Zo moe!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Josje1004, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben net voorbij de termijn van mijn miskraam en ben enorm dankbaar dat het goed gaat, voor zover we weten natuurlijk. Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ook zo hondsmoe zijn en daar misschien goede tips voor hebben. Ik heb gelezen dat ik mezelf een middag dutje moet gunnen en probeer deze kort te houden, 15min. Maar kort of lang, ik word zo verrot wakker dat ik een uur nodig heb om me weer levend te voelen. ‘s Avonds heb ik weer moeite met in slaap komen en ‘s ochtends ben ik vroeg wakker om te plassen. Ik word al moe als ik het beschrijf:)

    Daarnaast heb ik constant honger en als ik eet een te vol gevoel. Dus honger of vol:roflmao: Niet ècht misselijk gelukkig.

    Ik klaag niet hoor, ben blij dat ik het mee mag maken. Maar met een drukke baan in het ziekenhuis kan ik wel wat slaap tips gebruiken!

    Groetjes Josje
     
  2. Holagente

    Holagente Bekend lid

    1 jan 2022
    522
    502
    93
    Vrouw
    Herkenning… Licht slapen en dus regelmatig even wakker in de nacht, vaak uit bed om te plassen, etc. Maar dat is ook de enige tip die ik je kan meegeven: pak je rust daar waar het kan. Ook al heb je het idee dat je juist verrot wakker wordt na zo’n powernap, ik denk dat het ergens wel even de rust geeft die je nodig hebt…
    Ik zit nu op de 20 weken en ik kan je vertellen dat de vermoeidheid wel went op een gegeven moment. De vermoeidheid is er echt nog wel, maar mijn lichaam lijkt zich wat aan te passen. :rolleyes:
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  3. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    De vermoeidheid in die eerste weken is echt intens en ook vaak niet gerelateerd aan slecht slapen. Ik lig ook al weer de hele dag op de bank terwijl de kinderen om me heen spelen. Ik begin volgende week een nieuwe baan en dat lijkt me ook heel pittig, maar ik weet wel dat ik betere en mindere dagen heb. Probeer jezelf te sparen voor de momenten dat je het nodig hebt. De vermoeidheid werd bij mij wel geleidelijk minder vanaf 8-10 weken en vanaf 12-14 weken brak bij mij echt weer de energie van het tweede trimester door. Bij veel vrouwen is het tweede trimester echt heerlijk, je hebt weer veel weer energie, eten is weer vrij normaal en je gaat ook nog je buik zien groeien en je kindje voelen.

    Ik ken trouwens wel veel mensen die met werk in het ziekenhuis het vrij snel vertelden zodat ook daar rekening mee gehouden kan worden. Je wil immers ook niet fouten maken omdat je zo moe bent. Succes!
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier waren vroege symptomen wakker worden met honger, weeïg gevoel en af en aan gevoelige borsten. Met 5+6 ervaarde ik voor het eerst een golfje van misselijkheid. Vanaf week 6/7 kwamen de klachten in alle hevigheid: intens moe, soms vielen mijn ogen overdag gewoon dicht en na werk was ik kapot. Mijn voordeel: ik werkte thuis (lockdown #43), beheerde mijn eigen agenda en mijn baas wist dat ik zwanger was. Wat ook meewerkte is dat ik parttime werkte, dus ik kon makkelijk mijn uren spreiden (beleidsfunctie). Ik sliep dagen van 19 tot 7 uur. Qua eten smaakte alles wat ik normaal lekker vond niet of minder en had ik ineens zin in melk of een pizza om 22 uur 's avonds. Daarbij was ik vooral 's ochtends misselijk in die zin dat als ik niet begon met wat eten ik al het zuur eruit gooide. Pas vanaf een week of 12/13 stabiliseerde zich een en ander, kreeg ik weer meer energie, kon ik weer gaan sporten, wandelen, heb ik weken ontzettend veel fruit gegeten (had ik enorme behoefte aan) en weer normaal avondeten. Heel fijn vond ik dat. De vermoeidheid is nu weer terug: ik ben vaker wel dan niet wakker tussen 4 en 6 uur en sinds ik met verlof ben val ik elke middag een uurtje in slaap.

    Mijn advies: geef er aan toe daar waar mogelijk. Ik lees nu dat je een drukke baan hebt in het ziekenhuis. Dus thuiswerken zal er niet in zitten. Je moet natuurlijk doen wat goed voelt, maar misschien toch maar vertellen aan je baas, zodat er rekening mee kan worden gehouden? De eerste weken kunnen namelijk inderdaad heel intens zijn! Sterkte ermee.
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  5. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Dank jullie wel. Morgen hebben we de vroege echo (spannend!!). Ik denk dat ik het inderdaad vroeg ga vertellen op m’n werk. Er is op dit moment een COVID uitbraak gaande en dat maakt me ook onzeker. Mag ik wel of niet isolaties in. Dus ik ga morgen even bellen met de afdeling infectiepreventie om te horen wat m’n rechten en plichten zijn. Dan weet ik dat als ik het vertel.

    De geeeeuren op m’n werk, gelukkig ben ik niet standaard heel misselijk, anders zou ik de hele dag overgeven. Nu vooral ‘niet aan denken niet aan denken’ anders krijg ik kokhals neigingen:roflmao:

    Verder probeer ik inderdaad een uurtje of soms 10min te slapen. En doe ik rustig aan waar mogelijk. @Akka het tweede trimester klinkt fijn!

    @Kruimel14 ik heb nog niet echt rare cravings, maar probeer wel meer fruit en zuivel binnen te krijgen dan normaal. Succes met je laatste loodjes! Wat een traject heb je afgelegd joh, fijn dat je kindje er bijna is❤️
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  6. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    @Akka is jouw echo maandag? Of heb ik het verkeerd onthouden.
     
  7. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klopt ja! En inderdaad, goed om te checken wat je met zo iets als Covid moet doen. Derde trimester is inderdaad wel vaak weer zwaarder, maar dan voelt het logischer het je dikke buik en zo en meeste mensen houden er dan toch ook wat meer rekening mee. En persoonlijk vond ik dat een andere vermoeidheid, meer fysiek dan die rare hormonale vermoeidheid die zo onlogisch voelt in het begin

    Succes zo, Hopelijk een goeie echo!
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  8. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    De echo was goed! We hebben het hartje zien kloppen❤️ Wat een opluchting en ontlading.
     
    Basisuil, Cobon en Akka vinden dit leuk.
  9. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Super fijn! Niet voor niets moe ;)
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  10. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Super fijn dat de echo goed was.
    En zou het inderdaad vroeg vertellen op je werk, dan kan er rekening mee gehouden worden.

    Die extreme vermoeidheid gaat weer over, maar duurt even. Tot die tijd toegeven aan je lijf!
    Er wordt hard gewerkt aan een klein wezentje, dat kost wat energie.
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  11. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Mijn eerste symptomen waren vermoeidheid. Na twee miskramen dacht ik: is dít het nou? Ik ben niet eens misselijk!
    Heerlijk na m’n werk of in het weekend wat korte “powernaps” ik kon er wel aan wennen:)

    De afgelopen week (vanaf week 6,5/7) ben ik zó verschrikkelijk beroerd dat ik met weemoed terugkijk op die beginfase.

    Ik heb inmiddels medicijnen om het spugen tegen te gaan, en heb nu gelukkig vier dagen vrij gehad, maar kan me niet voorstellen dat ik op deze manier hele dagen kan werken. Ik slaap echt wel 15 uur per dag (24u). Wel altijd heel vroeg wakker, probeer dan zo snel mogelijk een crackertje te eten zodat ik geen lege maag meer heb, maar nadat ik dan bijv even de vaatwasser leeg heb gehaald is het weer tijd om te rusten :roflmao: (ik ben normaal gesproken echt een bezige bij!)

    Luister maar goed naar je lichaam!
     
  12. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Aii wat balen dat het alsnog kwam! En super rot dat je je zo beroerd voelt, snap dat je dan niet kunt werken. Beterschap! Mijn moeder heeft geen last van misselijkheid gehad, dus ik hoop dat ik daarin op haar lijk.

    Ik heb het inmiddels op m’n werk verteld. Heb enorm last van mn rug tijdens m’n werk, morgen naar de fysio. Herkennen jullie dat?
     

Deel Deze Pagina