Zo geforceerd op het werk....

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 1991Mamavanvier, 28 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik wist geen andere titel... Maar wil het even goed uitleggen...

    Ik werk sinds vorig jaar eindelijk voor een bedrijf waar ik graag voor wilde werken. Heb het eindelijk eens goed naar mijn zin, leuke collega's... Ben gelukkig in mijn werk zoals ik 't nooit heb gehad. Ik voel me thuis! Mijn werkgever en ik zagen elkaar (voordat ik er kwam werken) regelmatig bij een voorschool waar mijn oudste heen ging, en toen de 2e... Daarna zijn mijn meiden geboren en heb ik eerst een jaar ergens anders gewerkt. En daarna opnieuw wederom voor de zoveelste keer gesolliciteerd bij dit bedrijf (ik moest eerst bepaalde papieren behalen, voor 'n bepaald niveau) tijdens sollicitatie is er ook gezegd dat ze vaak na 2 jaar kijken of iemand vast in dienst kan komen omdat dit voor het bedrijf financieel beter is... En dat is net wat ik zocht, iets waar ik wat kan opbouwen. Ik ben dus super blij en trots dat ik nu als werknemer bij dit bedrijf aan het werk ben!

    Maar nu.... Mijn man is volledig afgekeurd, hebben een moeilijke (financiƫle) tijd (gehad)... En hopen over z'n 3 jaar een huisje te kunnen kopen en een betere toekomst, mits ik uiteraard een vast contract in de pocket sleep... Nu heb ik mijn eerste verlening gehad na 10 mnd.. En ben toen van min, - max naar een 28u p.w gegaan.. En wederom 10mnd. Na mijn 2e contract (verloopt eind nov 2021) zal ik dus z'n 20 mnd in dienst zijn... Maar ben zooooo gefocust op een vast contract dat ik gewoon bang ben om fouten te maken in mijn werk en dat mijn contract niet verlengd wordt, en probeer iedereen goed tevriend te houden.. (of nouja, probeer dat iedereen mij maar aardig vind ofzo..) weet het niet zo goed te verwoorden..
    Ondanks dat, geniet ik echt super veel van mijn werk.. Maar bang om fouten te maken waardoor ik het kwijt kan raken, en dus weg contract. Ik heb het voor 't eerst in mijn leven zoo naar mijn zin bij een werkgever... Ik wil gewoon niet meer solliciteren, ben dat zat. Wil vastigheid voor de toekomst ook! Wij willen ook verder...

    Ben bang dat ik er zooooo hard voor knock, dat ik uiteindelijk keihard teleurgesteld word...

    Hebben jullie dit zelf ook wel eens gehad dat je je zo vast kan klampen aan iets..
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Tuurlijk! Je wil het graag en het is ook zenuwslopend deze onzekerheid. Je loopt nu heel erg op je tenen.. hoe zijn je functioneringsgesprekken? Kan je al wat proeven richting toekomstplannen of je vast wordt aangenomen? Als dit echt teveel spanning voor je oplevert zou ik dit aankaarten bij degene die hierover gaat. Dat je het zo naar je zin hebt en graag uitkijkt naar een vast contract, maar merkt dat het je zoveel spanning oplevert. Misschien kunnen ze dan wat met je delen over de mogelijkheid dat ze je voor vast aannemen. Dat is gewoon een open gesprek, omdat jij ook plannen hebt voor jullie toekomst en daar een vast contract voor nodig is.

    Ik denk ook niet dat ze je van nu tot eind november laten aanmodderen zonder waarschuwing mocht je niet goed functioneren, dus als je twijfelt over je functioneren kun je daar ook een gesprek over aangaan. Maar die heb je sowieso wel denk ik?
     
  3. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw

    Ja hoor, voor iedere verlenging of eind contract heb je tijd een functioneringsgesprek. En die was laatst ook goed.. Hier en daar wat punten waar aan gewerkt moest worden maar dat was puur omdat ik nu vaste dagen op de groep kwam te staan en er dan zeker dingen wordt verwacht.. Tussendoor nog compliment dat dit hetgeen is wat het bedrijf wil zien en ik dit moet volhouden.

    Ik zal dus zo ongeveer begin oktober weer een functioneringsgesprek hebben.

    Ik sta nu op een groep omdat alle collega's van die groep of zwangerschapsverlof hadden, of ziektewet.. En ik heb gevraagd of ik hier blijf op de groep als alle collega's van deze groep weer terug zijn. En dat was nog niets over te zeggen ivm flexibiliteit in het bedrijf dagelijks...maar tot augustus was ik zeker 'safe' op de groep.
    En door dat dat is gezegd, knijp ik hem best wel..
     

Deel Deze Pagina