Zindelijkheid trainen en buiten de deur..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bubblez, 11 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon is ruim 2.5. En plast en poept sinds 4 5 weken elke dag de hele dag op het potje.
    Enkel met slaapjes en buiten de deur krijgt hij een luier om.
    En de afgelopen 3 dagen was zn luier nog droog na een uitje van enkele uren of na een slaapje en vroeg hij gelijk of zn luier uit mocht om te plassen.

    Dus dat gaat keurig. Maar met dagjes uit loop ik tegen een uitdaging aan.
    Vandaag had ik een brilverkleiner mee, maar daar wil hij niks van weten. Dus uiteindelijk plaste hij in zn luier. Wat tevens niks geeft, al moet ik hem.nog jaren verschonen, all fine by me.
    Alleen hij vind het zelf niet meer fijn merk ik aan m.

    Maar; hoe doen jullie dat? Koop je zon draagbaar potje ofzo? Of hoe?
     
  2. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Onze dochter ging gewoon op de wc buiten de deur. Dat was nooit een probleem. Wil hij dat ook niet?
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hier gaat ze voor vertrek thuis plassen. En anders op locatie nog een keer. Desnoods in de ah. Geen probleem. Gewoon op de wc vast houden zodat ze de pot niet in valt.
    Even van te voren denken waar wc’s zijn :)
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee helaas niet :(

    Bij opa en oma dus wel. Maar met mij wordt hij dan heel boos engaat hard huilen. Ik wil hem niet dwingen
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat wil hij dus niet :) helaas!
     
  6. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Lastig is dat en ik begrijp helemaal dat je hem niet wil dwingen.

    Ik zou dan ook niet echt een idee hebben.
    Behalve dan een draagbaar potje. En dan tussendoor gewoon kijken of hij wel op een wc wil.
     
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Oei dat is lastig. Een potje dan? Dat heb ik bij de oudste toen gedaan...
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja ik moet dat echt vaker gaan oefenen. Maar t gaat nu zó goed dat ik amper wijzigen door durf te voeren.

    Draagbaar potje ! Wat geniaal! Heb dr gelijk een besteld :D
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja thuis doen we dat! Boven en beneden staan een potje.

    Ik heb nu op advies van hierboven een draagbaar potje besteld! Super handig!
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.548
    13.126
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En als je hem aanleert om staand te plassen, desnoods onder het mom van 'hey, je bent nu een grote jongen dus gaan we staand leren plassen'? Bril omhoog, pielemoosie erover en plassen maar :D
    Met 2,5 zal ie waarschijnlijk net z'n pieltje over het randje kunnen hangen zonder op zn tenen te hoeven staan, en anders nog even een paar maandjes helpen :)

    Ben in de tussentijd benieuwd of ie het draagbare potje gaat accepteren :rolleyes:
    Ga je het later vandaag al meteen uitproberen?
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik wil eigenlijk hem nu nog niet leren staand te plassen. Veel te bang dat hij alles onder pist enzo...
    Mn man heeft een urinoir. Zodra hij met een opstapje groot genoeg is om daarin te plassen mag het :p

    Ik krijg hem vandaag binnen! Hij is vandaag bij opa en oma maar morgen gaan we het gelijk thuis testen. En woensdag een dagje weg. Ben benieuwd.
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Hier ook zo! Eerste dag (bij opa en oma thuis) was het een beetje eng, maar sindsdien gaat ze gewoon naar ‘vreemde’ toiletten :)
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Hmmm, da’s wel lastig... is een kwestie van wennen, denk ik? :)
    Ben benieuwd hoe het met het draagbare potje gaat!
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.548
    13.126
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier thuis was het ook niet mijn idee eerlijk gezegd.. Maar na de eerste 1-2 x even een drempeltje over voor mezelf, moet ik erkennen dat ik het alleen maar toe kan juichen!
    Wel een kleine kanttekening: wel even opletten hoe de straal gaat. Die van ons zoontje gaat netjes rechtdoor, maar die van ons neefje heeft een curve naar rechts waardoor mn zus m steeds moet helpen :roflmao:

    Spannend, gelijk in het diepe woensdag :thumup:
    Komt vast goed :)
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik vind staan pissen sowieso te ranzig voor woorden :p dus ik hoop dat zo lang mogelijk uit te stellen. Hij is binnen het potje ! Cool ding!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het potje thuis is goedgekeurd!

    Hij moest wel even wennen. "Nee mama andere potje "
    Maar toen daarna ging het goed.het potje is wel laag, en het randje ook dus hij moet zn piemel goed naar beneden duwen.

    Morgen dus het dagje uit. Ben zó benieuwd!
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Staand plassen zou ik niet aanmoedigen. Zitten is een betere plashouding, plassen ze beter uit.
    Ik zou zo snel mogelijk thuis oefenen op de wc, dan wordt het buiten de deur ook makkelijker.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ook dat nog ja!

    En tis echt gewoon vies.

    Hoe kan ik hem stimuleren op de wc te gaan? Hij word echt helemaal gek dan..

    Dat to go potje is een waardeloos ding btw. Heel laag bij de grond. En hij plast standaard over dat ding heen, hoe laag die zn piemel ook houdt. Heb al contact met het bedrijf over retourneren. Elk plasje op dat ding resulteert in dweilen.
     
  19. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Ik hield mijn oudste gewoon vast en bleef dan rustig praten. Zij vond poepen op de wc eerst heel eng maar zo in het toch gelukt, ze moest gewoon even ervaren dat er niks engs gebeurde. Ik weet dat dwingen hier wat een vloekwoord is maar bij mijn dochter hielp het wel. Niet met boos worden maar wel even doorzetten.
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, staand plassen is dan wel vies voor sommigen, maar hier was het echt wel een uitkomst voor hetzelfde probleem. Thuis moet hij op de wc, maar als we onderweg zijn doet hij het vlotter staand. Is ook een gemak, als je niet meteen een wc vindt bij zo'n kleintje.

    Bij mijn dochter namen we gewoon een normaal potje mee in de buggy of wagen. Die reispotjes vind ik ook idioot, een gewoon potje doet dat evengoed. Je kan overigens ook verkleinbrillen kopen die je kan opplooien en meenemen, voor bovenop een normale wc. Die had ik ook gekocht, maar het potje was toch beter.
     
    PBV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina