Zinkzalf, sudocreme, bepanthen, vaseline....?!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LadyT, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyT

    LadyT Fanatiek lid

    10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo allemaal!

    Het onderwerp zegt het al...ik ben enigszins in verwarring over bovenstaande producten! :(
    Wat is het verschil precies en wat (of allemaal) is handig om in huis te hebben?
    En dan heb je ook nog billetjescreme en schrale troost crème...is dit hetzelfde als een sudocreme/bepanthen/zinkzalf ?

    Graag hulp van ervaren mama's gewenst! :)

    Groetjes, LadyT
     
  2. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    sudocreme is het enige wat ik eigenllijk standaard in huis heb (lees in bijna alle ruimtes van ons huis staat zo'n klein potje)
    Ideale creme voor rode billetjes of plooitjes, smeer het zelfs op krabplekjes en dergelijke.
    Ik had een proeftubetje bepanthen gekregen en tot nu toe weinig gebruikt, dit is heel vettige creme en smeerde ik op droge plekjes op de huid nu smeer ik haar gewoon in met bodycreme van zinkzalf.
    Zinkzalf gebruik ik hier niet, smeert niet prettig smeer je vaak te dik op waardoor je allemaal korrels krijgt als het opdroogt.
    Billetjes creme gebruik ik niet, dan smeer ik sudocreme en schrale troost creme ken ik niet.
    Ik los alles op met sudocreme en bodycreme/lotion
     
  3. rinnie

    rinnie Bekend lid

    11 apr 2008
    660
    0
    0
    Onze kraamzorg adviseert de eerste dagen vaseline te gebruiken ivm het meconicum wat ze de eerste dagen poepen. Datschijnt er bijna niet af te krijgen als je niet goed smeert schijnbaar.
     
  4. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Op open plekjes kan sudocreme prikken, dan is bepanthen zalf fijner.
     
  5. nikky1

    nikky1 Bekend lid

    26 mei 2008
    748
    0
    0
    Voor alles bepanthen zalf
    super spul!!!
    Van Sudocreme kreeg die van mij tot bloedends aan toe pijnlijke billetjes.
    En met bepanthen binnen een dag over en nooit meer gehad.
    Ook voor andere wondjes echt super.
     
  6. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hier een groot fan van bepanthen. Dit kun je werkelijk overal voor gebruiken. Bij je zelf bij tepelkloven, bij je kindje bij schrale plekken, luieruitslag en in het begin tegen het plakken van de meconicum. Ik vond dat zelf prettiger en makkelijker te smeren dan vasaline maar dat kan ook.
    Dochter hier kan niet tegen zinkzalf (= het zelfde als sudocreme). Dat prikte haar enorm en ging ze echt van gillen toe ik dat op haar billen deed toen ze luieruitslag had.
     
  7. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ha..ha.. nog meer fans zo te lezen.

    Oh nog een reden om geen sudocreme of zinkzalf te gebruiken zijn de witte vlekken die je er van krijgt. Vreselijk!!!
     
  8. Piekie81

    Piekie81 Actief lid

    18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken zinkolie (zinkzalf, maar dan veel beter smeerbaar en vettend voor de huid). Luieruitslag verdwijnt als sneeuw voor de zon.
    Verder Bepanthen voor droge/rode plekjes.
    Sudocreme hebben we wel in huis, maar ik vind zinkolie veel fijner, dat kan je ook op open plekjes smeren.
     
  9. Marlous

    Marlous Fanatiek lid

    19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Grappig, ik heb dus weer geen goede ervaring met Sudocrem, omdat het niet compleet afdekt. Als je kindje luieruitslag heeft, is het fijn dat de zinkzalf of in mijn geval Bepanthen zal een beschermend laagje vormt tussen de gevoelige huid en de ontlasting. Sudocrem kun je dan niet afdekkend smeren, Bepanthen en zinkzalf wel.

    Ik heb allebei in huis, het ligt een beetje aan hoe rood het is. Voor de nacht gebruik ik altijd een lekkere vette laag Bepanthen. overdag meestal zinkzalf.

    Die witte zalf is met een babydoekje heel makkelijk te verwijderen. Trouwens, bijna alle vlekken zijn met een babydoekje goed te verwijderen :D
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik heb voor Thijmen ook steeds bepanthen gebruikt en daarna vaseline-lanette creme van de apotheek. Gewoon vettend, verder niets bijzonders. Ik vond zinkzalf/sudocreme vreselijk en ik had ook de indruk dat Thijmen er slecht op reageerde.
     
  11. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Zo zie je maar dat iedereen verschillend is. Mijn tip is niet teveel vooraf kopen maar eerst je proefmonsters gebruiken. Ik weet dat het heel lastig is. Ik ben ook graag voorbereid maar ik zit nu dus met drie tupes zinkzalf die ik nooit meer gebruik ;) en daarnaast nog die miniverpakkingen die ik gratis heb gekregen.
     
  12. Marlous

    Marlous Fanatiek lid

    19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Dan was je ook wel heel goed voorbereid :D Ik heb alles wat ik overhield of niet fijn vond, aan een zwangere vriendin gegeven. Het mooie was dat haar kindje daar precies weer goed op reageerde.
    Ik had bijvoorbeeld dentinox voor de tandjes, maar ik mocht onze dochter niet aanstippen, dus ik heb druppeltjes van vsm gebruikt. Kreeg laatst de reactie dat haar dochter er zoveel baat bij had!
     
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.401
    113
    Mijn dochter is nu bijna 8 weken en ik heb het hele pakket in huis. Tot nu toe nauwelijks gebruikt. Af en toe smeer ik preventief sudocreme maar rode billen heeft ze nog niet gehad. Dat komt vast wel als ze tandjes krijgt. Bepanthen heb ik in de eerste week gebruikt tegen tepelkloven, het smeert erg fijn. Zinkzalf en droge huid creme van Zwitsal zat als proefmonster in de babydozen, nog niet gebruikt. Ik had een grote pot Sudocreme gekocht, maar in alle babydozen zat een proefmonster. Ik heb nu dus ook drie minipotjes, denk dat ik de komende tien jaar wel vooruit kan...
     
  14. huggy

    huggy Actief lid

    10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ook ik gebruik het liefst Bepanthen, en overal voor, het doet supergoed z'n werk! Sudocreme & zinkzalf vind ik niet prettig smeren...
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier alleen zinkolie. Dit zit in een potje. Niette verwarren met zinkzalf.
    Zinkolie beschermd en verzorgd de huid en zorgt voor een beschermend laagje. Dit gebruiken we veel op mn werk voor het verzorgen van schrale plekken en bijv smetplekken.

    Zinkzalf zorgt wel voor een beschermende laag maar sluit af.

    Sudocreme geeft vaak reakties en kan heel erg prikken op open plekjes. Gebruikte we vroeger voor smetplekken op werk (zorg) maar daar zijn ze nu vanaf gestapt.

    Bethampen is goed spul.

    Zinkolie en sudocreme blijft op de huid zitten en moet dus eerst verwijderd worden met wat baby,olijf of zonnebloemolie voordat je er nieuwe laag op doet. Zo niet dan sluit het de huid af en als het er te dik op zit gaat het vaak korrelen.

    Sudo en zinkolie moet niet gesmeerd worden maar in de huid geklopt worden. Beetje erop en met je vingers kloppen. Je moet de huid erdoor kunnen zien. Dus geen dikke laag. Trouwens met geen enkel spul dikke laag.
     
  16. marijke88

    marijke88 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier zowel bephanten en sudo in huis.

    zl heeft lichte vorm van eczeem en op die plekken smeer ik bephanten en dan is het zo over!

    voor ze billetjes gebruik ik altijd sudo
     
  17. VeraM

    VeraM Actief lid

    22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik ben ook geen fan van sudo, op kapotte billen doen we hier standaard maizena. Dat werkt het allerbeste bij mijn dochter. En op de rest aan droge plekjes enzo smeer ik bepanthene.
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn de kinderen alweer 6 en 8 jaar maar er wordt nog steeds Sudocrem gebruikt wanneer ze weleens schrale plekjes oid hebben.Helpt ook goed bij jeukende muggenbulten.
    Voor nummer 3 ga ik het ook weer gebruiken.
    Het ligt ook heel erg aan het kindje zelf waar ze goed op reageren want zelf vond ik Bepanthen dus helemaal niets doen.Kan zo verschillen per persoon.
     
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Maar wanneer gebruik je dan baby talkpoeder weer?? Is toch ook tegen geirriteerde huidjes??
     
  20. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier fan van de bephanten de sudocreme hielp niet bij mijn dochter
     

Deel Deze Pagina