ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hier dan de nieuwe topic als vervolg op ons draadje 'Zwanger Na een Miskraam'
     
  2. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van meisje ?, ? gram en ? cm[/quote]
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Heropend.
    Elmo
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Joepie dank je wel!
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    (tis even tijdelijk hoor, we zijn bezig met een passende oplossing).

    Elmo
     
  6. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Gezellig, hier lekker verder kletsen. En wat zijn er inmiddels al veel mama's he? Dat er nog maar veel bij mogen komen.
     
  7. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Inez hoe gaat het met de borstvoeding? Hoeveel voeding kun je nu zelf geven? Echt super he dat het nu toch lukt.
    Hoe ging dat destijds bij Alysia?

    Wij zijn gisteren trouwens nog bij malkenschoten geweest. We waren even vergeten dat ze bij jullie nog vakantie hebben dus het was druk joh! Haha tot het ging regenen en toen zag je niemand meer. :)
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oh oke, we wachten wel af.
     
  9. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen!

    Wel leuk zo met alle mama's. Er komen nu zoveel nieuwe meiden bij het "oude" topic dat ik het allemaal niet meer bij kan benen...

    Lekker weertje vandaag!
     
  10. treintje1

    treintje1 Fanatiek lid

    10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Meiden,

    Leuk Luna dat je een nieuw topic bent gestart en heel lief dat je me een berichtje stuurde.

    Heel hartelijk gefeliciterd met de geboorte van je zoon.
    En de andere dames natuurlijk ook hartelijk gefeliciteerd.

    Hoe gaat het bij iedereen met de gebroken nachten?

    Veel liefs van Treintje
     
  11. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Dank je treintje.

    Hier gaan de nachten erg goed. Ik voed hem rond 23 uur als wij naar bed gaan en dan meestal 1x 's nachts en dan weer rond 6-7 uur.
    Ik vind Jaron echt een eitje, want hij gaat telkens meteen weer slapen en dat was bij de andere jongens wel anders. Toen hebben we halve nachten in de schommelstoel gezeten of met een pink die eraf gesabbeld werd.
    Dus ik ben erg tevreden!
    En bij jullie?
    Ik vind trouwens het schoothondje overdag veel lastiger. Ik kan soms echts niets doen omdat Jaron niet even alleen wil liggen als hij wakker is. Nu ben ik sinds van de week met de draagdoek begonnen. Dat scheelt al wel, maar dat wil ik langzaam opbouwen omdat ik niet zo'n hele sterke rug heb.
     
  12. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zeg bruidje is Rens alweer 59 cm ! Jemig wat groeit hij goed zeg! Maar goed, hij is natuurlijk alweer bijna 2 maanden terwijl Jaron nog 3 weken moet worden.
     
  13. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Joehoe, ikke is er ook! :D
    Leuk dit topic, hoop dat ie mag blijven staan voor ons cluppie en alle meiden die nog gaan komen uit het oude zwangerclubje.

    Hier gaan de nachten over het algemaal heel goed sinds we Danique de hele dag alleen nog boven laten slapen en zij beter aan haar rust toekomt.
    We komen nu meestal uit op de laatste voeding rond 23.00/24.00, een keer 's nachts rond 04.00/05.00 en dan weer tegen 07.00. Meestal ga ik daarna ook nog weer even lekker slapen tot ze weer wakker wordt rond 10.00. Dus aan uurtjes heb ik slaap genoeg!
    Vannacht was ze alleen weer een beetje onrustig. We begonnen om 04.00 maar pas om 06.30 ging ze weer even slapen. Tot aan 07.30, toen weer wakker en huilerig tot 08.30.
     
  14. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    zucht tja, hier begint de dag om 7 uur weer met stuiterende Ruben. Dus die luxe heb ik niet meer.

    hoe krijg jij Danique in haar eigen bedje in slaap? Jaron slaapt overdag eigenlijk alleen op schoot. Heel soms heb ik geluk en mag ik hem wegleggen. Meestal gebruik ik de truc om met hem te gaan wandelen (moet toch 4x per dag richting school) en dan kan ik hem laten liggen. Hij ligt nu ook bijv in de wagen omdat we de straks boodschappen hebben gedaan. Dus ik heb nu even PAUZE ! :)

    Nog een andere vraag natas. Waar woonde jij ook alweer?
    (even kijken of die pot thee met bonbonbloc te realiseren is).
     
  15. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Liesje ik heb hier een tijdschrift liggen welke via het CB verspreid wordt. Heb jij die zelf ook? er staat een artikel in over huilbaby's. Heb je belangstelling?
     
  16. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kijk, al weer meer bekenden. Gezellig dat we hier verder kunnen schrijven hoor!

    Luna, van de hoeveelheid die ik zelf kan geven moet je echt niet te veel voorstellen hoor. Gemiddeld varieert het tussen de 10 en de 15 cc per dag. Helaas lijkt de hoeveelheid nu wel af te nemen.

    Alyssa heeft volledig FV gehad. Ik wist niet beter of ik kon geen BV geven. Ben toen ook nooit gaan lekken ofzo.

    Nu ben ik een paar dagen na de bevalling gaan lekken en ben toen met behulp van de verpleging meteen gaan kolven, puur om te zien hoe het zou gaan en voelen. Ik moet bekennen dat het heel bijzonder voelt. En om op je vraag op het andere topic terug te komen, ja, ik heb er foto's van.

    Jeetje Luna, ben je gisteren al weer in Malkenschoten geweest? Wow, ik wilde dat ik daar al weer de energie voor had, maar goed, dat zal gauw genoeg wel weer komen. En dan moeten we daar inderdaad maar eens afspreken.
     
  17. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik blijf het zo gaaf vinden voor je! weet je elke cc is mooi! Ik kan nu wel zeggen dat de productie toe kan nemen door vaak aan te leggen of tussendoor te kolfen, maar het moet ook allemaal te behappen zijn he. Maar dit nemen ze je in elk geval niet meer af!
     
  18. treintje1

    treintje1 Fanatiek lid

    10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

    Bij mij gaan de nachten ook redelijk. Ze krijgt om 11 uur 3 uur en 7 uur voeding en gaat na de voeding nu sinds een week ook meteen weer slapen. Daarvoor was ze soms een uur lang aan het huilen en wisten we niet waarom, heel zielig.

    Overdag slaapt ze eigenlijk ook altijd prima. Een week nadat ze uit het ziekenhuis kwam begon ze ineens heel veel te huilen. Ik heb toen het consultatieburo gebeld en die raadden mij het boekje van Ria Blom aan 'regelmaat en inbakeren'. Hier staan tips in over het laten slapen van je kindje. Het is vooral geschreven voor huilbabies, maar werkte voor Isis ook heel erg goed. Het heeft haar geleerd om wakker in haar bedje gelegd te worden bij de eerste tekenen van vermoeidheid en dan op eigen kracht in slaap te vallen. Dat kan ze ondertussen heel erg goed. Het enige wat ik absoluut niet doe is haar te lang door laten huilen. Iets wat het boekje wel aanraadt. Inbakeren heb ik overigens ook niet gedaan.

    Misschien heb je er iets aan.

    Liefs van Treintje
     
  19. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oef ik weet niet of ik fan van ria ben :)
    ik ben de kamer dan nog niet uit en jaron gaat al bleren. Bovendien heb ik een super troef om hem slapend te krijgen, nl mijn borst. Overigens kan hij om 23 uur wel zelf in slaap vallen, maar dan ligt hij wel tussen ons in (vind ria vast niet goed).
    weet je, al onze kinderen hebben er even over gedaan voordat ze wakker in bed gelegd konden worden, maar ze hebben het wel geleerd dus ik maak me geen zorgen.
     
  20. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, da's lastig dat je je handen niet zo heel veel vrij hebt omdat de kleine man je het liefst dicht in de buurt heeft om in slaap te kunnen vallen. Ik zou er zelf denk ik ook vanuit gaan dat dat vanzelf goed komt net als bij je andere knullen.

    En over de stimulatie van de BV, iedere 2 uur kolven en een paar keer per dag extra aanleggen hebben helaas niet geleid tot een goede toename van de 'produktie'. Op advies van de lactatiedeskundige kolf ik nu 'alleen nog maar' iedere 3 uur en aanleggen blijf ik in ieder geval 2x per dag doen en als het zo uitkomt, ook vaker.

    Treintje, wat fijn dat de nachten redelijk goed gaan, dat scheelt al behoorlijk. En ook goed dat je je eigen gevoel volgt door de kleine meid niet eerst een half uur laat huilen.
    Ik dacht trouwens dat eerder altijd werd geadviseerd om ze hooguit een minuutje of 10 te laten huilen en dat je dan mocht kijken. Zo doe ik het zelf in ieder geval wel. Eventjes laten huilen, dan kijken, speentje erin, klaar.

    zo, ga nu ook maar eens m'n mandje opzoeken. Tot later.
     

Deel Deze Pagina