Hey meiden, Zoals de titel luidt; ik word zo moe van het ge-bemoei van mensen (visite) over mijn honden... Evenuitleg; De hondjes (2 franse bulldogs) zijn echt mijn kindjes, en de visite die kwam begroette ze ook altijd en alles en ze gingen ook overal mee naar toe enzo. Nu sinds de kleine is geboren gaan mensen de op (kraam)visite komen de honden opeens niet of amer meer gedag zeggen en als ze te dicht bij kyan komt wegduwen en van neeej nu is de kleine het belangrijkste en jullie niet meer enz... Ook voor me bvalling en nu nog komt vaak de vraag van nu gaan de honden zeker de deur uit enzo ... najaaaa dan breekt mijn klmop hoor halloo het is geen bosje bloemen die je weggooit als je ze zat bent. En dat gezeur over wel vies he die honden en die haren. En als 1 van de 2 dan eens per ongeluk een handje of voetje likt die mensen gelijk panisch bla bla bla, word er zooooo moe van. En zuig eke dag alle is schoon en al, maarja idd er liggen haren ja, dat voorom je gewoon niet hoevaak je ook zuigt enzo. Ook komt vaak de vraag van zeker bijna geen tijd meer he, en ook van de vraag van nu zijn zeker niet meer je kindjes/babies. Is zo bullshit voor mij, misschien ben ik vreemd maar me doggies zijn nogsteeds me alles hoor, tuurlijk moeten ze nu wel eens wijken oor die kleine maar ze zijn nog steeds superduper belangrijk. Sommige mensen herkenning hier? (excuus voor het lange topic )
Ja ik. Alleen dan met katten. Ik heb er twee. En mensen ( die geen huisdieren hebben) snappen dat niet. Dat ze bij het gezin horen en dat je van zo'n beest houd. Bij mij lopen sommige ook al de hele zwangerschap te zeuren ''ik ben benieuwd hoe dat gaat als dalijk de kleine er is''? Ik laat ze lekker lullen. Het zijn en blijven mijn katjes. En daar komt een kindje bij. En dat zal heus goedkomen. Bumba.
Ja idd. Als je bij mij binnekomt zijn ze nogal druk en rondjes rene erg enthousiast enzo, en soms beetj springen (ze zijn klein he ) en dan gelijk zorgelijke koppen en de reactie vanaat het wel met die kleine ik zou maar oppassen. En zovan ze liggen maar weinig in hun mand, is onzin trouwens mar als er net mensen binnen zjn zijn ze gewoon nieuwschierg Zijn ze enthousiast ja, ze willen raag overal bij ja . Ik hebgeen honden om de hele dag in hun mand te stoppen
Is hier ook zo.. Wij hebben twee Bouviers, hoevaak mensen wel niet zeggen : nooit alleen laten he met de kleine' (ben toch niet stom denk ik dan) En idd de vraag of de honden weg gaan nu de kleine komt, je blijft jezelf aan het verdedigen heb ik het idee...
hier dus ook al de vraag gehad waar we de beesten naar toe deden nu ik zwanger ben.ik heb 2 katten en een hond.en die zo ik even weg moeten doen nou echt niet.die beesten zijn mij alles zo simpel is.ik word er dus op afgerekend nu niet normaal meer.ze vinden hhet niet normaal dat ze blijven.en is zelfs al gezegt dat ik een probleem heb omdat ik ziektes en allergieë. in de hand werk?maar volgens mij is het juist beter om die kleine met dieren in aanraking te laten komen.
Tja , hier helaas zooooo herkenbaar, in die 9 maanden zwangerschap geloof ik 1000x voor gek verklaard dat ik 2 labradors heb! Idd... nu doe je ze toch wel weg zeker... je moet wel veel schoonmaken... laat ze nooit alleen.... enz enz Mensen die je niet eens kent gaan je in eens de regels vertellen. Ik gebruikte vaak het antwoord terug, van jij zet toch ook je vent niet buiten de deur als je zwanger bent.... daar hadden ze niks van terug! Nou ik moet zeggen het gaat hardstikke goed tussen die 3, en nee ik verlies geen van ze uit het oog. Ik had voor de kraamvisite een pot koekjes bij de deur staan zodat ze eerst een koekje moesten geven en daarna pas naar diana.. en ik moet zeggen, alle mensen hebben het gedaan. En nu nog let ik er op als mensen even bij diana willen kijken dat ze eerst ff de hondjes een aai geeft en dan pas diana. Daarom, laat je niet kisten en van een paar honden haren in huis, die je toch blijft vinden al stofzuiger je een uur per dag, worden ze echt niet ziek hor!
Ik heb twee honden maar niemand die er iets over zegt eigenlijk. Heerlijk, bedenk ik me nu. Sowieso lekker negeren of juist flauwe opmerkingen terug maken zoals: ze hebben ontbeten hoor (de honden) hihihi.... Inderdaad, waar bemoeien mensen zich mee zeg.
Heb er nog geen ervaring mee maar hier lopen 3 katten en een hond, en ja die verharen. meer dan stofzuigen kan je niet doen. Hier wordt straks met de kraamvisite sowieso de regel dat ze eerst beneden de hond aanhalen ( tenzij ze bv. bang zijn voor honden ) en daarna wordt er boven in de badkamer handen gewassen voor ze aan de kleine komen. vind dat de eerste twee weken wel belangrijk omdat ze nog zo vatbaar zijn. Laat je niet gek maken door die mensen, jij weet hoe het zit en dat je honden het goed bij je hebben.
Ik heb dat probleem niet. Ik heb iedereen die hier binnenkomt zo opgevoed dat de hond als laatste aandacht krijgt, want hij staat onderaan onze roedel. Maar bij sommige mensen als die binnen komen wordt hij gek van blijdschap en dan zorg ik ervoor dat ons meisje niet op de grond kruipt. Alleen mijn schoonmoeder kan panisch doen als de hond in de buurt komt bij ons meisje (ligt niet aan t feit dat t een hond is, zij reageert op veel dingen zo, zelfs als een brommer in de buurt komt van de buggy, dan wil ze oversteken om die te ontlopen....) En die haren...tja, meer als elke dag stofzuigen kun je niet doen. Ik wil wel nog ff zeggen dat onze (erg grote) hond heel voorzichtig is bij ons meisje, hij loopt heel voorzichtig langs haar enzo, zo lief om te zien.
wij hadden twee katten. hebben we wel weggedaan nadat de eerste er was. de ene kat kon er niet mee omgaan. hij begon overal te plassen. tja, maanden lang echt alles geprobeert. en uiteindelijk een ander huis voor hem gezocht. en toen bleef er dus eentje achter, die het erg moeilijk vond in zijn eentje, dus die is naar de buren gegaan, daar woonde zijn vriendje. allebij de katten gelukkig, en ik eindelijk weer een plasvrij huis. tja, was echt wel aan ze gehecht hoor, maar zo was het uiteindelijk gewoon beter. en ik begrijp het dus wel dat een dier anders voelt voor veel mensen als een kindje. maar ik vind het ook wel goed om met dieren op te groeien. ik zou ze nooit zomaar hebben weggedaan.
Ja, ik heb 4 langharige katten. Toen de kraamzorg intake kwam had ik alles geboend en schoongemaakt etc. Ligt er 1 plukje haar omdat de katten gespeeld hadden, zegt ze: Ja ik zie dat je katten hebt? Ik zeg: ja 4. Zegt ze: ja want er ligt overal haar en wij stofzuigen niet hoor. Ik zat haar echt aan te kijken van: Ja en wat wil je daarmee zeggen?
@devilchase: Nou dan zou je zo iemand wel wat kunnen. Had je moeten zeggen; wil je mijn dekbed zien die is van KATTENHAAR... haha Nee, maar ik had van te voren zo een gevoel dat het ging gebeuren dus op het geboortekaartje hadden wij gezet (vonden veel mensen uhh apart zeg maar) ' vergeet bij binnenkomst de hondjes niet, die hebben tenslotte ook en broertje gekregen' ik dacht duidelijker kan ik het niet maken
op mijn werk zij iemand: oh dan komen je katten zeker op de 2e plaats. WAT DENK JEZELF nee alles is 1
Over hygiëne: een hondentong bevat 5000 bacterieën, je gele huishouddoekje 3 miljoen (handig om te zeggen als mensen over schoonmaken beginnen)... Over dieren wegdoen: wij hebben al een afspraak voor euthanasie staan zodra de kleine is geboren... (AS IF!) Over hond en kind samen: ik vind mijn überenthousiaste schoonmoeder bij de kleine laten véél gevaarlijker Hier ook verharende hond en kat en hoogstens zegt iemand "er zit een hondenhaar op Ollie's hand/wang/kleding." Die vissen we dan gewoon weer uit het mondje, of van de romper. Hier een schoon huis, maar mét huisdieren én een kind, dat erg vrolijk van ze wordt Laten lullen, die mensen, TS. Leuk toch, twee bulldogjes?
poe hee, nee hier geen gezeur over onze twee katten. Wel een andere vraag: hebben ze de baby al geaccepteerd? Nu heb ik twee Ragdoll (jeweetwel)-katers, welke Vera nog op veilige afstand houden. Pas als ze zonder gillen op hun af kruipt of loopt, denk ik dat ze ze wel mag aaien
Hier 2 rhodesian ridgebacks, best grote honden, maar heerlijk lui en rustig. De mensen vroegen idd; je gaat die honden wel weg doen he? No way! Die honden zijn net mijn kinderen en ik ben dol op ze! Ik kan ze echt niet missen. Nu nog zeggen ze vaak; niet alleen laten met de honden hoor! Ook niet als ze in de box zit. Nou, de honden zijn dol op haar en ik geloof er helemaal niks van dat ze wat zullen doen. Ik let er natuurlijk wel op, want het kan altijd. Het kotm vooral omdat er veel familie is die niet van dieren houden, dan krijg je zulke reacties. Dierenliefhebbers zullen het begrijpen. Je moet even je draai kijgen met een kleine erbij, maar dan gaat alles prima. Geen problemen hier!
Nou laat al die mensen maar lekker lullen hoor, ik snap wel dat je er niet goed van wordt. Hier een Jack Russel ook over actief, maar vanaf dag 1 betrokken bij Ryan nou en zoals ik het lees doe jij dat ook, nou je wil niet zien wat voor band die 2 nu al hebben. Ik vind het gewoon vertederend om te zien. Als ik beneden kom met Ryan weet Roxy niet hoe snel die gedag moet komen zeggen en ik ga dan altijd op de bank zitten zodat ze elkaar goed kunnen begroeten. Nou Ryan heeft al heel wat likjes gekregen van Roxy, maar nog nooit wat gehad! En als we op de bank zitten, dan steekt Ryan zijn handje al uit om Roxy er aan te laten likken, lief toch! En wat die haren betreft, daar maak ik me niet zo druk om. Ik zuig iedere dag nou en dan zit er een keer een haar op zijn wang, hand of kleertjes. Lekker belangrijk. Ik heb ook zoiets als mensen zich er aan storen dan blijven ze toch lekker weg. Ook kan ook niet begrijpen dat mensen hun honden wegdoen, tenzij er natuurlijk een reden voor is en dan bedoel ik agresief gedrag, allergie nou je kent het wel.