Thijmen heeft sinds gister ineens onwijze stinkluiers, net rook het echt naar rotte eieren (beeeehhhhhh). Ook worden zijn billen heel rood, is dat nu een teken dat er een tand op doorbreken staat? (en hoe lang duurt dat dan meestal?) Groetjes Rosa
Ik merk bij Britt ook dat als haar billen rood worden van de ontlasting dan is er wat op komt. De ontlasting heeft dan een hoge zuugraad. Over de tijdsduur kun je weinig zeggen.. bij de ene gaat het vlot, de andere laat nog tijden op zich wachten.
Ik denk wel dat het tandenluiers zijn. Hier stinken ze ook meer (zuur) en meteen rode billen. Ongeveer een week daarna kwamen de tanden door. Dat is nu pas een dikke week geleden, de huid van de billen is net hersteld van flinke luieruitslag en nu heeft hij alweer zure luiers! Zou me niks verbazen als er weer tanden op komst zijn.
Yep, dat zijn tandenluiers. Het kan zijn dat er nu binnen een paar dagen wat doorkomt, maar het kan ook rustig nog een paar weken duren...Ik smeer wel altijd preventief een dikke laag Bepanthen op de billen als Misha last heeft van deze poep, want voor je het weet liggen de billen helemaal open. Toevallig had Misha de afgelopen week ook regelmatig een zure luier, soms wel 3 tot 4 per dag (is ook een teken dat het tanden zijn), maar bij haar komen er nu dus 3 kiezen te gelijk door, arm schaapje
Ik smeer altijd een laag sudocrem bij elke luierbeurt maar helaas mocht dat niet helpen. Uiteindelijk heb ik het weer goed gekregen met zinkolie van Dr. Swaab.
Hier ook bij de oudste zulke luiers gehad als er weer een tandje door kwam. Het ruikt dan heel anders! Hoop dat je kindje er verder niet zoveel last van heeft!
Het kwijlen heeft ie al heel lang, maar die vieze luiers pas sinds kort. Het lijkt er ook op dat ie een beetje een rood plekje in zijn mond heeft. Maar dat kan ook verbeelding zijn Hoop dat het niet al te lang duurt!
wel vieze luiers hier, maar niet elke dag extreem. wel sinds een paar dagen vuuuuuuur rode billen met allemaal bultjes, dat heeft hij nog nooit gehad we smeren voor het eerst in z'n leven sudocreme, maar het helpt niet. geen idee of het tandjes zijn, we zien nog niks. we wachten wel af
Ik heb er bepanthen op gesmeerd en dat helpt goed. Het vuurrode is er nu wel af. Maar nog steeds geen tandje
Ik heb ook slechte ervaring met sudocreme, het hielp hier ook voor geen meter. En het prikt enorm op open plekjes. Bepanthen werkt veel beter, en prikt niet, mochten er open plekjes zijn ontstaan..En geen billendoekjes gebruiken op geïriteerde billen, liever afdeppen met een washandje met lauw water..
wij gebruiken billendoekjes zonder olie, dus erg zacht voor de huid. als ik washandjes moet gebruiken dan mag ik wel een tweede wasmachine aanschaffen het komt en gaat hier, de ene dag valt het me, de volgende dag vuurrood. het zal toch wel een tandje of zo zijn maar we wachten geduldig af
Nog een tip; gebruik koud/lauwe washandjes met een scheutje olie van Natusan, hier zit geen geur/kleur etc. aan en je krijgt de billen goed schoon zonder te boenen (moet je toch niet aan denken met die rode billetjes?!)
Ons zoontje krijgt ook zn eerste tandje door. Al een paar dagen heeft hij last van heeele dunne ontlasting, echt waterdun zeg maar. Maar t is niet elke keer raak, soms poept hij zomaar een dag niet en dan de volgende ochtend heeft hij weer die heeel dunne poep. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben, drinkt nog redelijk goed zn flesjes leeg. Zou dit met het doorkomen van zn tandje te maken hebben? Of moet ik me toch een beetje zorgen maken?
2 weken lang heeft Marit van die luiers gehad.. Onmeunig stinken en echt gewoon diarree poe..Heb diverse malen bij de ha gezeten maar die kon niets vinden....en toen ineens 2 kiezen erdoor...Ze zit nu al 10 tanden en 3 kiezen...
Grappig dat dit onderwerp ineens weer naar boven komt. Thijmen lijkt nu eindelijk zijn eerste tandje te krijgen De stinkluiers zijn wel minder nu (al is het nog steeds geen rozengeur ), maar het kwijlen is een fractie erger geworden....
denk het wel. Thijmen had dat ook een tijdje en ik heb het ook wel eens gelezen dat bij tanden doorkomen de ontlasting heel waterig kan worden. Vaak hebben ze dan ook meer last van rode billen.