Zindelijk worden en poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wel een hot item dat zindelijk worden...:D

Iris is bijna 2 en we zijn sinds een paar dagen bezig met zindelijk worden. Het plassen gaat best goed; soms een ongelukje, maar ze plast altijd als ik haar op t potje zet en gaat t steeds vaker zelf aangeven.

Nu t poepen; als ik zie dat ze moet poepen dan zet ik haar op t potje. Ze vindt t eng, maar als ik met haar een boekje lees blijft ze wel zitten. Ze doet dan een heel klein keuteltje op t potje. Opzich heel knap, maar ben wel bang als ze dit blijft doen dat ze dan verstopt gaat raken. Hoe was dit bij jullie kinderen?

2. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Laura wilde altijd een luier aan om te poepen. Dat heb ik ook gewoon gedaan, want idd, verstopping is erger. Nu is ze een week 3 en poept ze ook op het toilet of potje. Laura was zindelijk vanaf dat ze 2 jaar en 2 weken was. Dag en nacht.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Moet ik Iris dan een luier omdoen als ze moet poepen en zeggen dat t gewoon mag? Of moet ik nog ff kijken hoe t gaat...zit erg te twijfelen. Ze is wel erg trots als ze een drolletje in t potje ziet liggen....

4. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Ik vind dat ook een moeilijke beslissing. Ik vroeg idd aan laura of ze een luier aanwilde. En als ze zei van wel dan deed ik dat. Ik heb haar alleen nooit gedwongen op het potje te poepen, want dat werkt averechts.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het nog heel even aan kijken. Vooral omdat ze zelf trots is en ze wel een boekje wil lezen erop. Ik zou kijken hoe het over een paar dagen gaat. Vraagt ze om een luier om te poepen dan zou ik dat wel geven.

Dochter vond het ook een paar dagen doodeng, nadat er een poepje op de grond viel omdat ze te snel ging staan. Het "poepprobleem' duurde een week en was toen over. Ik was ook bang voor verstopping maar er was niets aan de hand en binnen een week ging ze gewoon naar de wc.

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    zoonlief poept liever boven in de badkamer op het potje dan beneden in de wc op het potje (hihi, snap je het nog?) Ik denk dat de badkamer gezelliger is om te poepen, als ik zie dat hij moeilijk doet en ik vraag of hij moet poepen en hij zegt nee, maar als ik later vraag of we boven even op het potje moeten zitten is het vaak ja en dan poept hij gewoon.... raar maar waar... Op het kdv maakt het overigens niets uit en bij opa en oma ging het poepen ook gewoon... onze wc zal wel niet zo gezellig zijn denk ik....

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier is (of hopelijk was) ook even drama. we zijn zondag begonnen met zindelijk worden. ZOndag heeft hij 3 keer in zijn broek gepoept. Maandag durfde hij niet te poepen. hij moest echt maar hield het op. dindag was ik er wel een beetje bang voor dat het weer mis zou gaan ook omdat hij een dag niet had gepoept maar ik ben blijven prijzen en aanmoedigen. En het heeft geholpen tijdens het badje voelde hij het aankomen en snel uit bad en deed hij zijn eerst poepie op het potje. Hij was helemaal trots maar zag ook aan zijn gezicht dat hij het heel spannend vond.
    ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan maar ik ben niet van plan om een luier aan te gaan doen. Even door zetten....

Deel Deze Pagina