Zijn dit hormen? (Wil kamertje niet meer)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik durf het m'n partner eigenlijk niet te vertellen, maar het kamertje wat we vorige week hadden besteld wil ik niet meer.. :)

    We hadden eigenlijk al een eigen combinatie in gedachten met een commode die we hadden besteld en dan bedje + kast van ikea. Maar zijn oudere zussen wilden ons heel graag een kamer cadeau doen (superlief natuurlijk!) dus moesten we iets gaan uitzoeken. DE kamer die we beiden supermooi vinden is helaas niet meer leverbaar, en we moesten echt een keuze maken wegens levertijden en dergelijke. Nou vind ik veel van de kamertjes echt duur (vandaar ook de eigen "creatieve" oplossing in het begin) maar uiteindelijk hebben we vorige week dus een kamertje besteld, nog wat andere zaken ook, en dat wordt allemaal in de loop van augustus geleverd.

    Niks mis mee zal je denken, maar eigenlijk wil ik dat kamertje dus niet meer.. Hij is best standaard, en ik vind het gewoon echt oprecht zonde van het geld (bijna € 1.000). Ja, het is wel goede kwaliteit en ja, het is een cadeau, maar voor die € 1.000 kan je ons ook een vrachtwagenlading pampers geven voor het eerste jaar. Is een kamertje dat nou echt waard? En omdat het ook niet zo'n speciaal kamertje is ga ik dan een beetje internet op en denk ik, ja bij baby-dump is een soortgelijk kamertje net wat leuker, maar dan wel met gratis box erbij.

    Zijn dit hormonen? Als het aan mij ligt annuleer ik het kamertje gewoon, maarja, de tijd begint wel een beetje te dringen (en denk niet dat partner het echt op prijs kan stellen..)
     
  2. MaudvanL

    MaudvanL Bekend lid

    11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bekend, ik heb dit ook gehad en het kamertje geannuleerd en zo met meerdere dingen, bij mij waren het zeker de hormonen.
     
  3. Bonsje79

    Bonsje79 Actief lid

    6 jan 2013
    194
    0
    0
    Hier kamertje besteld bij Baby Dump. Door een lekkage in huis (buiten onze fout om) kregen we een nieuwe, mooiere vloer in de beeb kamer, waar het uitgezochte kamertje niet bij pastte. Ander kamertje uitgezocht, maar ook op basis van geld en levertijd beslissing genomen. Uiteindelijk steeds gebeld door baby dump dat het kamertje steeds later en later geleverd zou worden (lees: 4 wkn voor uitrekende datum)
    Dat was voor mij de druppel. Stond al niet meer achter onze keuze en vond het nu genoeg! Nu super blij met de kast van onze dochter (die een mooie nieuwe roze) een "commode" van onze kamer en een nieuw ledikant van de Ikea. Het kamertje is super leuk geworden en het scheelde ons 500 euro!!!

    Dus ik zou op m'n gevoel afgaan en het hele verhaal
    Uitleggen aan de zussen. Die zullen het vast begrijpen als je duidelijk aangeeft dat het wel heeeeel lief bedoelt is.

    Succes!
     
  4. youdidit

    youdidit Actief lid

    30 apr 2012
    150
    7
    18
    Annuleren die hap anders krijg je spijt! Nu kan het nog. Wij hebbem dit gehad met een peperdure klamboe, eenmaal in huis (na 8 weken levertijd) vond ik het zo niet de moeite waard. Van belang is dat je achter je aankopen staat, al dan niet gekregen. Je zussen begrijpen dit vast wel.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    zo uit je verhaal lees ik eigenlijk dat het niet zozeer is dat je het kamertje niet meer mooi vind maar dat je een cadeau krijgt die je eigenlijk te duur vind.

    Ik zou eerst eens overleggen met de aanstaande vader en wat hij ervan vind en als hij annuleren echt niet ziet zitten het gewoon zo laten.
     
  6. la34

    la34 Actief lid

    31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, kan best hormonaal zijn, maar klinkt ook best pragmatisch. Over het algemeen vind ik 'bij elkaar verzamelde' kamertjes persoonlijker en bijzonderder. Zeker als er items bij zitten die al eens door een dierbare zijn gebruikt of zo. Maar aangezien het zo'n lief gebaar was, is het ook wel lastig. Ik zou eerlijk zeggen dat je twijfelt over de uitgave en de kwaliteit van het kamertje voor het geld. En dat je een goedkoper alternatief in gedachten hebt. Betrek de gulle gevers bij het proces. Het is allemaal een gevoelig ding tijdens de zwangerschap en ik geef je op een briefje dat je over een aantal maanden niet meer begrijpt waarom je je er zo druk over maakt. Maar het hoort een beetje bij de rituelen van voorbereiding op het moederschap; ik ging ook steeds met mijn dikke buik op de schommelstoel in het kamertje zitten om mij bewust te worden van de baby die kwam; daarmee is het kamertje belangrijker voor jou dan voor de baby zelf, dus jij moet je er 'thuisvoelen'.
     
  7. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ik lees er idd niet uit dat je nou zo twijfelt aan dit kamertje maar dat je liever voor dit bedrag een ander cadeau zou willen. Dat vind ik niet gek, wij hebben ook ikeavwn marktplaats spullen en een bedrag cadeau gekregen. Wat lager bedrag maar daar dan ook echt dingen van gekocht die we nieuw wilden enzo.
     
  8. jongmama

    jongmama Fanatiek lid

    1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Herkenbaar!
    Wij hadden ook een kamertje, box etc. bij de babypark besteld en een week later vond ik het kamertje echt niet leuk meer. En toen we wisten dat we een dochter kregen vond ik het kamertje al helemaal niet leuk meer.

    Ik heb met mijn partner overlegt, en gezegd dat ik toch graag verder wilde kijken en de kamer wilde annuleren. Hij vond dit prima en we hebben samen gekeken naar een ander kamertje. Wauw ik voelde me zo goed zeg dat ik een kamer had gekozen welke wel naar onze zin was.

    Gelukkig kon het kosteloos bij babypark geannuleerd worden. (ze zijn het vast wel gewend met die hormonale vrouwen haha)
     
  9. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, 'tis een beetje van beiden. Als het kamertje bijvoorbeeld echt hout was, was het een ander verhaal, maar dit is gewoon MDF. Daar heb je ze ook voor voor € 600 bijvoorbeeld.

    Partner reageerde trouwens droog haha, hij zei je moet kijken, maar we hebben niet veel tijd meer. Dus dat ga ik dan maar doen: kijken.

    De zussen vinden het overigens allemaal prima, zolang het maar goede kwaliteit (lees: van een babyzaak afkomstig) is. Maarja, 9 van de 10 dingen die er staan zijn gewoon hetzelfde, en dan denk ik: geef ons die vrachtwagen pampers, en we maken er zelf iets heel moois van, voor de helft van deze prijs.
     
  10. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens echt bedankt voor de lieve reacties! Vooral la34, precies in de roos ;) en fijn om te weten dat ik hierin niet alleen ben.

    Achter alle aankopen sta ik tot nu toe echt dubbel & dwars, veel mazzeltjes gehad, veel ook met zelf zoeken en doorzoeken goedkoper kunnen vinden, dus dit is dan, helemaal met zo'n grote aankoop, gewoon echt jammer.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.505
    8.354
    113
    Babyzaak is niet per definitie meer kwaliteit dan Ikea...jammer dat dat een vereiste is... Ik zou zeggen: haal gewoon lekker bij de Ikea wat je wilt, maar dat gaat in dit geval dus niet... Zou dan inderdaad meerdere babyzaken af gaan en op internet rond kijken.
     
  12. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Herkenbaar!! Ik was niet tevreden met het behang. 6 weken mijn mond gehouden en uiteindelijk toch mijn twijfels met mijn partner gedeeld. Volgend weekend gaan we opnieuw behangen. Misschien zonde van het geld en de muurschildering, maar ik kon er niet gelukkig mee zijn. Hormonaal of niet maar dat behang gaat eraf :D
     
  13. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als ik t goed begrijp heb je liever voor dat geld pampers?????
    dat vind ik pas zonde geld.
    heb liever een mooi kamertje.
    maar natuurlijk moet het naar je zin zijn. als het echt niet naar je zin is zou ik het annuleren, en iets anders uitzoeken...
     
  14. Angarcia

    Angarcia Actief lid

    19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit is zo herkenbaar!
    Ben ook wel blij dat ik hier lees dat ook ik dus niet de enige ben.

    Mijn man is op het moment erg bezig met meubeltjes maken van steigerhout. Vind hij helemaal leuk! Dus zodra hij hoorde dat we zwanger waren zei hij gelijk: Ik ga zelf de babykamer maken van steigerhout!!
    Ik vond het eigenlijk te grof en dacht vooral aan al die splinters, arme uk!
    Dus uiteindelijk een babykamer van marktplaats gehaald, in elkaar gezet en ik blij... Tot de volgende dag, toen vond ik het eigenlijk al niks meer..HELLUUP!
    Dat steigerhout vond ik ineens toch een stuk leuker... Wordt toch een jongetje, dus een beetje stoer mag wel..!
    Niks gezegd, schoongemaakt, gerommeld.... En toen zij hij (godzijdank) dat hij het toch niks vond.
    Van de week is het steigerhout geleverd en gister hebben wij het kamertje weer verkocht via marktplaats.
     
  15. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Annuleren dus die handel, je moet wel achter je keuze staan, ander krijg je er echt spijt van... Tis jullie kamertje jullie keuze, dus doen wat jullie willen !! En als ze jullie wat willen geven zullen ze daar toch begrip voor moeten hebben
     
  16. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.856
    427
    83
    Bij twijfel niet doen, is mijn motto. Een baby hoort gewoon in, een in jullie ogen, het mooiste kamertje te liggen. Kun je nog annuleren? Ik zou lekker op MP gaan struinen. Daar heb je voor weinig geld supermooie en degelijke kamertjes. Succes.
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Nou als je man achter je staat, zijn zussen het prima vinden dan zou ik zeggen

    Annuleren die hap en snel verder zoeken.

    Onze babykamer kwam ook van mp af hoor. Helemaal naar onze zin want die was helemaal van hout (essen). Dus ook de binnenkant van de lade's ed. Later hebben we hem weer verkocht via mp. Het kamertje heeft ruim 6 jaar dienst gedaan en heeft ons uiteindelijk 125 euro gekost :D
     
  18. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk eerst eens rustig of je het kamertje an sich leuk vindt. Tis een cadeau. De gevers willen je dit graag geven, dus dat is hun beslissing. En jij moet gewoon kijken of je DIT kamertje echt wel mooi vindt of liever een ander kamertje wil. Niet zozeer vanwege de prijs, maar vooral ook vanwege het eindresultaat.
    En je krijgt vast nog wel cadeautjes van anderen ook, dus die luiers die krijg je mischien nog wel...
    Goed overdenken hoor... je kan overal spijt van krijgen als je het niet zeker weet. En bespreek het met je vriend. Hij heeft er toch ook veel mee te maken, niet waar?! Misschien komt hij heel verhelderend uit de hoek!
     
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het kamertje (dat je niet meer wilt) eruit ziet. :D
     
  20. famke80

    famke80 Bekend lid

    2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het ledikantje en commode/ ladenkast van de Ikea bevallen ons uitstekend. Ik zou annuleren als dit kan!

    En over luiers, wasbare heb je ook. Dan heb je een cadeau waar je veel geld mee uitspaart :D.
     

Deel Deze Pagina