

    Is er een manier dat soort dingen zelf te testen als je iets besteld?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Bij bol (amazon ken ik niet zo) moet je ook goed opletten dat iemand het zelf niet bij ali gekocht heeft en via dit platform doorverkoopt. Babyspullen zou ik alleen kopen bij betrouwbare winkels hier. Dan is de kans kleiner dat er wat mis is. Via ali koop ik sowieso geen babyspullen. Meestal koop ik er ook geen spullen die ik niet kan reinigen voor gebruik.
     
    JustBreathe vindt dit leuk.
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zou het niet doen. Precies om de rede die jij aangeeft. Een baby stopt alles in de mond en dan wil je wel veilige producten
     
    JustBreathe vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het kan veilig zijn, maar ook onveilig - dat is het grote nadeel, je weet het gewoon niet. Zelfs met labeltjes eraan met allerlei logo’s van keurmerken kan het nog steeds onveilige namaak zijn.
    Ik zou daarom niks bij ali express etc kopen en inderdaad ook goed opletten op bol en amazon dat je niet iets koopt bij een aanbieder die gewoon ali express dingen doorverkoopt (voor 10x het bedrag wat ze zelf hebben betaald...).
     
    nosilla en JustBreathe vinden dit leuk.
  5. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Dankjewel allemaal voor het meedenken en de toch wel bevestiging. Het moet hem natuurlijk ook ergens inzitten de prijsverschillen... Dus geen Ali voor baby :)
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Babyspullen of speelgoed zou ik ook niet doen. Ze hebben er wel super leuke baby schoentjes :D heb er ook eens shirts besteld voor m'n zoontje, zeker eerst uitwassen ja.
    En posters of accessoires voor de kinderkamer kun je er ook vinden. Heb er nog nooit problemen mee gehad dat het niet aankwam ofzo.
    Huishoud spullen etc zoek ik tegenwoordig eerst bij Ali. Heb 1x gehad dat ik iets voor bijna €40 bij Bol had besteld en paar weken later zag ik precies hetzelfde artikel voor €12 bij Alio_O
     
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Absoluut geen spullen daar bestellen. Dat het zo goedkoop is heeft natuurlijk een reden.

    Ze hoeven zich aan geen enkele richtlijn of veiligheidsmaatregelen te houden. Producten kunnen kankerverwekkende stoffen bevatten en hoeven niet getest te worden op veiligheid. In dit soort landen gaat men totaal anders om met dat soort zaken.

    Daarnaast werk je door je aankoop mee aan uitbuiting van mensen (en soms ook kinderen) en milieuvervuiling.

    Legale sites zoals bol.com zijn gebonden aan Nederlandse en Europese wet-en regelgeving. En mogen geen zaken verkopen die niet aan tal van voorwaarden voldoen. Dat is ook van toepassing op hun andere aanbieders. Ze verwijderen dus verkopers van verkeerde producten.

    Ik betaal liever wat meer voor een veilig product waarmee ik hier de economie stimuleer en waarop garantie en simpel contact met de klantenservice mogelijk is.

    Wil je goedkope spullen dan zijn er hier tal van winkels waar je terecht kunt.
     
    Kukido en Emilie69 vinden dit leuk.
  8. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Dropshippers die Ali en wish spullen doorverkopen zijn gewoon legaal. (netjes is anders) en blijven ook gewoon staan op bol.com
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Hoeven ze niet zeker te zijn dat er geen giftige stoffen in zitten?
     
  10. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Nee. Binnen de EU zijn daar regels voor. Een product van buiten de EU hoeft daar niet aan te voldoen. Een CE product (zoals speelgoed) moet wel een CE keurmerk hebben. Maar die zetten ze er in China ook zo op, dus je weet niet of die ook werkelijk gecertifieerd zijn.
    Kleding hoeft niet aan een CE keurmerk te voldoen, ook babykleding niet.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Maar als het verkocht wordt op bol, mag je het dan nog een product van buiten de EU noemen?
     
  12. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ja, want je koopt rechtstreeks uit China. Er zit alleen een ‘tussenpersoon’ (dropshipper) tussen. Bol verkoopt dit niet zelf he, is alleen het platform
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dan wel een gebrek aan wetgeving. Als je het via een .NL site koopt dan vind ik dat de Nederlandse wetgeving van toepassing zou moeten zijn. Ik koop sowieso niet van externe partijen, maar op de pagina's die ik heb gezien staat niet vermeld dat het niet uit Nederland komt. Ik koop sneller via Ali door dit soort dingen. Wat mij betreft moet je dan als consument te veel gaan uitzoeken om veel meer te betalen.
     
  14. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Tis chenese namaak.. veilig of kwaliteit zal je daar niet treffen.. koop liever minder maar duurzamer en beter!
    Waarom zou je dat willen... je helpt nederlandse economie om zeep maar ook het gezondheid en kwaliteit van je leven gaat achteruit.
    Laat staan hoeveel hardwerkende merken (ned merken) bijvoorbeeld echt ervoor werken om zoveel beter te doen en maken en Chinese verkopen het voor paar euros
    Juist in deze tijd moet je “small shoppen” en beter.

    Wat je daar ook shopt shop je niet slim. En al staan babyspulletjes kleertjes etc.. doe dan beter zeeman of zo.. is ook soortelijk chinese spul maar dan tenminste help je ned. economie..!
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    #15 Zonnestralen, 7 nov 2020
    Laatst bewerkt: 7 nov 2020
    Ik heb bij best wat winkels, waarbij je er vroeger vanuit kon gaan dat je een goede kwaliteit had, inmiddels bagger gekocht. Als die winkels willen dat je vertrouwt op hun kwaliteit dan moeten ze maar geen rotzooi ertussen verkopen. De zeeman, die vroeger voornamelijk bagger verkocht, heeft tegenwoordig juist verrassent goede dingen ertussen zitten. En eerlijk gezegd heb ik via Aliexpress ook best wat items gekocht die behoorlijk goed van kwaliteit waren.
     
  16. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Tja het is maar waar je achterstaat en zelf wil. Ik koop alles bij concept stores daar verkopen ze geen rootzooi en slechte kwaliteit. zara hm etc beschouw ik zelf vergelijkbaar met ali. Ik heb het hier niet over massaproductie winkels Maar over kleinschalige eerlijke geproduceerde kleding en merken waarbij de kwaliteit en het eerlijke productie centraal staat en waarbij ja je betaald Misschien €25 voor babylegging maar na 100 wassen blijft het zelfde en je kan nog doorgeven aan broers/zussen en vriendinnen of familie en kan het nog een of twee rondes mee.

    Ik zal nooit namaak kopen via ali of wish of zara etc. Liever capsule collection en minder dan bergen kleding en spullen. Ik hoop dat steeds meer mensen realiseren dat een kind of baby heeft echt minimaal dingen nodig maar van betere kwaliteit dan 20 leggings van zara of ali of zeeman etc.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Haha het zou wel erg goed gaan met de economie als iedereen leggings van 25 euro kon kopen voor een baby die er met een maand uitgegroeid is. 20 leggings in dezelfde maat lijkt mij ook behoorlijk overdreven.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik zou je babyspullen (en andere troepjes) ook gewoon hier kopen. Maar ik koop sowieso niet via aliexpress en zelden online. Vind echt onzin om dingen daar te kopen en dan hierheen te laten verschepen/vliegen terwijl je ze hier ook kan kopen en dan veel minder milieuschade veroorzaakt om die paar euro's. Scheelt ook een heleboel onzin aankopen:).
    Wel erg teleurgesteld toen ik via een nl site een pakje van aliexpress binnenkreeg dus gelijk een reden om gewoon weer naar de winkel te gaan.
     

Deel Deze Pagina