Zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liesje76, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Wie heeft er goede tips om mijn dochter te helpen zindelijk worden?
    Ze is bijna 3 en heeft geen animo what so ever om zindelijk te willen worden.
    Ze geeft wel aan dat ze poep in de luier heeft of een natte luier maar op de wc of op het potje zitten en daar wat doen ho maar.

    Ik heb ook al geprobeerd om haar zonder luier of alleen met ondergoed te laten lopen maar dat heeft ook weinig effect op haar dat ze op het potje wil zitten.

    Krijg een beetje het gevoel dat zij op haar 18e nog niet zindelijk is :p

    Wie kan me helpen!
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich is 3 jaar nog niet zo oud.. Ze heeft nog een jaar voordat ze naar school moet ;)

    Je kunt in ieder geval proberen haar aan het potje of de wc te laten wennen. Elke dag even op hetzelfde moment naar de wc gaan. Bijvoorbeeld voor het slapen, en na het middagslaapje.
    Dan is de productie nog niet eens zo belangrijk. Als er wat komt, ga je lekker blij doen.

    Na verloop van tijd kun je dat misschien wat vaker doen. na de nacht, na de middagslaap en voor het slapen.

    ik probeerde daarnaast om de paar weken een ochtendje zonder luier. Dat ging meestal mis, tot hij het opeens met 3,5 doorhad...

    Je kunt het nog motiveren met stickers voor elke bezoek, later voor elk plasje, nog later voor elk zelfaangeven plasje. Hier hebben we dat wel gedaan, maar eigenlijk gaf het weinig extra stimulatie voor ons zoontje.
     

Deel Deze Pagina