Hoe doen jullie dat? Iris is nu 2 dagen zonder luier; 1x een ongelukje in de speeltuin gehad. Supergoed natuurlijk!! Hoe doen jullie dat met weggaan? Morgen wil ik een uurtje met haar naar de stad. Tuurlijk voor t weggaan plassen, maar hoe doe je dat in de stad / speeltuin, enz. Potje meenemen? Ze moet dan toch wel ergens plassen denk ik. Ik wil haar ook geen luier aandoen eigenlijk. Mijn moeder vond t vandaag raar haar buiten in een speeltuintje te laten plassen op t potje (Liepen ook andere kinderen rond), ik heb t idee dat kinderen daar niet echt op letten of wel?
Kindjes die net zidelijk worden, moeten vaak naar de wc. Ze kunnen dit nog niet zo goed ophouden. Zou haar voordat je weggaat nog even laten plassen. In de stad of speeltuin kan ze altijd wel plassen. Zou dan niet het potje meenemen. Succes.
Ik bedoel een speeltuintje gewoon in de wijk, en ze plast eigenlijk nog niet op de wc. Ze is nog maar klein; bijna 2, weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar heb t idee dat ze de wc nog eng vindt.
Sorry maar ik vind het ook wel wat raar als ze in een speeltuin op een potje plast Maar ik snap je wel hoor. Ze is nu juist zo goed bezig. Maar ik zou dan maar het potje meenemen denk ik, de stad in. En dan in de stad met haar naar de V&D of Hema naar het toilet en daar het potje neerzetten.
Ik zou haar van te voren laten plassen en haar gewoon nog een luier/luierbroekje aandoen.. Ze is nog zo kort zindelijk, zou het risico van een natte peuter in de stad niet aandurven persoonlijk Ga je thuis weer vrolijk verder met oefenen.
Mijn idee... Mijn dochterje was ookal vroeg uit de luiers... voordat we op pad gaan goed plassen op het potje/ wc... luiertje om en gaan. Tussen door regelmatig vragen of ze moet plassen. thuis gelijk de luier weer uit.dat gesleep met een pot over straat moet je niet willen joh..
Hmm of een luierbroekje... vangt het wel op mocht het mis gaan.. maar je kunt wel gewoon zonder al te veel moeite haar ook in de stad af en toe laten plassen. (gewoon bij de v&d of hema of iets dergelijks)
Ik heb in het begin haar ook gewoon een luiertje(broekje) aangedaan als ik haar ergens mee naartoe nam. (wel van te voren laten plassen) Toen ik merkte dat ze overdag langere tijd achterelkaar het plasje kon ophouden ben ik zonder luiertje weg gegaan... tot nu toe altijd prima gegaan...
Ik zeg ook niet dat een potje meenemen perse moet en het is ms ook een beetje vreemd om haar op t potje te zetten in een speeltuin, maar ben gewoon even aan t zoeken. Op de wc durft ze nog niet. Ik vroeg me af of een luierbroekje niet verwarrend zou werken omdat ze dan voor haar gevoel weer een luier aan heeft...
Hmm geen idee... misschien da thet meevalt omdat je hem aantrekt als een broekje... overigens kun je het potje natuurlijk meenemen de stad in als ze niet op het toilet durft die kun je dan gewoon in het toilet neerzetten.. (zou dat potje niet zo snel midden op de stoep zetten zegmaar )
ik ga weg zonder luier en ze geeft zelf aan dat ze moet plassen.wanneer er echt geen wc in de buurt is doe ik mijn dochtertje een luier aan(dus kan ook op straat zijn)
Vanaf het moment dat dochter zindelijk is heb ik haar nooit meer een luier of luierbroekje aangedaan. Ik vind dat persoonlijk helemaal niets. Ik had geluk mijn dochter wilt alleen op de wc en niet op een potje, maar ik zou het potje mee nemen als ze niet op de wc durft. En ach waarom niet naar de speeltuin? Denk wel aan plastic zakje/ zakdoekjes/wcpapier voor het geval dat ze wat meer doet dan een plasje... Ik nam wel altijd reservekleding mee, nu niet meer dochter wil dat niet meer en heeft ook geen ongelukjes meer. Ik ging op dag 2 al even naar de stad met haar, voor het weggaan een plas. Heb vertrouwen in je kindje! Met oppas kindjes ook altijd zo gedaan.
Dit dilemma heb ik ook! Onze dochter is van 8 mei 2008 en sinds gisteren gaat ze op het potje.(ze doet het hartstikke goed tot nu toe) Ik wil haar liever ook geen luier meer om doen, maar om met een natte broek op zoek te gaan naar een toilet zie ik ook niet zitten...... Nu had een vriendin van mij een tip eerst een onderbroek en dan een luier, zo krijgt ze het gevoel dat ze in d'r broek heeft geplast, maar je hoeft niet telkens d'r kleding te verschonen (en ze loopt niet met een natte broek rond om een toilet te zoeken) Heb het nog niet uitgeprobeerd, moet eerst onderbroekjes aanschaffen ......maar ik ga het zeker proberen
In de stad gewoon altijd een wc in de buurt weten te vinden (zo snel mogelijk) Maar in een speeltuin bij ons in de buurt kun je gewoon in de bosjes plassen. Dat ziet zelfs niemand. Maar dat is natuurlijk wel heel landelijk. Ik vind een potje mee helemaal niet raar eigenlijk.
Exact mijn manier ook. Heb altijd droge kleren mee voor het geval dat. Toen ze nog niet op een wc durfde, had ik een reservepotje (en papier) in de auto.
Hier gingen we de deur niet uit zonder wc-verkleiner Nu inmiddels plast hij ook op de wc zonder verkleiner dus blijft die lekker thuis...ik vind het dus helemaal niet raar dat je het potje meeneemt Hier wel nog pampertjes voor het poepen, maar dat komt ook omdat hij heel slecht kan poepen.