Zit er doorheen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fran89, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Klinkt heel dramatisch, maar ik heb vanavond een enorme huilbui gehad.

    Erg veel moeite gedaan om de borstvoeding op gang te krijgen voor onze prematuur. Uren gekolfd, met heel veel liefde en uiteindelijk op live voeden over gegaan. In de ochtend gaat dit goed. In de middag en avond gaat dit rommelig, ze is niet tevreden, huilt veel, weigert m’n borst terwijl ze wel honger heeft. Vanmiddag na een half uur proberen te laten aanhappen een fles afgekolfde melk gegeven. Dit ging er zo tevreden in en ze slaapt nu nog heerlijk.

    Alle moeite die ik heb gedaan, ik wil het niet afbouwen. Nu gaan er meerdere dingen in m’n hoofd...
    - kan ik in de ochtend (als het gewoon goed) live blijven voeden en de rest gaan kolven?
    - of zal ik direct fulltime gaan kolven?

    Iemand tips, opbeurende woorden? Lactatiekundige hebben genoeg adviezen gegeven, allerlei trucs geprobeerd, maar ze blijft gewoon weigeren.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    He wat rot! Met een tepelhoedje bleek voor ons te werken (nou ja voeding duurde wel te lang) en nu pas met 9 weken drinkt hij zonder bij mij. In de avond en nacht is hij te moe en kolf ik.

    En ja hoor, s ochtends live voeden en de rest kolven kan prima. Productie blijft dan prima. En kan best zijn dat ze ineens wel drinkt. Hier na behandeling van tongriem dagen niet aan de borst gedronken en ineens wel weer voorkeur.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje?
     
  4. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    in begin ook tepelhoedje gebruikt maar kreeg daardoor niet alle voeding binnen en werd dan te moe dus op advies van lactatiekundige gaan proberen zonder en daarmee kreeg ze iig juiste hoeveelheden binnen
     
  5. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    2,5 maand
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hé wat vervelend voor je. Wel heel fijn dat ze het kan. Wat live kan ook live doen. Anders heb je dubbel werk zoals je hebt ervaren. Ik weet niet wat de gecorrigeerde leeftijd is, maar rond de 10 a12 weken verdwijnt het zuigreflex, dan moeten kindjes het bewust doen. Is dit het geval dan merk je dat doordat je kindje slaperig wel prima drinkt en overdag heel moeilijk. Beetje welles, nietes. Uiteraard kunnen er ook andere dingen spelen. Zeker bij een prematuur. Is ze bijvoorbeeld overprikkeld eind van de middag? Heb je al in een rustige donkere ruimte geprobeerd, of samen in bed liggen huid op huid, voordat ze hongerig word. Je kunt natuurlijk de moeilijke momenten kolven. Dat hoeft geen probleem te zijn. Vaak kosten dit soort dingen tijd en geduld. Je kindje kan prima twee technieken combineren. Stel dat ze naar een opvang moet over een tijdje dan moet je ook kolven en een flesje geven. Voor jou, ontspan en wat lukt dat lukt.
     
    Fran89 vindt dit leuk.
  7. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    dankjewel!!
     
  8. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Mijn dochter is 8 weken en krijgt ongeveer 3 keer per dag een flesje afgekolfde melk. De rest van de dag de borst. Dit ook omdat ze s’avonds erg huilerig bleef en S’nachts 2-6 keer per nacht voor een voeding kwam. Nu nog maar 1 keer. Soms 2.
     

Deel Deze Pagina