Zo anders.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Septembre, 12 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoi lieve meiden,

    Zwanger van de derde. Maar zo anders dan de eerste 2 zwangerschappen. Ik word er onzeker van. Toen had ik bloedverlies, zelfs met stolseltjes en was ik al in week 5 misselijk. Eerste keer zelfs hg. Tweede keer zelfde klachten, maar gelukkig ging dit na 15 weken helemaal over.

    Maar deze keer heb ik onwijs pijnlijke en grote bosten. Vorige keren niet. En alleen een heel klein beetje bruinverlies. Als in, drie druppels per dag. Ik heb een weeïg gevoel en nauwelijks trek. Vorige zwangerschappen at ik alles wat los en vast zat om de misselijkheid weg te eten.
    Ik vraag me af: ben ik wel (goed) zwanger?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.314
    113
    Symptomen zeggen helaas niet over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap.
    Dat je nu andere kwaaltjes dan de vorige keren hebt, is geen reden tot zorgen. Ik heb alle 3 de keren andere symptomen gehad :)
     
    Esila vindt dit leuk.
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Elke zwangerschap is anders, het wel of niet hebben van bepaalde kwaaltjes zegt helemaal niks :)

    Hier ook twee heel verschillende zwangerschappen met kwaaltjes gehad.
     
  4. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Bedankt voor jullie reacties. Wel geruststellend. Ik ben zo benieuwd naar de eerste echo. Kan me haast niet voorstellen dat er echt een baby in zit. Als dit zo blijft en alles blijkt goed te gaan, dan ga ik zwanger zijn nog leuk vinden :rolleyes:;)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Heel herkenbaar. Ik maak me ook zorgen of het wel goed zit, omdat bij de eerste ik zulke pijnlijke borsten had en veel kwaaltjes en nu zo goed als niks. Maar je kan er niks over zeggen en wat de anderen ook al aangeven; elke zwangerschap is anders.
     
  6. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Gek hè. Je verwacht toch dat het bij jouw lichaam op een bepaalde manier gaat. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Ben benieuwd. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Fennec vindt dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Gefeliciteerd!
    Ik herken het wel. Bij de eerste 2 zoveel gespuugd de eerste 16 weken en bij de 3e niet eens een beetje misselijk. Ik dacht echt dat het niet goed zat, ik heb daarom zelf een pretecho laten maken met 7 weken (zou de eerste echo met 11 weken krijgen). Maar ze zat er toch echt :)

    Hopelijk voor jou nou ook eens de ervaring van een ‘makkelijke’ zwangerschap! :thumup:
     
    Septembre vindt dit leuk.
  8. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    120
    105
    43
    Vrouw
    Zegt niets inderdaad. Ik was bij de eerste misselijk en had hele zere borsten. Bij de tweede heb ik me de eerste 12 weken afgevraagd of ik het niet allemaal gedroomd had. Had namelijk nergens last van. En in Noorwegen kreeg je pas een echo met 18 weken. Dat is nu gelukkig wel veranderd.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  9. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.347
    3.630
    113
    Vrouw
    Kan echt per zwangerschap verschillen. Hier ook bij beide zwangerschappen verschillende kwaaltjes. Maar toch echt twee gezonde zoons gekregen :D.
     
    YellowEyes en Septembre vinden dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Zeker in het begin was het hier echt heel anders, 4 keer. Later in de zwangerschap ging ik sommige dingen herkennen van vorige keren, maar nog steeds was het iedere keer anders... Borsten varieerden van niet gevoelig tot extreem pijnlijk, bij de ene was eetlust afwezig, bij de andere juist extreme honger dag en nacht, bij de ene (extreem) misselijk, bij de andere niet etc.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  11. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Even een update. Sinds eergisteren toch flink misselijk geworden. De pijn in mijn borsten neemt af en vanmorgen na een migraine aanval had ik opeens helderrood bloedverlies. Best veel ook. Ook pijn rechts onderin mn buik. Vanmiddag krijg ik daarom een echo. Om een BBZ uit te sluiten.
     
  12. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Het zijn er twee!!!! De pijn is omdat mijn baarmoeder zo snel oprekt. Eén hartje was goed te zien. Baby 2 lag dieper en was niet goed te zien ivm kleine hematoompjes die ervoor lagen. Daar komt waarschijnlijk ook het bloed vandaan. Ik heb een uitwendige echo gehad. Volgende week weer een echo :)
     
    Eliana01 en Fennec vinden dit leuk.
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Woooow! En jij maakte je zorgen of je wel goed zwanger was! Zijn het er gewoon twee!! Wat een verassing!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  14. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Haha, ja inderdaad!! Na goed zoeken zag ze zelfs een derde kamertje, maar dat was leeg. Mijn man was heel trots :D
    Wanneer heb jij je eerste echo? Ik vind het zo'n spannende tijd die eerste 12 weken. Heb jij dat ook?
     
    Fennec vindt dit leuk.
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijne is 5 maart. Het voelt echt alsof het pas over een half jaar is, haha.

    Eerste twaalf weken zijn echt een pyschologische martelgang!
     
  16. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Haha, ja martelgang is een mooie benaming. Jij hebt er ook een heel traject voor gehad. Ik hoop zo dat je een mooie echo krijgt. Duurt inderdaad nog wel even. Maar rond die tijd ben je ruim 8 weken? Dan zie je al een heel kindje!
     
    Fennec vindt dit leuk.
  17. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Herkenbaar!

    1e zwangerschap zo misselijk dat ik niet kon functioneren, dit werd een miskraam met 11 weken.

    2e zwangerschap ook super misselijk. Hele zwangerschap zo gebleven.

    Nu 3e zwangerschap pas sinds kort misselijk. Daarvoor nergens last van! Ik werd er super onzeker van, het idee dat het niet goed zat. Maar toch een prachtige echo!
     
    Septembre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina