Haaruitval

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kris80, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris80

    Kris80 Lid

    9 mei 2007
    68
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Ik heb last van een vervelend kwaaltje: namelijk haaruitval. En flink ook! De eerste maanden van mijn vorige zwangerschap had ik hier helaas ook al last van.. :( Ik trek ze er echt met tien tegelijk uit. Vervelend, dus hoop dat het snel over gaat. Vroeg me af of iemand dit herkent en of er iets tegen te doen is?

    Groetjes van Krista
     
  2. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Krista,

    Sorry heb er geen last van. Moet ook zeggen dat ik
    het nu voor het eerst hoort.
    Hopelijk zijn er meiden die je tips kunnen geven er tegen.
    Heel veel sterkte!

    Groetjess Jetje
     
  3. marlin

    marlin Lid

    2 jun 2007
    62
    0
    0
    verkoopster
    hoi krista,

    ik had er bij mn 1e zwangerschap ook last van. bij mn 2e niet, deze is na ruim 8 weken geeindigd in een miskraam. nu ben ik ruim 6 weken zwanger en sinds deze week heb ik er weer last van. Ik dacht altijd dat je haar minder uitvalt als je zwanger bent.maar dat is dus niet bij iedereen zo.

    groetjes marlin
     
  4. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mijn haar valt ook met bossen tegelijk uit! En dat terwijl je overal leest: je haar glanst zo mooi tijdens de zwangerschap, valt bijna niet uit, en zit altijd goed. Nou, NIET DUS!
    Ik maakte me wel lichtelijk zorgen over de hoeveelheid haren die ik verloor. Was vorige week bij de kapper, en ze zei dat het echt een hormonen-kwestie is, en dat er dus niets aan te doen is. Maar dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik hele kale plekken krijg ofzo. Zij verwacht dat het na de bevalling weer allemaal normaal wordt. Dus no worries :)
     
  5. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Tijdens de zwangerschaps had ik nergens last van, maar na 4 maanden (ná de geboorte dus) begon het bij mij. Hele bossen. Begint nu weer minder te worden en verbaas me erover dat er nog wat is achtergebleven ;)
     
  6. Kris80

    Kris80 Lid

    9 mei 2007
    68
    0
    0
    Blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleempje! En dat het dus echt een hormonen kwestie is. :D Bedankt voor jullie reacties!
     
  7. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Ik heb het ook! :) ik doe me haar gewoon lekker vast zoals altijd, anders zit je straks ergens en sta je op en hangt er ergens een plukje haar :)
     
  8. Syl Rebecca

    3 jul 2006
    56
    0
    0
    Ik heb er heel veel last van gehad, de eerste 22 -24 weken, sinds een paar weken heb ik geen haar meer in mijn doucheputje!
    Toen ik er in het begin last van had, heb ik ook heel veel 'gezocht' naar mensen die er last van hadden, maar je leest bijna altijd het omgekeerde inderdaad.
    Wie weet stopt het bij jou ook tijdens je zwangerschap.
    Gr. Sylvia
     
  9. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb er ook last van, maar dan na mijn bevalling. Nu sinds een week valt het heel erg uit. Lastig als je heel dun haar hebt hoor.
     
  10. Writer

    Writer Niet meer actief

    bij mij vorige zwangerschap niet last van gehad , wel na bevalling ,mij haren hele bos uitvallen :cry:
    maar ik lees in boek veel vrouwen denken dat ze na bevalling haar uitval krijgen maar dat is dus niet zo , je hebt tijdens zwangerschap veel meer haar ,en geen haaruitval door alle hormone ,maar na bevalling gaan de extra haartje uitvalen
    maar dat je tijdens zwangerschap last van krijgt tja , geen last van gehad , bij mij vorige glans haar ,en nu niet echt :( maar ook geen uival
     
  11. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Haleluja, het is dus geen verbeelding! Mijn haar zit nu al weken als een vaatdoek om mijn hoofd en als ik mijn haar was komt het er echt met handen (nou ja, handjes...) vanaf. Ik was het nu zo min mogelijk, maar het is waarschijnlijk niet tegen te houden.

    Dat is na de bevalling extra haar verliest is inderdaad bekend, maar dat is allemaal extra haar dat je tijdens je zwangerschap niet bent verloren.
     
  12. Kletstante28

    Kletstante28 Actief lid

    23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Nou sinds ik zwanger ben heb ik juist heel veel haarverlies ....
    Het is echt te erg voor woorden.

    Denk er zelfs aan om te knippen, gewoon een lekker spontane kort koppie, maar heb hier ook weer jaren over gedaan en vind het dan ook weer zonde !

    Alleen die volle borstels, overal haar op mijn kussen, water putjes in de douche die vol met haar gaat zitten, pffff :rolleyes:
     
  13. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik ben ook al 2 jaar aan het 'sparen' en was juist zo trots op het resultaat. Ik laat het dan ook zeker niet afknippen hoor, ik hoop maar dat het met 20 weken minder wordt...
     
  14. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meiden die er erg last van hebben!gebruik extra vitamine B tabletten .is tegen haaruitval!door de hormonen kan veel vitamine B afgebroken worden ! werkt perfect!
     

Deel Deze Pagina