Zijn jouw ouders/schoonouders nog getrouwd/samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

(Schoon) ouders nog samen?

  1. Beiden nog samen

    199 stem(men)
    52,2%
  2. Beiden uit elkaar

    34 stem(men)
    8,9%
  3. Ouders nog samen, schoonouders uit elkaar

    60 stem(men)
    15,7%
  4. Schoonouders nog samen, ouders uit elkaar

    54 stem(men)
    14,2%
  5. Ouder(s) overleden, schoonouders nog samen

    21 stem(men)
    5,5%
  6. Schoonouder(s) overleden, ouders nog samen

    9 stem(men)
    2,4%
  7. Beiden overleden

    4 stem(men)
    1,0%
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Omdat er steeds vaker stellen uit elkaar gaan en gaan scheiden is het tegenwoordig bijna een uitzondering als je nog bij elkaar bent na tig jaar.
    Veel mensen van mijn leeftijd die ik ken hebben dan ook gescheiden ouders.

    Ik was even benieuwd of jullie (schoon) ouders nog wel samen zijn?

    Ik zal zelf beginnen:

    mijn ouders zijn gescheiden in 2007 en dat was beter voor iedereen.
    Ze accepteren elkaar maar dat is het ook wel.

    schoonouders zijn al 20 jaar getrouwd en nog steeds verliefd!
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb maar gestemd op “beiden nog samen” Maar mijn moeder is 3 jaar geleden overleden, ze was toen 44 jaar getrouwd met mijn vader. Mijn schoonouders zijn nu 47 jaar getrouwd.

    Mijn man en ik zijn inmiddels ook al 14 jaar getrouwd:)
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zijn nog getrouwd maar daar is dan ook alles mee gezegd. Praten gebeurd bijna niet, laat staan aanraken ed. Ik kan me bijv. Ook niet herinneren dat ik ze elkaar ooit een kus heb zien geven.

    Mijn schoonouders zijn ook nog bij elkaar. Daar is de liefde echt nog zichtbaar en hoorbaar. De manier hoe ze over en met elkaar praten, elkaar aanraken en bezorgd over elkaar zijn (75+ en beide medisch) Zo mooi om te zien :). Vooral omdat ik dat zelf bij mijn ouders nooit zo ervaren heb.

    Mijn ouders zijn 39 jaar getrouwd, mijn schoonouders 40 jaar. Mijn schoonvader is eerder getrouwd geweest maar dan praten we over bijna 60 jaar geleden. Zijn 1e vrouw is overleden.
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zijn verbazend genoeg nog bij elkaar.

    Mijn schoonouders zijn uit elkaar, maar al sinds mijn vriend 12 was ongeveer. Beide hebben een nieuwe relatie.
     
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ze zijn beiden nog heel gelukkig samen, allebei rond de 30 jaar getrouwd. Heel fijn!
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Mijn ouders zijn 40+ jaar getrouwd, schoonouders waren al vroeg uit elkaar. Beiden ook een aantal keer hertrouwd en weer gescheiden. Schoonvader inmiddels overleden. Tja, mijn vriend wil dus niet trouwen, omdat hij alleen maar mensen uit elkaar heeft zien gaan na het huwelijk. Zit ik mooi met de gebakken peren :p
     
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Dit is dus bij mijn ouders ook het geval.
    Mijn vriend en ik hebben beide het vermoeden dat die vooral nog bij elkaar zijn omdat alles dat erbij komt kijken om uit elkaar te gaan teveel gedoe voor ze is
     
  8. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    mijn ouders zijn 41 jaar getrouwd:). Schoonouders zijn na 13 jaar gescheiden om een reden die wel te plaatsen is. Ze kunnen nog goed samen.

    Hier in de regio zijn echt weinig scheidingen hoor! Ik zit nu in de range 15 tot 20 jaar samen, en ik denk dat 80% nog wel samen is.
     
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn ouders gescheiden, maar voor mijn vader was mijn moeder toch echt de ware. Hij was kapot toen ze kort er na kwam te overlijden.

    Mijn schoonouders zijn nog bij elkaar, maar ik heb die elkaar nog nooit aan zien raken. Die deden al aan de 1,5 meter afstand voor covid :roflmao:

    Zelf een keer gescheiden 110 jaar geleden en nu al weer 15 jaar samen met mijn jonge blommetje :roflmao: Inmiddels wat minder jong en hard snurkend :|
     
    Vitamientjuh, Peppabig, Kraanvogel en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn schoonouders zijn bijna 40 jaar getrouwd.
    Mijn ouders gingen scheiden toen ik 1 was.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier beiden nog samen. Mijn ouders zijn bijna 40 jaar getrouwd en schoonouders ook 30+.
    Hier relatief weinig gescheiden mensen in de omgeving, is echt een uitzondering.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad maar bij mijn ouders speelt ook mee dat scheiden niet 'kan'. Dat hoort niet bij het ideaalplaatje wat ze iedereen voor proberen te houden. Vooral mijn moeder dan want mijn vader heeft geen eigen mening.
    Ik heb altijd gedacht dat mijn ouders uit elkaar zouden gaan wanneer mijn broer en ik het huis uit zouden gaan. Maar nu besef ik dat mijn vader niet voor zichzelf kan zorgen, dus die vind dit wel prima en mijn moeder kan het ideaalplaatje naar buiten toe uitdragen.
    Wel sneu eigenlijk... :rolleyes:
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zijn al 35 jaar getrouwd.

    Mijn schoonouders zijn al bijna 20 jaar gescheiden. Heb mijn schoonvader in 9 jaar tijd 3 keer gezien. Mijn stiefschoonvader is meer vader voor mijn man dan zijn echte vader.
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Best wel sneu eigenlijk inderdaad.
     
  15. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Dat is hier in de hele omgeving ook wel een beetje zo hoor met veel mensen die al langer samen zijn. Scheiden hoort niet of een van beide hakt de knoop niet door omdat diegene gewoon nooit heeft geleerd om voor zichzelf te zorgen of alleen te zijn, of een van beide wordt ziek en dan is scheiden not-done.....
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  16. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.235
    211
    63
    huismoeder
    Leusden
    Mijn ouders zijn alweer 44 jaar getrouwd en mijn schoonouders eind dit jaar 55 jaar getrouwd. Het huwelijk van mijn ouders heeft ongeveer 7 jaar geleden wel op springen gestaan, maar ze hebben toch ervoor gekozen om samen verder te gaan.
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Mijn ouders zijn 23 september 54 jaar getrouwd en zijn nog stapelgek op elkaar. Mijn schoonvader is op 49 jarige leeftijd overleden en mijn schoonmoeder is hierna altijd alleen gebleven.
    Mijn man en ik zijn 30,5 jaar samen, waarvan 21 jaar getrouwd. En dat blijven we ook, plakken er hopelijk nog 30 jaar aan vast❤️
     
    FatihaSakura, Vitamientjuh, NdNk en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ouders zijn nog dolgeluķkig samen. Afgelopen jaar 50 jaar samen. Dit is voor altijd dat weet ik zeker.
    Schoonouders zijn bijna 20 jaar geleden gescheiden. Schoonmoeder heeft bewust gewacht tot schoonzusje 12 jaar (in haar ogen zelfstandig was) is vertrokken met briefje op tafel zonder afscheid en heeft haar kinderen bij schoonvader achter gelaten. In dat briefje stond dat ze al 10 jaar eerder wilde scheiden maar heeft gewacht tot de kinderen ouder waren.
     
  19. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Wow, wat een nare manier! Als ze het dan toch zo wilde doen, had ze net zo goed niet kunnen wachten tot de kinderen ouder waren. Hadden de kinderen er misschien minder van mee gekregen.
     
    Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Jeetje wat ontzettend laf van je schoonmoeder! En wat ontzettend triest voor haar man, jouw man en zijn zusje. Zo'n vrouw is de titel moeder niet waard.
    Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig of jullie nog contact met haar hebben na deze actie?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina