Zo misselijk! Wie heeft tips tegen zwangerschapsmisselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jackie87, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Nog meer mama's zo ontzettend misselijk? Ik ben net bij mijn vriend huilend ingestort omdat ik er zo doorheen zit. Ik heb al 2 kindjes van 4 en 2 jaar en werk avonden tot 23.00. Bij mijn vorige zwangerschappen ging de misselijkheid na het eerste trimester voorbij, maar ik voel me nu zo beroerd. Iemand tips om me beter te voelen? :(
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Wat naar!!!! Regelmatig toch wat ete, daarna zakte t bij mij. Als t echt niet gaat iets vragen aan je huisarts of VK, ik kreeg 1e zwangerschap emesefane (zoiets) en hielp redelijk, kon iig weer eten! Sterkte en blijven drinken he!
     
  3. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik heb het ook gehad. Tot de 16 weken ben ik misselijk geweest. Rond de 8 weken was het zo erg dat ik zelfs water niet meer kon binnenhouden. Toen heb ik van de huisarts emesafene gekregen. Hierdoor kon ik weer eten en drinken, maar het misselijke gevoel bleef een klein beetje hangen. Dus als je er echt doorheen zit zou ik gewoon de ha bellen. Emesafene kan geen kwaad voor het kindje en hielp bij mij enorm!
     
  4. bea1988

    bea1988 Actief lid

    10 jan 2016
    245
    40
    28
    Geen tips wel veel herkenning. Hier bij de eerste de klok rond moeten overgeven van week 6 tot week 17, 6 kilo afgevallen die eerste periode. Bij de tweede hing ik met 5 weken al het grootste gedeelte van de dag met mijn hoofd boven het toilet. Nu 12 weken zwanger van de derde en sinds week 7 aan het overgeven. Een ware hel vind ik het, iedere avond als ik bed kruip denk ik: oef weer een dag om. Veel sterkte en hopelijk snel beterschap!
     
  5. Eefke94

    Eefke94 Lid

    15 nov 2017
    17
    5
    3
    Vrouw
    Oh wat vervelend! Heel veel sterkte! Ik zelf ben vrij lang heel misselijk geweest, dat ik ook echt inzinkingen kreeg. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heeft hij mij vitamines voorgeschreven, dit hielp heel erg!
     
  6. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Zo vervelend :(. Hier ook van week 8 tot week 16 kotsmisselijk geweest, maar ik hield alles gelukkig wel binnen. Als het echt niet te doen is toch maar even langs de huisarts voor medicatie.
     
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Bedankt allemaal! Ik ben vanmiddag langs de huisarts geweest en heb tabletten tegen de misselijkheid gekregen. Alleen kan het de rijvaardigheid beïnvloeden de eerste 2 dagen. En ik moet morgenavond werken :(
     
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kijk even hoe je je voelt.. Ik voelde me wel super moe zoals daarvoor, maar niet echt suf. Ik heb ook gewoon auto gereden de 2e dag. Het ligt er echt aan hoe je je voelt. En gaat het niet, dan gaat het niet he! Kan jij ook niets aan doen!!
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ik nam t voor t slapen gaan in, werd er ook moe en suf van. Maar dan sliep ik lekker en smorgens kon in ontbijten. Sterkte!
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  10. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Bij mij werkte de Emesafene niet. Primperan werkte iets beter, zeker in combinatie met gember capsules.
    Het is echt verschrikkelijk, hoop dat de pillen je gaan helpen. Sterkte!
     
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ik heb ook geen emesafene. Ik heb suprimal. Ben je daar bekend mee toevallig? Heb er net eentje genomen en ga nu slapen. Hoop inderdaad dat de ochtendspits morgenvroeg met de kindjes te doen is.
     
  12. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Die heb ik weer voor de Emesafene geprobeerd. Ik dacht eigenlijk dat ze dezelfde werkzame stof hebben, maar aan de Emesafene is iets anders toegevoegd ( vitamine B6?). Suprimal deed bij mij ook niks helaas.
    Laten we hopen dat jij hier wel goed op reageerd, en je morgen een stuk fitter opstaat. Slaap lekker!
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  13. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Hoe ziet je dag eruit, krijg je wel genoeg slaap/rust met 2 kleine kindjes en werken in de avond?
    Ik was bij mijn eerste niet misselijk, maar zodra ik een avonddienst draaide veranderde ik in een vreselijk misselijk spugend wrak. Paar dagen moeten herstellen en met dagdiensten en veel slapen (vanaf 20:00 uur in avond...) lukte het wel.
    Bij de 2e en 3e erg misselijk geweest en te weinig rust maakte het altijd (veel) erger en de misselijkheid was ook in de avond meestal het ergste. Medicatie hielp helaas alleen voor het spugen. Als ik een dagje iets deed, kreeg ik altijd de rekening gepresenteerd in de avond/nacht/dagen erna: nog veel beroerder.

    Veel sterkte!
     
  14. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp vooral rust! En dat is best moeilijk als je al een of meerdere kindjes thuis hebt rondlopen. Wij zijn op een gegeven moment overgestapt op de bezorgservice van de ah. Ideaal, alle boodschappen in de keuken en je hoeft alleen maar op te ruimen. Eens in de 2 weken komt er een schoonmaakster voor de bovenverdieping.
    En ik... ik zit op de bank met wat tijdschriften te lezen, te hangen, te slapen. Dan voel ik mij het beste. Als ik actief ben word ik juist misselijker tot overgeven aan toe. Het is lastig maar echt...luister naar je lichaam!
     
  15. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Heej!
    Ik heb er nu ook al 3 weken last van... Tips heb ik helaas niet. Ik heb gembertabletten gekregen maar heb niet de indruk dat die helpen. Het is precies de omgekeerde wereld bij mij.. 's morgens valt het allemaal wel mee, maar 's avonds kan ik me zo enorm slecht voelen en moet ik vaak braken na het avondeten :( gisteren ook wat zitten huilen naast het toilet. Ben nog steeds erg blij dat ik zwanger ben, maar had gehoopt meer te kunnen genieten!!
    Maar we zijn duidelijk niet de enigste. Ik hoop dat we beloond worden met een brave, doorslapende baby :p
    Veel sterkte!
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Mijn zoontje slaapt van 12.00 tot 14.00 , dochter zit op school. Dus dan ga ik ook liggen. Verder doe ik nu alleen het hoognodige: hond uitlaten, keuken opruimen, stofzuigen etc. De tv staat heel veel aan voor mijn zoontje. Daar voel ik me wel schuldig over dat zijn dagen zo saai zijn :(
    Naast de misselijkheid heb ik de hele dag door ontzettende honger. Wat verschrikkelijk is, want alles smaakt smerig. Van brood begin ik meteen te kokhalzen bijvoorbeeld.
    Ik werk meestal 3 avonden per week. Maar gisteravond had ik me ziekgemeld, het ging echt niet.
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ohhh die nachtvoedingen vind ik helemaal niet erg :D Dit is veel erger.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina