Zo spannend weer....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nr3, 10 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    We gaan voor een derde vanaf november! Zo 'n zin in weer! Zijn er meer meiden hier die voor een volgend kindje gaan deze winter? Zin om samen te kletsen? Deze keer ga ik niet naar zo'n cursus (corona enzo), maar ook omdat daar vooral meiden zitten die een eerste krijgen. Maar ik vind het wel leuk om erover te kunnen praten en zo vond ik dit forum. Ik hoop dat er wat meiden mee willen kletsen.
     
  2. Mees90

    Mees90 Actief lid

    29 feb 2012
    175
    0
    16
    Hoi! Ik wil dolgraag een 2e! Maar mijn vriend vind het wel goed zo. Onze zoon wordt volgende maand 6 en ik heb zoiets van het is nu of nooit. Mijn pil is op en ik wil dus eigenlijk geen nieuwe bestellen. Mijn schoonzusje zegt dat ik het gewoon moet doorzetten. Maar ik heb er wel een beetje moeite mee om dat achter zijn rug om te doen.
     
  3. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

    Hai hai, wat leuk en welkom!
    Er loopt bij zwanger worden clubs een topic/groep met allemaal meiden die voor een derde kind gaan.
    Je kunt je gerust aansluiten.
    Er zijn meer groepen, kijk maar welke bij jou past.

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/gaan-voor-een-3e-wondertje-deel-2.706843/page-40#post-23217815
     
    Nr3 vindt dit leuk.
  4. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Vooral NIET achter zijn rug om doen! Dat vraagt om problemen. Blijf het bespreekbaar maken.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijk advies van je schoonzus, wat mankeert haar?

    Ik doe het anders, ik heb gezegd ik een derde kindje wil en dat ik geen anticonceptie ga gebruiken: recept voor de pil hang nog keurig in de kast. Man wil absoluut geen derde en neemt zijn verantwoordelijkheid hierin. Ik geef hem zelf de keuze. Achter de rug om doen zou ik heel smerig vinden.
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wat een misselijk advies zeg bah.
     
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat een belachelijk advies van jouw schoonzus. Inderdaad echt niet achter de rug om doen, dat zorgt alleen maar voor problemen en wantrouwen.
     
  8. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Wat rot voor je dat jullie niet op één lijn zitten! Ik hoop echt dat jullie het eens worden. Een kinderwens kan zo diep zitten en het kan zo pijnlijk zijn als die niet vervult wordt. Stiekem is denk ik geen goed idee. Ook voor het kindje niet. Maar ik zou zeker stoppen met ac als je daar niet meer achter staat. En het vooraf melden bij je man. Hij kan jou niet dwingen om de pil te slikken. Hij wil wel sex. Hij wil geen kinderen (meer). Dan moet hij dat zelf maar regelen, zolang jullie het niet eens zijn. Mocht er dan eens een 'gelukje' plaatsvinden, kan hij daar ook niet over mopperen.
    Maar hopelijk draait hij nog bij!
     
  9. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Wij gaan binnenkort ook voor een 3e! :D
    Ik vind het leuk om mee te kletsen. Zit de laatste tijd al de zwangerschapsgroepjes in de gaten te houden maar nog niets 'passends' gevonden ;)
    Zullen we een nieuw groepje aanmaken bij de zwanger worden clubs?
    Lijkt me leuk! :thumup:
     
  11. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Ja leuk! Ik zag dat de rest al zo'n tijd met elkaar aan t kletsen waren en al veel zwangeren hadden, dat ik me ook nog niet had gemeld daar. Zal ik er één aanmaken? Wanneer gaan jullie starten? Spannend weer hè! Ben zo benieuwd hoe lang het gaat duren!
     
  12. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat wij voor een 3e gaan. Manlief is nog niet helemaal zeker. Zelf net begonnen met nieuwe baan. Dus ik hoop vanaf het nieuwe jaar. Ik heb al 2 dochters van 6 en 4 jaar.
     
  13. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Wij twijfelen al 2 jaar over een derde. Afgelopen cyclus dachten we, we doen het gewoon en zien het wel. Alleen werd ik net voor menstruatie ineens mega panisch dat het raak was, en was ik soort van opgelucht dat het niet raak was. Maar toen ik daadwerkelijk ongesteld werd ook soort van teleurgesteld.

    En mijn man voelt dat dus exact hetzelfde. Niet te doen toch? We worden er best moe van. Van onszelf en de besluiteloosheid dus. Dus misschien gaan we ook voor een derde de volgende ronde. En misschien ook niet. Ik durf het niet te zeggen :|
     
  14. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland

    Ik gok dat ik me wel bij je aan kan sluiten, we zijn dan al wel anderhalf jaar bezig, maar ik vermoed dat we over anderhalve maand ook nog wel bezig zijn en gezien mijn leeftijd (40) zou het zomaar kunnen dat het bij 2 blijft. Maar goed, daar gaan we niet van uit, we blijven hoop houden op een 3e wonder.

    Hoop voor jou dat je snel zwanger mag worden. Was je de vorige 2x snel zwanger?
     
    Nr3 vindt dit leuk.
  15. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik vind dit een hele passief agressieve manier van een derde kindje erdoor heen duwen. Jij wil een derde dus stopt met AC maar je man wil overduidelijk niet dus moet hij maar voor AC zorgen?

    Wij gaan voor een tweede. Ben paar weken geleden gestopt met de ring !
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik ben in 2014 al gestopt met anticonceptie en mijn man vindt het volstrekt normaal dat het ook zijn verantwoordelijkheid is. Na 2 kinderen en vooral de ellende na de bbz, vindt hij het ook zijn beurt om ervoor te zorgen. Niets meer, niets minder: gewoon een prima besluit tussen 2 volwassenen die tevreden zijn met deze keuze.

    Recept voor de pil kreeg ik van de gyn overigens dit jaar , zodat ik het in huis had als ik wel na al die jaren er aan wou beginnen
     
    Strijkplank vindt dit leuk.
  17. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    @Jorietje en @MamaDiamantje ; ik heb bij zwanger worden clubs een topic geopend om te kletsen. Geen idee hoe ik een link ervan kan plaatsen maar je moet even iets naar beneden scrollen. Afgelopen dagen is het even rustig (de meeste starten pas in november :))

    Wel gezellig als jullie mee gaan kletsen :thumup::D
     
  18. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Wat moet je al lang wachten. Ik hoop dat je snel een positieve test hebt! Eerste keer was ik onverwacht zwanger, de tweede keer in ronde twee. Maar het duurde wel lang voor mijn cyclus weer op gang kwam. Dus vanaf wens tot baby heeft het wel drie jaar geduurd. Hopelijk hoeven we deze keer niet zolang te wachten!
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  19. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Waarom vind je dat? Waarom zou je als vrouw ac nemen als je daar niet achter staat? En waarom zou hij dat niet doen als hij er wel achter staat? Ik vind dit een hele correcte manier juist!
     
    Strijkplank vindt dit leuk.
  20. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    wat precies is hier passief agressief? Ik lees openheid en eerlijkheid juist:eek:
     

Deel Deze Pagina