Onze zoon wordt nu al aardig zindelijk. Thuis blijft hij droog en op het kdv gaat het ook goed. Onderweg als wij bijv gaan winkelen dan doe ik hem een luierbroekje aan voor de zekerheid. Maar afgelopen zaterdag waren we in de bouwmarkt en meneer had de melding dat hij naar de wc moest. Dus ik op zoek naar een wc, gevonden, maar ons jongetje vond het veel te eng om daar zijn plasje op te doen. Dus heb ik het maar gelaten zo en inderdaad had hij een plasje in het luierbroekje. Hoe doen jullie dit? Gaat dit gewoon over, komt er een dag dat hij wel ergens anders naar het toilet wil? Ik kan hem moeilijk altijd maar luierbroekjes aan doen als we weg gaan.
Lastig. Isabella hield het gewoon op als ze niet durfde. Ik heb haar ook wel in de bosjes laten plassen ( als dat goed afgeschermd was) Eigen wc bril mee misschien?
Hier is het nooit een probleem geweest, dochter plast overal waar ze moet. Soms moet ze even wachten tot thuis of tot een winkel waar je naar de wc kan, ook dat gaat prima. Ik heb nooit meer een luier of luierbroekje aangedaan vanaf dat dochter zindelijk is.
Wij hebben als we ver moeten rijden een potje in de auto staan want mevrouw plast niet als je dr vasthoud. Ze houdt t dan wel op maar lijkt me niet gezond dus daarom het potje en dat werkt goed!
Voordat Luca op de wc zonder verkleiner durfde te plassen, na ik overal een verkleiner mee naar toe. Hij kon het wel ophouden, maar dat vond ik ook zo sneu
Of een luierbroekje mee en als hij niet op de wc durft dan een broekje om ... (ik zou het zelf vervelend vinden altijd een pot of verkleiner mee te moeten sjouwen, vooral omdat we vrijwel alles lopend of met de fiets doen)
ja ik ben ook beretrots op mijn kleine "grote" knul! Mijn man zei ook al dat we daar gewoon maar in mee moeten gaan en dat hij op een gegeven moment gewoon geen luier meer om wil als we weg gaan (hopen we...) Nu is het al zo dat hij s nachts nog een luier om heeft, maar die moet s morgens meteen af, want hij zegt dat zijn piemeltje dan auw doet. Ik denk dat hij bedoelt dat het fijner voelt zonder luier, want ik kan nix raars zien aan zijn piemeltje...
Ik zou dan extra luierbroekjes meenemen en een schoon luierbroekje aandoen. Of een brilverkleiner meenemen, die heb je ook in opvouwbare varianten.
idd wij hebben voor als we gaan winkelen een opvouwbare wc bril verkleiner mee. Echt een super uitvinding! Mevrouw plast nl ook niet in een luier..... (hoezo eigen willetje) En voor lang in de auto (1,5 uur naar mn ouder bv) dus een potje en die zetten we dan op de voorstoel of kofferbak (ligt aan t weer) en daar plast ze op