Zo spannend

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door badeendje11, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verhaal. In Augustus na 18 weken kwamen we er via een vruchtwaterpunctie achter dat onze zoon ernstige aangeboren afwijkingen had en ben ik dus bevallen. Nu een half jaar later ben ik 9wkn zwanger en het is zo spannend. Natuurlijk ben ik bezorgd, het was niet erfelijk, maar stel dat het weer fout is, maar wat mij het meeste raakt is de opmerking van mensen. Ik heb nu tegen 3 collega's gezegd dat ik zwanger ben....wil niet te hoog van de toren blazen....tot na en vlokkentest. Weet je wat er eentje zei: dan kun je gelijk je vorige zwangerschap vergeten.....hoe is het mogelijk....vergeten????? Het feit dat ik nu weer zwanger wilde worden is het feit dat als ik langer wacht het niet minder spannend zal worden en ik niet jonger. Ben zo bang dat als alles goed blijft gaan er meer mensen zijn die zo reageren. Mijn pret is wel een beetje bedorven....het doet echt pijn. heb dit met haar ook besproken, maar zij vind dat als ik zo snel weer zwanger ben...het verdriet ook niet zo heel erg diep zat....!

    Zijn er meer mensen die zo iets hebben meegemaakt????
     
  2. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    :$ Ze zei dat?! Wow, jawdrop hier... :x Ik was na 4 maanden weer zwanger en er zijn idd wel rare opmerkingen geweest en dan zei ik er soms iets over. Ik vind het heel goed dat jij erop terug bent gekomen bij je collega en dat zou ik zeker nog eens doen. Want dat zij zegt dat het blijkbaar niet zo diep zit, vind ik echt niet kunnen zeg. Wat pijnlijk en gemeen, en vooral heel dom :( Ik merkte dat mensen vooral heel blij voor ons waren en daarbij soms voorbij gingen aan ons verdriet. Maar ik snap ook dat dit lief bedoeld was. En toch, het is fijn als mensen zich wat meer in konden leven. Ik wil je dan ook feliciteren met deze zwangerschap en ik hoop dat je ondanks de angst en verdriet, toch ook een beetje kunt genieten.
     
  3. Lou Lou

    Lou Lou VIP lid

    13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Wowwww wat een uitspraak! Ik kan maar een ding zeggen lieverd, dat mens spoort gewoon echt niet!!! Laat het aub uit je hoofd gaan, want dat mens verdient het niet dat jij er nog mee gaat zitten ook! Natuurlijk is het heeeeel logisch dat jullie weer snel voor een kindje zijn gegaan, het haalt je verlies nooit weg en het zal het ook niet verzachten, misschien zelfs wel versterken als je weet wat je had kunnen hebben als je 2 kindje er straks wel is en dat mensen zo zo zo ongelooflijk hard kunnen zijn met nog een domme visie ook veeg mij maar op hoor!!!

    MEIS SUPERRRR GEFELICITEERD MET JE ZWANEGRSCHAP!!!! Dat verdien je zeker en ik weet zeker dat jouw zoontje jouw de beste mama ter wereld vindt en zijn papa ook en een beschermengel voor zijn brusje zal zijn!

    Veel liefs en laat je aub niet gek maken lieverd geniet ervan!!
     
  4. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    Als mensen van die domme dingen zeggen moet je het echt naast je neer leggen en niet te veel over na denken..
    Mensen die het niet mee gemaakt hebben, hebben geen idee en zeggen maar wat om dat ze er toch iets over willen zeggen..
    Toen onze dochter met 28 weken zwangerschap plots was overleden zij mijn schoonzusje gelijk '' agg er zijn zo veel ouders voor jullie geweest die dat ook mee gemaakt hebben , en die hebben het ook overleeft ''

    We zullen die mensen die zo dom lullen nooit begrijpen..
     
  5. Lou Lou

    Lou Lou VIP lid

    13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Limegreen, Jeetje wat een ontzettende gemene uitspraak en er zijn er ook genoeg die niet meer verder konden leven van verdriet en niet wisten hoe ze ermee om moesten gaan, alsof verdriet alleen maar te tonen is aan de buitenkant, iedereen gaat er anders mee om, sjonge jonge wat kunnen mensen dom en kortzichtig zijn!!! Maar wat ik wel graag wilde zeggen, gelukkig kan ik er niet over meepraten en ik bid ook dat ik het nooit hoef mee te maken, maar ik kan me wel voorstellen dat je hele wereld in elkaar stort en de grond onder je voeten vandaan zakt...ik denk dat als het mij zou overkomen ik opgesloten zou moeten in een inrichting ofzo...zo'n idee heb ik erbij als ik zoiets mee zou maken, mijn kinderen zijn me alles! Niet iedereen die het niet heeft meegemaakt is dus zo bedoel ik hiermee te zeggen! Bedoel het niet rot begrijp me niet verkeerd hoor meis maar ja dat wilde ik wel graag even zeggen! En ik begrijp wel wat je bedoelt met mensen die zomaar even wat denken te zeggen dan en het vaak nog goed bedoelen ook, maar met het gevolg dat het beter was dat ze helemaal niets hadden gezegd! Heel veel sterkte met het grote (en grootste) verlies, ze zal vast een mooi beschermengeltje zijn over jullie zoontje!
     
  6. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wat een vreselijke opmerking van je collega zeg :x

    Ik heb helaas ook nare ervaringen na het verlies van onze dochter met verschillende collega's. Ze hebben geen idee hoeveel ze je kwetsen.

    Ik vind het heel goed dat je er op terug gekomen bent bij je collega.

    Verder wil ik je feliciteren met je zwangerschap en probeer er van te genieten ondanks het verdriet.
     
  7. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reactie, ja hoe kun je zo dom zijn, als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan niets!

    En dan heb ik de afspraak gemaakt in het AMC voor een vlokkentest, maandag moeten we eerst voor de intake, kijken ze even hoe ver ik nu precies ben. Het lijkt me zo naar om daar weer te zijn, daar waar het allemaal zo mooi leek, maar niet was. Ik neem aan dat ze dat begrijpen. Mijn man gaat mee, dus daar heb ik een goede steun aan. Ik krijg bij de vlokkentest een spoedprocedure, dus de vlokkentest en binnen 48 uur heb je dan de uitslag, het lijkt me helemaal verschrikkelijk om er 2 of 3 weken op te moeten wachten.

    Ben ergens weer heel erg bang dat het weet mis is, heb er geen verklaring voor, maar nu het moment dichterbij komt, wordt het allemaal wel heel veel, inclusief heel slecht slapen!
     
  8. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, ze houden er vast rekening mee dat dit voor jullie heel moeilijk is. Ik kreeg in elk geval ontzettend veel begrip vanuit het zkh (LUMC) en ik vond het zo moeilijk om dezelfde echo-kamer in te gaan als waar we toen het slechte nieuws kregen. Ik bleef maar overgeven op weg naar het ziekenhuis, gewoon van de spanning :( Je angst is dus heel erg begrijpelijk. Ik hoop dat alles toch goed mag zijn en jullie een gezond kindje mogen krijgen :)
     
  9. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ze een beetje rekening met met houden, maandag gaan we alleen nog voor de echo, maar toch daar heen gaan maakt het al moeilijk.

    Ik hoop dat ik voor de spoedprocedure in aanmerking kom, dus een vlokkentest met een hele snelle uitslag, dat schijnt te kunnen! Dan niet alleen 13,18 en 21, want dat was het probleem vorige keer ook niet.

    Ik merk aan mezelf dat ik nog niet blij ben en dat ik nog een beetje leef met, het zal toch wel niet goed gaan. De vorige keer was zo een enorme schok dat ik me nu een beetje aan het indekken ben.....het blijft zo spannend!
     
  10. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ik ben terug van de intake, ik blijk 10kwn6 dagen zwanger te zijn, de vlokkentest via de buik willen ze het liefste pas met 12 weken doen! Dus ik heb een afspraak voor een vlokkentest om 8 maart...precies 12 weken dan!

    Er is in tegenstelling tot eerdere berichten geen spoedprocedure, dus ik moet gewoon 10 werkdagen afwachten na 8 maart.....zal me een leuke tijd worden!

    So far, so good. Ik had trouwens dezelfde arts als de vorige keer en die herkende me nog, was heel begripvol ook! Het is me meegevallen al heb ik wel de zenuwen voor 8 maart!
     
  11. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ineens zie ik dat ik dan al 13 weken ben....ga toch maar eens ff bellen, morgen is namelijk al 11 weken, een week erbij lijkt me 12
     
  12. noname

    noname Bekend lid

    18 aug 2008
    679
    0
    0
    Spannend badeendje.... Lijkt me vreselijk wat jullie hebben meegemaakt. Vriendin van me heeft een soort gelijk verhaal en is ondertussen bevallen van een gezonde dochter. Al blijft de hele zwangerschap extra spannend verder heeft ze geen complicaties gekregen. Suc6 met alles!
     
  13. Lou Lou

    Lou Lou VIP lid

    13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Hey Badeendje, wat fijn dat het tot nu toe goed gaat op naar de volgende 19/20! Hey maar klopt jouw banner niet? En sorry mis het even waar moet je nog naartoe bellen?
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Heel herkenbaar, dat je het gevoel hebt dat het toch wel mis zal gaan. Je kunt je gewoon niet hechten aan je kindje, er is zoveel angst. Maar dat doe je natuurlijk toch. Wel rot dat je zo lang op de uitslag moet wachten. Ga je ook een npm laten doen? Misschien kan dat al wat angst wegnemen?
     
  15. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb toch even naar het AMX gebeld om te vragen of het nu met 13 of met 12 weken moet......mag dus met 12 weken dus nu ga ik volgende week dinsdag voor de punctie! Een week eerder dus! Nee, ik ga geen nekplooi meting laten doen, de vorige keer was dat het probleem niet, maar een hele zeldzame andere chromosoom afwijking.

    Aftellen naar volgende week!
     
  16. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Badeentje, Gefeliciteerd met zwangerschap!
    Spannend hoor zo lang moeten wachten op de uitslag.

    Wat betreft je collega... heb er gewoon geen woorden voor...
    Mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben, ook al is het vaak wel goed bedoeld.

    Hoe was het uiteindelijk om diezelfde kamer binnen te lopen?
     
  17. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een nekplooimeting laten doen, was toch het advies van de arts, juist omdat ik er zo gespannen voor ben...nekplooi was 0,9, prima dus, MAAR dat was vorige week het probleem ook niet, toen kwamen ze een heel andere onverwachte en zeldzame chromosoom afwijking tegen! Dus ben wel gerust wat dit betreft, maar verder lucht het niet echt iets op!

    Gewoon maar weer afwachten dus!
     
  18. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag was dus de punctie en heet deed echt heel erg pijn, vond mezelf nooit een zeikerd, maar jeetje, heb wel ff liggen vloeken. Misschien is het ook wel de spanning....en nu kan het wachten beginnen! 10 werkdagen, dus nu maar veel werken en mijn gedachten verzetten.....hoop dat het nog voor volgend weekend is, maar ik moet er rekening mee houden dat het erna is.

    Wat een prachtig mini-mensje...helemaal compleet en heel actief, vond het bijna pijnlijk om naar te kijken. Tja....zo zag onze zoon er ook uit......!

    Duimen jullie een beetje mee???
     
  19. SWR78

    SWR78 Nieuw lid

    10 mrt 2011
    4
    0
    0
    Hallo Badeendje11,

    Heb gisteren (9 maart) ook een vlokkentest gehad en ben nu ook in spanning aan het afwachten. Ik mag a.s. dinsdagmiddag bellen voor de uitslag.
    Hoe voel jij je nu?
    Bij mij een andere voorgeschiedenis. Ik heb een dochtertje van 2 jaar. Veel moeite gedaan om zwanger te worden, uiteindelijk onder begeleiding gelukt.
    Daarna 3 keer een miskraam gehad (3 keer spontaan zwanger geworden). Onderzoeken gehad, maar niks gevonden waarom 3 keer mk. Nu weer zwanger (12-9 uitgerekend).
    Nekplooimeting gehad en die was goed (1,5 mm). Dus ervan uitgegaan dat dit i.c.m. met bloedtest wel goed zou zitten...
    Vorige week donderdag telefoon van mijn gyn dat er toch een verhoogd risico is voor ons.
    Dus uiteindelijk na een gesprek met een klinisch genetica besloten om de vlokkentest te doen (in de familie komen diverse afwijkingen voor, waaronder ernstige hartafwijkingen).

    En nu dus afwachten... Vind het zo spannend nu.
    Wanneer mag jij precies bellen voor de uitslag?
    En ik duim uiteraard heel hard met je mee!
     
  20. badeendje11

    10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    @SWR78: Jeetje was mag jij snel bellen zeg, ik moet 10 werkdagen wachten....heb jij een spoed test gekregen vanwege verhoogd risico? Ik kan de dagen wel om kijken, het duurt allemaal zo lang voor mijn gevoel.

    Sterkte vanmiddag met bellen, laat ff weten hoe het was
     

Deel Deze Pagina