Zijn jullie kids ook zo gek als een deur?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roever, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    En overdreven irritant/vervelend etc???

    hier 3 kindjes (jongens) oudste word 5 dit jaar.
    Heel de dag door een en al gekibbel en veeeeel ruzies!
    Ik ben niet zo’n moeder die ze heel de dag op sleeptouw neemt en/of ze vermaakt.
    En als ik wel met ze wil kleuren of knutselen oid dan is t een en al ellende!

    hebben wij nu gewoon mega onhandelbare kinderen? :p of ligt het grotendeels aan de leeftijden/kort op elkaar/geslacht.

    zoals je lezen kunt.... word ik momenteel knettergek van ze :-/
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik herken het niet, hier een moeder van 1 kleuter meisje en ik vind het juist leuk om samen dingen te ondernemen. Maar als ik een dagje geen zin heb vermaakt ze zichzelf echt prima. Heb dan wel weer een puber die ik af en toe achter het behang wil plakken. Geslacht denk ik niet dat ermee te maken heeft. Mijn zoon was als kleuter een stuk leuker, liever en makkelijker dan als hij nu als puber is.
     
    roever vindt dit leuk.
  3. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Als ik de jongens beide apart heb geen enkel probleem. Soms spelen ze heel lief samen en soms zijn ze gewoon heel de dag ruzie aan het maken. ze zijn 2 en 3
     
    roever vindt dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief

    ohh geloof me; ik vind ook echt wel leuk om t een en ander met ze te doen! :)
    Zeker 1 op 1 is t vaak hartstikke gezellig. Maar... toevallig zijn we met meer, haha en dat is behoorlijk pittig laatste tijd. Gezamenlijk iets bakken of knutselen gaat moeizaam. En ze ieder apart zetten oid werkt gewoon niet. Ofwel, ze kunnen absoluut niet met en niet zonder elkaar...
    T zijn gewoon alle 3 flinke rauwdouwers van sochtends vroeg tot bedtijd..

    Haha ja, dan moet de pubertijd nog komen hihi.
     
  5. roever

    roever Niet meer actief


    Hier apart ook super lief en gezellig!
    Maarja, we zijn toevallig met meer!
    En de ene dag is ook echt beter dan de ander hoor...
    Maar vandaag zo’n dag dat echt kak ging, en ik “bang” ben dat dit eeuwig zo zal blijven... of de relatie verpest is haha
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Herkenbaar... en als ze lief lijken te spelen dan moet ik gaan kijken. En vanmiddag was dat me even ontschoten
    Ze waren knuffels gaan wassen... Boven alles nat: lades, kast, vloer, tapijt, nat wc papier op rol, knuffels, dekentje enz.... kortom ze kregen een emmer en een dweiltje. En ik zei ; foei, ruim maar op al dat geknoei! Kortom als ik even voor mezelf/ rust kies moet ik daarna dubbel zo hard aan de slag. Ik hoop op snel warm weer want dan krijg ik ze makkelijker buiten. En dan mogen deze fratsen in de tuin. Dus ja, zo gek als een deur zijn ze hier wel...
     
    Noxe, Neuzeke en roever vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.858
    113
    Vrouw
    Het is ook pittig 3 kindjes zo dicht op elkaar. Als ik er 1 heb, heb ik ook veel meer rust dus vind dat geen vergelijking :rolleyes:.

    Ik vind het met 2 soms al een uitdaging, maar de laatste weken gaat het best goed. Spelen ze lief en tuurlijk maken ze ook ruzie tussendoor. Merk vooral als ik zelf een 'slechte' dag heb dat ik dat ook terug zie in de kids ;).

    Ik ben zelf ook niet zo van het knutselen of met ze op een kleedje spelen. Nu met de oudste doen we regelmatig een spelletje en knutselen mogen ze van mij ook, maar dan ga ik er met een boek of m'n telefoon naast zitten en mogen ze zelf knutselen :o:.
    Koekjes bakken en veel naar buiten doen we wel, en daar genieten ze dan ook echt van :)

    Ze zijn hier net 4 en ruim 2 ;)
     
    roever vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.457
    113
    Ik denk dat ook: vrouw wat doe je jezelf aan met zoveel kinderen in zo'n korte tijd. Maar goed, heb je niets aan :p

    Ik denk niet dat het aan het geslacht ligt, eerder aan de leeftijden.

    Misschien moet je ze meer uitdaging bieden, ze dus toch op sleeptouw nemen en ze helpen met spelen. Je kan ook niet echt verwachten van 2 peuters en een dreumes dat ze dit zelf kunnen. Natuurlijk eindigt dat in schreeuwen en ruzie als er geen begeleiding is.
     
    roever vindt dit leuk.
  9. roever

    roever Niet meer actief


    Hahahaha
    Vierde is op komst!:rolleyes::roflmao:
    Dus was en ben sowieso al niet op m’n best zo zwanger....
    En dan de herfst/winter erbij, dat je niet gewoon heel de dag buiten kunt vertoeven... terwijl ik dat zelf wel graag zou willen. Maarja, kleine kouwkleumpjes!

    Na gisteren hebben we vandaag tot op heden een fijne dag!
    Ik merk dat ze structuur/planning wel fijn vinden, dus daar ga ik mee aan de gang!!
    Daarnaast gaan we klusjes invoeren, joehoe!!
    Bijv. Kippen voeren/eitjes rapen/hokje mesten of... pony’s voeren/verzorgen.
    Stukje stofzuigen of tafel dekken etc!

    men zo langzamerhand willen we dan het zakgeld gaan invoeren ;)

    Er veel op uit trekt m’n lichaam dus niet momenteel...
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    en tot die conclusie kom ik ook... de leeftijden en stiekem ook geslacht... maar dan meer als; ze hebben alle 3 gewoonweg dezelfde interesses haha
    En t zijn alle 3 dino’s :confused:
    Naja nog maar even doorbijten.... voor ik t weet is de komende jongste (en laatste) alweer 2 en gaat het ook naar psz!
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ze worden vanzelf bankhangende, mobielverslaafde pubers en dan zul je nog met weemoed terugkijken dat er zoveel actie in zat ooit haha

    Hier is t per dag verschillend. Ene dag gaat t heerlijk, andere dag is hij zelfs continu boos op de jongste, die dan gaat brullen en ik ook maar eens gewoon op de wc ga zitten puur voor de stilte :p

    De digitale oppas is fijn. En vriendjes om mee te spelen (behalve als ze beide moe zijn en de hele tijd aan t katten zijn pffff )
     
    Vogelmeisje en roever vinden dit leuk.
  12. roever

    roever Niet meer actief

    dat den ik ook....
    En probeer ik me ook maar steeds voor te houden ;)
    Maar soms heb je even van die dagen/ periodes....
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ze worden ouder en dan kan je ze steeds makkelijker even een eigen ding laten doen tussendoor. Toen er nog op alle drie continu gelet moest worden vond ik het wel pittig. Maar ze worden ouder. De oudste kan gerust even zijn gang gaan op zijn kamer. De middelste oefent er wat mee, gaat steeds beter. Zo zit iedereen ook steeds minder continu op elkaars lip en word het weer gezelliger om dingen samen te doen.

    Beneden hielp het al om hoekjes te maken. We hebben twee eettafels beneden. Een grote waaraan we eten en nog 1 in de half gesloten keuken. In de woonkamer komt er nog een computerhoek. Op zolder hebben we een computerhoek (daar kan je met kleintjes nog weinig mee) en een muziek hoekje. Naast structuur is het ook fijn om ergens even je eigen gang te kunnen gaan.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Die van 3 valt wel mee maar die van 5?!
    Die plak ik momenteel het liefste achter het behang.
    Niks is goed, alles moet meteen gebeuren, enorm ongeduldig en snel verveeld.
     
    roever vindt dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    “fijn” om te lezen.... dat het ook stukje leeftijd is dus :)
    En super vervelend, erg herkenbaar ook hier
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Jij post zo enorm vaak dergelijke topics dat ik echt niet begrijp dat nummer 4 eraan komt.

    En waarom weet ik dat jij zo vaak dit post? Omdat ik er altijd op reageer omdat mijn zoons precies hetzelfde zijn! Ik hoop dat de scholen en opvang snel weer open gaan...
     
    Neuzeke en roever vinden dit leuk.
  17. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar, 3 kindjes 7, 3 jaar en 7 maanden. Hier helpt buiten spelen, vriendjes om te spelen, een hoekje voor zichzelf, oudste scherm op bank, andere poppenhoek, en accepteren. Ik en broer altijd ruzie en pesten, maar toch enorm goede band. Geval van niet met en niet zonder elkaar
     
    roever vindt dit leuk.
  18. roever

    roever Niet meer actief


    Hahahaha vaak???? Ie bin niet goed wijs! Dit is de 2de misschien Max 3de? Hahaha
    En so what? Iedereen heeft toch wel een pleurisbuien?!
    Dus ja dan is het lekker om dat eens even van je af te schrijven oid!
    Dat heeft absoluut niets te maken met het feit dat ik of wij het niet aan kunnen of hoe je t maar bedenkt...
    Wij zijn stapelgek op onze kinderen en van mij part zouden er strak nóg 4 achteraan komen...
    Maar ben ook maar een mens.... :)

    En gezien het feit dat ik veel alleen thuis ben is het iig lekker om ergens wél wat te kunnen communiceren en of feedback te krijgen etc
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  19. roever

    roever Niet meer actief


    Overigens is dit niet zo haatdragend bedoeld zoals het evt wel gelezen zou kunnen worden... ;)

    net zoals m’n eerste bericht in dit topic misschien met een heel klein knipoogje gelezen zou kunnen worden...
    De volgende keer zou ik dat er even bij vermelden , misschien wel goed plan o_O
     
  20. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik dacht eigenlijk hetzelfde. Niet 2 of 3 keer, maar bijna elke keer dat je een topic start gaat het over drukke wilde kinderen. En dan lach je er vervolgens om, maar ergens blijf je de behoefte voelen om dat elke keer te spuien.
    Ik denk dat de oplossing eerder ligt in ze uitdaging bieden, ze uit laten razen. Jullie hebben een boerderij lijkt het, dan zal er voldoende erf, tuin, ruimte zijn.. worden ze druk, hup naar buiten.. ga maar rennen en gillen en dan een uur later zijn ze weer rustig. En dat kan best 2 of 3 keer per dag. Het is prima dat ze druk zijn, ze hebben gewoon een uitlaatklep nodig dus bied dat dan :)
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina