Zo benauwd in relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door xAnoniempjex, 25 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xAnoniempjex

    25 mrt 2023
    17
    75
    13
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

    Ik heb een nieuw account aangemaakt bang om te herkent te worden misschien op me normale account.

    Ik weet het niet meer.. Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan omdat me hoofd maar aan bleef staan.

    Ik voel me opgefokt en gejaagd in me eigen huis, Me vriend is 24/7 om me heen. Blowt en blijft in contact met andere vrouwen.

    We hebben zo vaak discussies gehad hier en afspraken gemaakt dat hij doordeweeks niet meer gaat blowen anders gaat hij maar een paar dagen naar z n vader.
    Nu heb ik een tijdje geleden ook aangegeven dat ik echt even ruimte nodig heb dat ik het benauwd krijg van op elkaars lip te zitten, Als hij naar z n vader kan. Zegt ie ja ik zal hem wel bellen, Belt ie de dagen erna wel steeds met z n vader maar vraagt niet kan ik een paar dagen naar je toe.

    Het lijkt gewoon alsof hij me niet serieus neemt.. Ik heb hem nu nog 1 keer gezegd vanaf Maandag stop je met blowen anders ga je dan dus maar naar je vader maar heel eerlijk ik wil het liefst dat hij dit weekend nog gaat. Ik voel me niet meer mezelf. Gezonde eten schiet er bij in, Hij is nogal van het ongezonde eten en eerst lukte het nog om daar niet in mee te gaan maar uiteindelijk werd het steeds moeilijker terwijl ik voor onze relatie zo goed bezig was met gezond eten en trainen.

    Ik mis de kleine momentjes als s ochtends koffie drinken en het nieuws kijken want dat kan niet meer.. Hij ligt op de bank nog te slapen. We slapen niet samen omdat ik naast hem gewoon klaarwakker blijf.

    Ik weet ergens wat ik wil maar op een of andere manier verleg ik steeds me grens, Ik weet nu dat ik gewoon weer op het moment zelf als hij in die slachtofferrol gaat dat ik niet sterk genoeg kan zijn.

    Sorry voor me lange verhaal maar moest het kwijt en kan met bijna niemand er over hebben.
     
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dit klinkt echt niet gezond. Hebben jullie kinderen samen? Waarom ben je nog bij hem? Misschien tijd voor een goed gesprek: waarom blowt hij? Waar wil hij naartoe, hoe ziet hij de toekomst? En afhankelijk daarvan zou ik dan gaan kijken of jullie elkaar weer kunnen vinden of niet. Want, is hoe hij is en wil zijn wel hoe jij een toekomst kunt zien samen?
     
  3. xAnoniempjex

    25 mrt 2023
    17
    75
    13
    Vrouw
    Nee we hebben geen kinderen samen, Ik wou eerst wel heel graag kinderen met hem maar nu is dat heel anders.. Ik wil namelijk een stabiele vader voor me kinderen.

    Ik zie ook leuke dingen in hem maar merk dat de negatieve dingen nu wel overschaduwen ..

    Ik heb het wel eens gevraagd aan hem waarom hij blowt dan zegt hij uit verveling.. Het is inmiddels gewoon een verslaving kan ik wel zeggen. Als ik vraag als hij misschien even wat bij de winkel voor me kan halen loopt ie in de winkel te klagen, Me appen dat hij zo zweet enso. Heel veel met een bepaalde ziekte schelden, Waar ik hem ook zo vaak op heb gewezen dat ik niet vindt dat hij dat kan doen.

    Hij zegt dat hij ook graag kinderen wil maar heel eerlijk de daad zelf gebeurt ook eigenlijk nooit, Al maanden niet. Terwijl het is niet dat we al tien jaar samen zijn ofso, We zijn nu bijna 4 jaar samen. En het lijkt me ergens als hij echt kinderen wil dat hij nu wel eens denkt okee ik moet gaan stoppen met blowen en de hulp daarvoor inschakelen.
     
  4. xAnoniempjex

    25 mrt 2023
    17
    75
    13
    Vrouw
    Vindt het heel persoonlijk ook om te vertellen maar ik heb vorig jaar ook de diagnose PTSS gekregen door me verleden en hier nu vol op in therapie voor maar merk dat het me soms gewoon niet lukt om dan thuis daarna te ontladen... Laatst wel voor het eerst me hart gelucht bij me behandelaar dat hij dus blowt en over die contacten met vrouwen. Zij gaf ook aan toen dat een voorwaarde voor goeie behandeling is dat de thuis situatie ook stabiel is
     
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Je kan hem niet veranderen, dat moet hij zelf doen. Dus dan is de vraag denk ik vooral wat nu voor jou gezond is, ook gezien je PTSS. Deze situatie thuis klinkt niet gezond…
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.582
    113
    Vrouw
    Ik krijg een beetje een flashback van een eerder (anoniem) topic, misschien ben je wel dezelfde persoon, misschien ook niet, maar ik denk dat veel dames hier op ZP dezelfde mening hebben en dat is:
    - ofwel hij gaat er aan werken omdat hij dat voor jou doet aangezien jij er niet gelukkiger van wordt en het jouw herstel in de weg staat
    - ofwel jij trapt hem er uit omdat je voor je eigen gezondheid/geluk gaat.

    Het feit dat je dit topic opent zegt eigenlijk al genoeg, voor jou is de emmer vol, maar dat moet je wel bespreekbaar maken.
     
    OliJul, Suzi98, Chillin en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. xAnoniempjex

    25 mrt 2023
    17
    75
    13
    Vrouw
    Ik heb hier nog niet eerder een anoniem account voor aangemaakt wel misschien iets gedeeld over contact met andere vrouwen op me eigen account .

    Ik weet niet wat het is waarom het me gewoon niet lukt, Om de ballen te hebben.. Ik weet dat ik voor nu echt tijd wil hebben zonder hem. Dingen kunnen doen waar ik zo veel energie van kreeg voor onze relatie. Dan kijken wat ik wel of niet van hem mis.
    Maar als het moment daar is klap ik gewoon dicht lijkt het. Hij kan ook heel goed het slachtoffer spelen .. Hij heeft zelf wel eens gezegd ja dan spring ik wel voor de trein of hij neemt gewoon me sleutels mee naar buiten terwijl ik zeg die laat je hier.

    Ik heb het dus al heel veel met hem besproken maar het is me eigen durf die me in de weg zit.
     
  9. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik geloof ook dat ik dit eerder heb gelezen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Misschien beginnen met hem duidelijk maken dat hij zsm een week naar z’n vader moet bijvoorbeeld? Dan kun jij een week lang bijkomen, het op een rijtje zetten etc. Dan kun je daarna op tafel leggen hoe jij verder moet - en als hij daar niet in past, dan houdt het op. Denk je dat samen blijven wel een optie is als hij verandert? Of is die kans wel echt verkeken?
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Maak het bespreekbaar met anderen in je omgeving, zoals je eigen familie en je eigen vrienden, dan voel je je wellicht al een stuk sterker staan.
     
  12. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Werken jullie dan ook allebei niet?
    Maar dit klinkt niet als een relatie die toekomst heeft.
    Ik denk dat jij hulp moet zoeken, maatschappelijk werk ofzo, zodat je plan kan maken je eigen leven op te pakken
     
    Chillin en Precious03 vinden dit leuk.
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Gooi hem eruit!
    Dit is niet de man, waar je de rest van je leven gelukkig mee wordt.
    Jullie hebben geen kinderen, dus je zit er niet aan vast.

    Dus pak zijn spullen in een tas, bel zijn vader op.
    Leg de situatie uit. En evt laat zijn vader hem ophalen.

    Zo ben je duidelijk, dat jouw grens is bereikt.
    Mocht ie voor je willen vechten, dan zou hij eerst moeten afkicken.
    Al denk ik dat je daarop niet op moet rekenen.

    In het begin voelt het rot, maar daarna knap je op.
     
  14. xAnoniempjex

    25 mrt 2023
    17
    75
    13
    Vrouw
    Ik wel, Hij niet. Ik werk vanuit huis klantenservice. Daarom baal ik soms ook dat ik misschien niet meer op kantoor kan werken. Dan was ik even weg van hem
     
  15. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.640
    3.004
    113
    Vrouw
    Wat zou je tegen de vriendin/zus zeggen als die met dit verhaal naar jou zou toekomen? Zou je dan zeggen dat ze gewoon moet doorbijten? Of zou je helpen om uit de situatie te komen?

    Het klinkt niet gezond. Iemand zal niet veranderen als hij zelf niet de noodzaak ziet, want er hangen nu toch geen consequenties aan vast.
    Ik denk dat je in je omgeving iemand nodig hebt die samen met jou kan bekijken welke stappen je moet zetten om uit deze situatie te geraken. Dus niemand iemand die gewoon roept dat je moet weg van hem. Want dat is altijd gemakkelijk gezegd.

    Een relatie moet voelen als thuiskomen bij die persoon, helemaal jezelf kunnen zijn, maar even goed de andere persoon volledig kunnen aanvaarden zoals hij is zonder essentiële dingen te willen of moeten veranderen (en dan bedoel ik niet dat ie z'n kousen niet in de wasmand gooit, maar wel karakterdingen).
    Er zijn geen kinderen in het spel, dus dat maakt het gelukkig nog allemaal net iets minder gecompliceerd om nu volledig voor jezelf te kiezen!
     
    Precious03 en Zoe123 vinden dit leuk.
  16. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Staat het huis op jouw naam, kan je er blijven wonen alleen?
    Verder: Vind je deze man een toevoeging aan jouw leven? Ik denk van niet.
    Als je nu nog niet aan elkaar vast zit door bijvoorbeeld kinderen dan zou ik zijn tas gaan inpakken in hem naar zijn vader sturen.

    Als ik het zo lees heb jij al genoeg aan jezelf en heb je deze man met problemen er niet nog eens bij nodig. Dat is toch teveel?
    Ga voor je eigen geluk, en zoek er hulp bij. Daar is niks mis mee. Familie-, kennis-, vriendenkring, maatschappelijk werk bijvoorbeeld.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Overleg t met je werkgever, dr zijn zat werkplekken te huur met beveiligde verbindingen. Of ze hebben zelf nog ruimtes ergens waar mensen in roulatie kunnen werken. Ben je er in elk geval even uit.

    We hebben een vriend die structureel blowt, geen relatie kan onderhouden (mede daardoor) varierend arbeidspatroon etc. vaak ontslagen. Het gaat nu wat beter maar vervalt snel in oude routines. Als ze niet "het licht" inzien is het moeizaam de boel structureel te draaien en dat proces duurt zonder fikse wake-up call (life changing event ala hartstilstand niveautje) jaren.

    De vraag is of je daar nog de energie voor hebt dan wel de waarde van inziet om dat lange gevecht aan te blijven gaan.

    De enige die dat antwoord kan geven ben je zelf en ik denk dat je dat antwoord ergens al hebt.

    Is dit het leven wat je wilt? Is dit de man om voor te strijden?
     
  18. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wat al gezegd is, deze relatie klinkt heel ongezond. Wat hij nodig heeft is een behandeling tegen zijn blowverslaving. Hij gaat er zonder niet uitkomen. En jij klinkt als een (veel te) lief persoon voor hem. Waardoor hij ermee doorgaat en telkens weer mee wegkomt. 'Nog een keer en dan..' werkt bij kinderen ook niet...laat staan bij een volwassen man die verslaafd is.

    Hij moet weer helder en zichzelf worden. Jou weer zien en respect voor je hebben. Nu is hij alleen maar bezig met zichzelf.

    Ik snap dat je in zo'n situatie geen kind met hem wil..dit is niet echt een veilige omgeving om een kind te laten opgroeien.

    Succes en sterkte ermee.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  19. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Klopt. Ze heeft nu alleen een anonieme naam gebruikt ipv haar gewone gebruikersnaam. Maar het verhaal is de afgelopen jaren al meer voorbijgekomen.

    Mede daarom hoop ik heel erg @ts dat je alles goed overweegt. Want dit speelt al bij al, al best lang en naar mijn idee wordt het er verre van gezonder op...
     
    Jess93, Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dit is niet ideaal, maar zou je zelf even ergens naartoe kunnen gaan? Vriendinnen of familie? Gewoon om even op adem te komen en eventueel een plan maken over hoe nu verder. Heb je iemand die het verhaal kent? Die jou ook kan steunen als je een beslissingen hebt gemaakt over hoe nu verder. Dat geeft je ook een stok achter de deur als je iemand hebt die jou helpt.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina