zo jaloers :'(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Steppie29, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    wij zijn nu een jaar bezig en nog steeds niks, nu ben ik heel onregelmatig ongesteld, in een jaar maar 4 keer geweest, vorige week eindelijk weer na 147 dagen.
    Nu heb ik pas gehoord dat mijn nicht zwanger is, en gods, wat bennik jaloers!!!! kan er niks aan doen maar vind het heel oneerlijk! iedereen in mijn omgeving is zwanger, sommige die net een maand gestopt zijn met de pil, en jahoor gelijk raak! waarom lukt het bij ons dan niet!!
    sorrie hoor ik moet gewoon even klagen :( niet dat het veel helpt maar goed.
     
  2. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik snap je helemaal.
    Denk je niet dat het een goed idee is om naar de dokter te gaan met je cyclus? Zeker nu je een jaar bezig bent, je bent wel erg onregelmatig. Als je maar zo weinig menstrueert heb je ook nauwelijks of geen ovulaties.

    Maar verder weet ik wat je bedoelt. Ik ben ook hartstikke jaloers als mensen eens bedenken dat ze stoppen met de pil en binnen twee maanden zwanger zijn. Dan vind ik dat wij ook weleens aan de beurt zijn, maar zo werkt het nu eenmaal niet.. heb wel het gevoel dat sommige mensen alles krijgen aangereikt. Zeker met iets groots als een kinderwens is dat heel zuur.

    En dan nog deze dingen, als je moeilijk zwanger raakt:
    Zwangere vrouwen die tegen je zeuren over hun kwaaltjes (zou graag ruilen!), mensen met kinderen die "grappig" doen door te zeggen dat je hun kinderen wel mag als ze vervelend zijn, mensen die zeggen dat je positief moet denken/moet stoppen met stressen.
    Aargh!
     
  3. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Je frustratie moet er ook uit.
    Je hebt een mega kinderwens, dan mag je best balen als het niet zo snel lukt en een ander wel!
    Hoop dat je gauw een kindje mag krijgen!
     
  4. logo

    logo Niet meer actief

    O ik herken het gevoel zo!!!
    Wij zijn ook al lang bezig en mijn lichaam wordt ineens niet meer zwanger. Zucht....
    Frustrerend hè dat wachten?!
    Misschien is het goed om even naar de huisarts te gaan of ben je daar al geweest?
     
  5. Zonnestraal28

    Zonnestraal28 Actief lid

    17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mag je af en toe klagen,ik ook al een jaar bezig en nog niks! Nee je wilt niet van je vriendinnen horen dat het drie maanden na het stoppen met de pil al raak was.Begrijp je helemaal! Ook al gun je het iedereen,het komt hard aan als je zelf al een jaar bezig bent.Gewoon spuien,dat mag hier toch best :)
     
  6. cybell

    cybell Niet meer actief

    Ik snap je gevoel volledig :(
    Hier in die bijna 4 jaar dat wij bezig zijn het al zo vaak mee gemaakt dat anderen zwanger zijn en zelfs al 2 kindjes hebben gekregen. Het gevoel blijft.
    Dikke digitale knuf voor je!
     
  7. bloem24

    bloem24 Actief lid

    13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik snap je ook volledig. Wij zijn voor mijn zoontje 2 jaar bezig geweest en die 2 jaar duurde mega lang en iedereen om me heen ook me 2 beste vriendinnen werden zwanger. Wat een hel was dat zeg! Loop je al in het ziekenhuis? Ik werd ook niet ongesteld en bij mij was het pcos en met clomid was ik zo zwanger. Meid ik hoop dat jij ook heel snel zwanger zult zijn en kan genieten!
     
  8. mamavanmenno200

    mamavanmenno200 Fanatiek lid

    16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik denk net hetzelfde! maak afspraak met je ha en vraag doorverwijzing naar je gyn... je hebt amper 4x je maandstonden gehad... ben je zeker dat je elke keer ook eisprong hebt gehad?
    hoop dat je snel meer nieuws hebt en dat je snel zwanger mag worden!
     
  9. dream4

    dream4 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    Heel logisch dat je je zo voelt. Ik herken het dan ook erorm. En het is ook volkomen normaal, je wilt iets heel graag en als dat niet bij jou lukt maar wel bij andere is dat gewoon niet leuk.
    Wij zijn nu ook 1,5 jaar bezig en om ons heen wordt ook de één na de ander zwanger en dat is gewoon niet leuk. En wat ik vooral moeilijk vind is dat mensen je gaan behandelen als een "zielig iemand". Door bijvoorbeeld te zeggen dat ze het niet durven te zeggen dat ze zwanger zijn.. Maarja that's life. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie allemaal :)
     
  10. Limburg27

    Limburg27 Niet meer actief

    Ha meid
    Inderdaad even naar huisarts gaan. Je hebt een hele lange cyclus. Niet elk lichaam is hetzelfde na stoppen met pil, maar wellicht dat ze je iets kunnen geven waardoor het wordt opgewerkt of wordt je doorgestuurd naar gynaecoloog.
    En ja, ik weet het.. Hier bijna 1,5 jaar bezig nu en nog niks!! Geen één keer zwanger geweest.. Maar goed.. mede door dit forum heb ik wel het besef gekregen dat het vaker voorkomt dat het langer dan 1 jaar duurt.. En dat is op zich wel een geruststellend gevoel.
     
  11. bks

    bks Nieuw lid

    3 apr 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal.. Wij zijn ook al een tijd bezig en heb 5 zwangere om me heen. Ik ben wel blij voor ze maar zo jaloers! Niet veel mensen weten dat wij bezig zijn dus wordt gelukkig niet als zielig gezien. Wij hebben al een dochter van 22 maanden maar dan vooral aan de opmerking " Je hebt toch al een kind" kan ik me maken pfff
     
  12. Limburg27

    Limburg27 Niet meer actief

    @bks: hoe lang ben jij bezig voor tweede? En was het bij je dochter wel "snel" raak?
     
  13. bks

    bks Nieuw lid

    3 apr 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @limburg.. Bij mijn dochter hadden we het geluk dat het snel raak was nu zijn we 8 maanden bezig. En ik weet in vergelijking met andere is dit nog niet super lang maar toch..
     

Deel Deze Pagina