Zindelijk in 1 week....?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lilo77, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    In de ouders van nu ( peutereditie) las ik over zindelijk maken in 1 week. Eigenlijk komt het er op neer radicaal geen luier meer om en natuurlijk zorgen dat hij alles op potje/wc doet . Wie heeft ervaring met deze methode? Hoe heb je het aangepakt en hoe is het verlopen?
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    HIer twee keer met groot success (Gina Ford: zindelijk in één week. Te krijgen bij Bol.com)

    zoon 23 maanden: dagzindelijk in ruim 1 week (net na z'n 3e verjaardag helemaal droog)

    dochter 24 maanden: dag (plas)zindelijk in 3 dagen. Het heeft even geduurd voordat ze op de wc durfde te oepen maar dat gaat nu ook uitstekend.

    Nachtzindelijkheid doe ik niets aan.

    'eisen':
    - 18 maanden of ouder (maar liefst niet te oud)
    - kleine specifieke opdrachtjes kunnen uitvoeren (pak de rode bal)
    - verschil weten tussen nat en droog
    - bij voorkeur een broek uit kunnen trekken
    - inzet van papa, mama en andere verzorgers.
    - plan 3-5 dagen thuis zonder verplichtingen
    - luier alleen aan met slapen
     
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja ik… Hoe heb ik het aangepakt? Inderdaad geen luier meer om en gaan met die banaan. Let wel op die luier heb ik niet meer aangedaan, nooit meer wat er ook gebeurde. Ik heb wel gezorgd dat wij geen afspraken buiten de deur hadden. De eerste dagen was het dweilen en poep uit een onderbroek scheppen. Maar na een paar dagen werd het minder en na 1 week ging het goed. Wel had zoonlief daarna nog een tijdje af en toe een ongelukje met plassen. Maar al met al was het dubbel en dwars de moeite waard en ga ik het bij de jongste ook weer zo doen.
     
  4. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Toch maar een x beginnen met de luier defenitief af..hier een dame die wel poep zindelijk is en dat op de wc/potje doet en het ook aangeeft.

    Nu nog kijken met plassen..ze zegt wel volle plasluier.

    Ze moeten het wel voelen aankomen.
     
  5. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.066
    251
    83
    Leeftijd was 2,5 jaar.

    Dagzindelijkheid heeft 2 dagen geduurd.
    Eén week later ook 's nachts zindelijk maar nog wel 2 maanden 's nachts een luier gedragen. Wilde hij zelf.
     
  6. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Hier ook met een paar dagen, maar ze waren wel al drie jaar. Met al mijn kids ging zindelijk maken simpel, ik wachtte totdat ze er aan toe waren.
     
  7. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Stijn was 23 maanden en overdag zindelijk..

    Hij wou zelf geen luier meer om maar het heeft toen nog wel 3 weken geduurd voordat hij droog was..
    Week 1 was alles eronder plassen..
    Week 2 riep hij netjes ik moet plassen maar was dan aan het plassen..
    Week 3 riep hij ik moet plassen en dan rende hij naar het potje..
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier binnen 2 dagen. Later wel een terugval gehad na een maand of 2. Ineens voelde ze het te laat en vaak ongelukjes. Maar wel doorgezet en de luier ging alleen aan met slapen (en poepen, dat durft ze niet op de wc/potje).
    Inmiddels gaat het weer super en is ze weer goed droog.
     
  9. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoe merkte je dan dat ze er aan toe waren?
     
  10. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Af en toe naar vissen of ze er interesse in hadden, was het nee, dan hield het op. Terloops dingen vertellen, zoals dat kleuters op school geen luiers dragen en dat de juf ook geen luiers verschoond etc. Zelf onderbroeken laten uitkiezen.

    Op een gegeven moment valt het kwartje, en dat is het zo gebeurd. Ik maakte er een feestje van en ze mochten ook zelf wat uitzoeken in de winkel als cadeau.
     
  11. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Tja hier is het constant nee;) Heeft het dan we zin vraag ik me af?
     
  12. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Zindelijk in 1 dag... Thuisgekomen van het kdv zei dochterlief dat ze geen luier meer om wilde (2 jaar en 8 maanden) en op de wc wilde plassen. Zo gezegd zo gedaan. En nooit meer een luier om gehad overdag. 's Nachts nog wel helaas.
     
  13. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Zindelijk in 1 week gaat ervan uit dat jij er klaar voor bent en de luier uit laat. Een andere mehtode is inderdaad afwachten totdat je kind er klaar voor is maar het kan soms nogal lang duren ;)
     
  14. amy24

    amy24 Actief lid

    9 nov 2011
    138
    6
    18
    Met 25 maanden de luier uit gedaan. De eerste dag een paar ongelukjes. Toen had ze door dat ze geen luier meer om had en ging het meteen goed. (alleen bij de kinderopvang nog wat ongelukjes omdat ze daar niet durfde te zeggen als ze moest plassen)
    Ik wist dat ze er aan toe was omdat ze sinds kort aangaf als ze in haar luier plaste of poepte.
     
  15. knap

    knap Niet meer actief

    Oudste met drie en half zindelijk eigenlijk binnen een paar dagen was toen ook zo gepiept.

    Jongste met 2.5 vorig jaar augustus was binnen twee dagen overdag goed zindelijk. Alleen nu nog s nachts niet maar dat komt omdat ze nog graag een fles drinkt in de avond en soms ook nog s nachts ze drinkt dus nog te veel om voor de nacht zindelijk te zijn. En je moet er als ouder idd ook wel klaar voor zijn. Tuurlijk ook het kind maar als jij als ouder consequent bent dan kan het vaak echt wel mee helpen.
     
  16. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was het.in een dag. Net voor de derde verjaardag. Zelf de luier af gelaten en dag en nacht zindelijk nooit een ongelukje gehad.


    Maar idd ik heb gewacht tot ze er zelf aan toe waren
     
  17. p1982

    p1982 Niet meer actief

    ja met t boekje zindelijk in een week.
     
  18. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook 1 dag, en dan dag en nacht. Nooit ongelukjes gehad en kk was 23 mnd.

    Hoe??? Geen idee de luier was gewoon niet meer nat. Dus toen heb ik hem maar af gelaten:D

    Ik denk dat het kind er zelf aan toe moet zijn. Of als hij/zij bijna 4 is het dan mss meer luiheid is: spelen is belangrijker dan even de tijd nemen om op te staan, naar de wc te lopen enz enz enz.
     
  19. Appeltjes

    Appeltjes Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Onze dochter was 2 jaar toen ze binnen 2 dgn zindelijk was. Ook was ze gelijk overdag en 's nachts zindelijk.
    Ik denk persoonlijk wel dat het ook een beetje aan het kindje ligt.
    Onze zoon was bijv met 3 jaar dag en nacht zindelijk en daarvoor had het echt geen zin hoor.
     
  20. Allistair

    Allistair Bekend lid

    8 jun 2010
    979
    0
    0
    Dat denk ik ook. Hier een meisje dat pertinent niet wilde proberen en echt heel boos en overstuur werd wanneer we haar toch een beetje wilden pushen. Ze heeft nooit iets gedaan op het potje of op de wc, totdat ze 3 maanden voor haar 3e verjaardag ineens uit het niets zei dat ze moest plassen. Gelijk op de wc gezet en daar haar allereerste plas gedaan. Toen was ze gelijk dag en nacht zindelijk.
     

Deel Deze Pagina