Zijwielen zoeken....

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Antares, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Misschien zijn er hier mensen met al grotere kids die ook motorische problemen hebben...

    Mijn dochter kan nog niet fietsen, daarom hebben we zijwielen nodig.

    Ze krijgt een fiets 20 inch zeker nodig, maar nu weten we niet waar zijwielen aan te komen.

    Er gaan regulieren tot 20 inch maar maar tot een bepaald aantal kg...onze dochter is stevig en weegt 32 kg....

    Hebben jullie tips? Liefst omgebing noord brabant!.
     
  2. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Via een goede fietsenzaak laten bestellen?
     
  3. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    doen ze niet.... Geloof me ben al bij stuk of 5 geweest (hier in de burut...en dan ook echt dure!)
     
  4. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    kun je niet via de gemeente bv of instantie een fiets kopen die word vergoed voor haar?
     
  5. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  6. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  7. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oei....600 minimum prijs... pfff...das 6x zo duur als de fiets :p

    Maar thx! zeker het bekijken waard.
     
  8. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw! Zo duur?? Hahaha heb niet naar de prijs gekeken eerlijk gezegd. Vind het wel schandalig duur.

    Komt je dochter niet in aanmerking voor vergoeding van het WMO?
    Misschien eens contact opnemen met een ergotherapeute. De ergotherapeute die bij het kdc van Owen werkt heeft alle vergoedingen voor hem aangevraagd en we hebben die ook gekregen.
    Zelfs ik heb dankzij haar een aangepaste fiets gekregen :)
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zal idd eens rond gaan vragen weer aan de peuten.... Moet toch iets aan te doen zijn...

    Onze gemeente doet dat niet...fiets is recreatief vervoer, of ik moet aan kunnen tonen dat ze iedere dag erop naar school moet fietsen...(is 'nog' niet zo, weet niet wat nieuwe school straks doet of ik vervoer krijg per busje)
     
  10. Aleisha

    Aleisha Actief lid

    28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je een oproep doen bij de vraag en aanbod pagina van de bosk site. Zo ben ik ook al aan veel spullen gekomen. Succes!
     
  11. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    jeetje wat een slechte gemeente hebben jullie dan zeg!!
    Onze buurjongen is meervoudig gehandicapt en kan dus echt niet op de fiets naar school maar kreeg wel een speciale fiets vergoed. Juist omdat het recreatief is en dit soort kinderen ook plezier mogen/kunnen beleven aan fietsen.
    Zelfs IK heb een aangepaste fiets gekregen vanwege mn reuma en evenwichtproblemen. Ik breng de kids nergens heen maar is gewoon voor recreatief gebruik.

    Maar goed, omdat je gemeente zo moeilijk doet......zou ik als ik jou was echt een goede ergotherapeute in de arm nemen en zij kan het dan zo vertalen naar de gemeente toe dat fietsen goed is voor dr evenwichtgevoel, zelfvertrouwen, sterkte spieren, coordinatie en noem maar op. Hun kunnen dat heel goed verwoorden.
    Kan me echt niet voorstellen dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen ;)
     
  12. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land

Deel Deze Pagina