Ik mag niet zelf gaan lopen zoeken naar het hartje en vaak geef ik ook aan dat ik een angstaanval heb en dat ik graag het hartje wil horen... meestal maken ze dan meteen een echo..
Ik ken trouwens geen enkele verzekering die zoveel echo's vergoed .. Maar vind je nou zelf niet,als je er even over nadenkt dat 32 echo's in 16 weken tijd veel is ?
Vind ik ook Denk dat TS heeeeeel graag ruilt met iemand ZONDER angststoornis Wat heb je liever?? A: een extreme angststoornis en elke week 1 of 2 echo's wegens paniekaanvallen B: geen angststoornis en om de 2-4 weken controle Denk dat ieder normaal denkend persoon voor optie B gaat Maar ik zie dit weer uitlopen op een "Bash de TS rel topic" Beetje een kwetsbaar iemand pesten met een angststoornis. Ben er maar trots op dat sommige TS nog onzekerder en rotter laten voelenc kan ze écht gebruiken momenteel Denk dat TS na 50 posts de boodschap wel heeft begrepen hoor
Ik denk dat de angst inderdaad heel diep zit bij mij en dat ik inderdaad de controle uit handen geven eng vind en inderdaad loop ik hier nu ook voor bij een psycholoog om te werken aan mijn zelfvertrouwen en om dingen uit handen te geven.
Waarom niet toch een doppler dan? Angst of zelfs paniek is er al en die kan je waarschijnlijk in het merendeel van de gevallen wegnemen door het hartje te zoeken.. Lukt het niet probeer je het iets later nogmaals of bel je de gyn/vk. Waarom jezelf dan een dag in angst laten zitten, wachten op de echo en alles terwijl je jezelf thuis gerust kunt stellen. Edit: zie dat je in de tussentijd al nog iets gezegd heb over de doppler, maar laat het even staan. Al wil ik niet in herhaling vallen. Sorry daarvoor! Zelf geen medische voorgeschiedenis en kan me dus niet geheel verplaatsen in je situatie maar ik ben met momenten ook letterlijk doodsbang geweest dat ons kindje niet meer zou leven. Raakte dan ook volledig in paniek, maar de doppler bood dan altijd uitkomst. En zo snel als je leert waar je moet zoeken was het de keren erna een kwestie van seconden voordat ik gerustgesteld was. Hoop dat je het binnekort iets meer van je af kunt zetten en de gesprekken met de psycholoog je zekerder van je eigen lichaam en ook kindje maken. De kans dat er iets verkeerd gaat is er helaas gewoonweg altijd, hoe klein ook. Iedere twee weken hartje luisteren of een echo is natuurlijk eigenlijk maar een soort schijnveiligheid die jezelf voorhoudt. En dat is even fijn, maar daarna komt de angst gewoon weer opnieuw helaas.
Niemand pest hier TS, wat probeer jij te veroorzaken ?? Iedereen is netjes en TS begrijpt ons allemaal goed ( geeft ze zelf aan )
ik denk dat dit van de meesten echt niet zo bedoeld is, van mij niet iig. Maar ts plaatst zelf het verhaal dat ze teleurgesteld is in de vrouw van de echo en een aantal leggen uit dat ze dat wel begrijpen en ook waarom.
Misschien is het dan een idee om als je een paniekaanval hebt, niet de gyn maar de psych te bellen???
Ja, maar na 50 x exact dezelfde posts en na 100x uitleggen heeft TS de boodschap ook wel begrepen dat het mededeel het "absurd" vind Denk niet dat daar nógmaals 50 dezelfde berichten voor nodig zijn..
wow, het gaat over een stoornis en daar is daan .. daan die alles beter weet .. jeetje meid wordt je niet ontzettend moe van jezelf? we waren allemaal heel erg netjes , niemand wordt gepest zoals je zegt we proberen haar te helpen ! wat een vooroordeel heb jij over elke schrijver hier
dat kan ook een hele opluchting zijn en waarom maar 2 keer per maand gaan ga gewoon elke week. je blijft nu hangen in je obsesieve gedrag en oke je hebt een stoornis maar je wil echt niet dat ze straks in het ziekenhuis denken "daar heb je ze weer"al vermoed ik dat ze dat al wel denken en dat je ze niet meer serieus nemen als het wel serieus is
Ik heb zelf aan het eind van mn zwangerschap een angst en paniek stoornis gekregen dus ja ik weet wel hoe je je voelt TS. Maar door die echo's haal je het probleem van de angst.paniek niet weg. Wat iemand hier al zei als ik een paniek aanval kreeg moest ik idd mn psych bellen ipv de gyn want die kon mij niet helpen ( En dat terwijl ik als de dood was dat mn kindje dood zou gaan in mijn buik. ) Omdat ik er al te laat mee bij de psych kwam is dit ook verder gegaan NA de zwangerschap. Ik heb nu al bijna 1 jaar een PND en al 1,5 jaar angst/paniek stoornis. De eerste maand dat mijn zoontje geboren werd sliep ik niet. Ik zat naast zijn bed om te kijken of hij wel ademde en dit niet 1x nee elke nacht.. Grijp de hulp die je nu van je psych krijgt aan ga daar mee aan het werk voordat je straks en niet van je zwangerschap hebt genoten en niet van je kind geniet.
Mams136, Op het moment van een angstaanval kan zelfs de psycholoog mij niet kalm maken en ik weet dat dat heel slecht is maar de angst zit bij mij heel diep. Daantje22 dank je wel meis inderdaad zou ik liever op die hele fluorescerende roze wolk zitten maar helaas is hij bij mij soms met een heel klein vleugje roze Even nog eenmaal ik mag echt GEEN doppler kopen... Ik heb moeten beloven en mijn kerel ook dat ik het niet ga aanschaffen.. ze weten hoe erg mijn paniekaanvallen zijn en ze willen het absoluut niet hebben. weet even niet meer wie het schreef maar inderdaad misschien was het beter dat ik even gewacht had dan nu zo snel alweer zwanger zijn door de echo's die mij beloofd waren durfde ik het aan... Auraly verstandelijk weet ik ook dat dit tot niets lijd maar in een paniekaanval ben ik gewoon niet voor rede vatbaar en komen alle doemscenario's naar boven
Ik denk dat het niet aan mensen hier op het forum of een vervangende arts is om te bepalen of jouw behandelplan het juiste is. Jouw gynaecoloog is ervoor opgeleid, kent jouw hele geschiedenis en je bent onder begeleiding van een psycholoog. Als jouw behandelend arts zegt dat 1 keer per week echo noodzakelijk is, dat je geen angelsound moet kopen, dan moet je naar je behandelend arts luisteren. Laat andere mensen, hoe goedbedoeld ook, maar lekker praten.
Ik heb je eerste verhaal gelezen.De rest vd reacties niet. Maar ik wil je adviseren voor jezelf en de baby op te komen. en je nergens voor te schamen. gewoon bellen als je ongerust bent. daar zijn ze voor.laat je niet afschepen. En anders kan je kiezen tussen boos worden of huilen. dat mag als je zwanger bent. dus dat is een goed excuus. Succes!!
Waar slaat dat nou weer op? Grappig dat altijd dezelfde mensen iemand de grond in willen boren Ik lees dit forumonderdeel dagelijks omdat ikzelf zwanger ben Sommige die nu reageren komen hier nooit, en nu er lekker gezeken kan worden komen ze met bosjes uit de grond én dezelfde rellers als altijd Toeval?? Neuuuj
dan moet je maar eens aan ukje zelf vragen of ik een reller ben in haar topic .. ze kent me namelijk heel erg goed en weet dat ik het goed met haar voorheb jij bent de enige die altijd met een vingertje staat te wijzen en waar sloeg het op je schrijft dat het niet 50 berichten lang over het zelfde moet gaan , terwijl we allemaal weten dat jij diegene bent die meestal eindeloos blijft doorgaan dus ja, toen ik jou in dit topic zag verschijnen wist ik sowieso dat jij dingen ging verwijten die er niet zijn ! wie ben jij om mij een reller te noemen .. jeetje grow up !