Zo snel buiten adem!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Paula28, 7 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hallo..

    Kheb weer een vraagje..sorry daarvoor!
    Ik zou graag willen weten hoe het komt dat ik haast geen condittie meer heb, als ik een stuk loop dan raak ik buiten adem voel me dan echt een oud wijf :confused: Ook als ik bv uit bed ga om te plassen en weer in bed duik word ik altijd wat draaierig, waarschijnlijk doe ik het te snel (maar dacht dat je alleen draaierig werd als je te snel opstond) En gaat mijn hart te keer!!

    Hoop dat je me een beetje kunt geruststellen :oops:

    Liefs Paula
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Paula,

    Het gevoel dat je haast geen conditie meer hebt komt omdat er een kindje in je buik groeit en die vraagt wat meer energie.

    De kortademigheid komt omdat je baarmoeder groeit en door invloed van het hormoon progesteron.

    Dat je hart soms te keer gaat, kan ik me goed voorstellen, dat is namelijk een normaal verschijnsel. Je hart heeft het wat zwaarder te verduren doordat je lichaam een liter bloed extra moet rondpompen. Dit uit zich in een versnelde hartslag, het gevoel dat je hart bijna in je keel zit.

    Het belangrijkste is dat je alles net een stapje trager doet, dus langzaam opstaan, eerst even zitten en dan naar het toilet. En ga je lekker een stuk wandelen, houd een kleine pauze of drink ergens een lekker kopje thee.
    Om toch iets aan je conditie te doen is zwemmen, wandelen of zwangerschapsfitness ideaal.

    Succes,
    groetjes,
    Japke
     
  3. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai Japke!

    Heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!!

    Zal alles wat rustiger doen, en naar mijn lichaam luisteren!

    Liefs Paula
     

Deel Deze Pagina