Zo bang ... en onzeker. Net zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Cranberryjuice, 2 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    Hi iedereen. Ik wil dit graag van mezelf afschrijven. Afgelopen donderdag positief getest clear blue gaf 1 a 2 weken aan. Ben niet precies zeker van mijn eisprong maar 7 nov is mijn nod. Dacht ik. Nou ben ik ongelofelijk blij maar ben ik sinds gister ook onzeker. Elke toilet beurt ben ik bang dat als ik mijn broek uittrek bloed zie of ik ineens ongesteld wordt. Donderdag ben ik van plan om weer met cleablue te testen zodat ik wat meer gerust gesteld ben als ik nu 2-3 w zie op de test. Mijn gedachtes gaan zelfs zo ver dat ik denk dat de test misschien fout zit. Misschien zijn het mijn hormonen maar ik ben onwijs onzeker.

    Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt ? Hoe kan ik mijn gedachtes laten rusten?
     
  2. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heb je vervelende ervaringen in het verleden waardoor je nu zo bang bent?? De eerste weken, zeker tot de eerste echo sla ik persoonlijk ook liefst over en de onzekerheid appt wel weg maar dat gaat even duren vrees ik. Zou het graag mooier maken maken maar de Gouden Tip heeft mij ook nooit bereikt.
     
  3. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    Thnx voor je reactie.

    Nee ik heb geen ervaringen. Met mijn vorige zwangerschap wist ik pas bij 9 weken dat ik zwanger was dus het hele prille heb ik nooit meegemaakt ..
     
    MFE vindt dit leuk.
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je nod de 9de is, dan is het prachtig nieuws dat je CB nu al positief is (of je bent een paar daagjes verder dan je denkt).

    Zwanger worden en blijven is iets waar je zelf weinig invloed op hebt (behalve wanneer je seks hebt en dingen die je kan doen om de kans te vergroten) en dat maakt dat veel vrouwen er heel onzeker van worden, omdat het je gevoel van geen controle hebben versterkt.

    Mijn enige advies is probeer jezelf gerust te stellen ipv mee te gaan in je angsten. De kans is heel groot (90 procent) dat het goed gaat en je kan er niets aan veranderen, wat de uitkomst ook is. Het is zonde als je nu niet gaat genieten van het prachtige nieuws dat je zwanger bent en gaat stressen en dan later denkt dat je hem hebt gestrest voor niets. Als het niet goed is, is dat verschrikkelijk, maar dan heb je dan nog alle tijd om je daar naar en verdrietig over te voelen. Door jouw geschiedenis is er geen enkele reden om daar extra angstig voor te zijn.

    Hoop dat je hier wat mee kan, sterkte aankomende weken!
     
    Cranberryjuice vindt dit leuk.
  5. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    :oops::oops::oops:

    Heel erg bedankt voor je reactie. Het voelt inderdaad alsof ik er geen invloed en controle over heb waardoor ik bang word. Het is ook nog zo onwerkelijk.


    Je hebt gelijk. Dit beurt me weer wat op. We wachten het af
    :oops:
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Je gevoelens zijn heel logisch en geloof jij, er zijn genoeg zwangere vrouwen die zich (regelmatig) zo voelen, waaronder ik. Dus mijn advies aan jou herhaal ik ook elke dag aan mezelf (al is mijn voorgeschiedenis natuurlijk wel wat anders).
    Anyway, accepteren dat je geen controle hebt en dat dat zwaar is en dat je er het beste van gaat maken en zoveel mogelijk proberen te genieten is denk ik voor jezelf het fijnste. ❤️
     
  7. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

    Dankjewel!! Ik heb trouwens je blog gelezen en je schrijft zo mooi. Ik hoop dat jij nu ook weer mag genieten van je 2e wondertje < 3
     
    Frummels vindt dit leuk.
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Dank je wel, lief dat je dat zegt!
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Gefeliciteerd!
    Ik had het ook, zeker na een missed abortion begin dit jaar. En weetje mijn ervaring is dat niks of niemand het weg kan nemen, pas na een paar goede echo's kreeg ik meer vertrouwen. Ik werd zelfs heel geirriteerd als mensen die t vroeg wisten zeiden 'dat ik me niet zo'n zorgen moest maken' en er 'gewoon van moest genieten'. Werd daar heel opgejaagd van en voelde me niet serieus genomen. Ik weet nu meteen wie ik t een evt volgende keer wel en wie niet vertel. Laat de onzekerheid er gewoon zijn, het is een manier van jouw lijf en mind om ermee om te gaan. Het genieten en vertrouwen komt later nog wel.

    En uiteraard hoop ik met je mee dat t goed blijft gaan!
     
  10. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd!

    Precies!
    Wat onwijs fijn, jij omschrijft precies wat ik voel!!. Ik kan niet wachten op de echo heb zojuist ook test weer gedaan die gaf dit maal 2-3 weken aan. Ook weer een lichtpuntje. Dankjewel voor je reactie
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  11. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina