zo vroeg al een eisprong? of snap ik het verkeerd?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jesa, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal.

    Mijn vriend en ik zijn al een aardige poos bezig, zonder resultaat helaas.
    We zijn bij de huisarts geweest en morgen onze eerste afspraak in het ziekenhuis.
    Nu ben ik deze maand begonnen met temperaturen, maar ik snap er nog niet zo heel veel van.
    Vanaf het moment dat hij stijgt is de eisprong toch? Dat zou inhouden dat ik dan op dag 9 al mijn eisprong heb gehad? dus dag 11 waren we al te laat?
    Ik heb een cyclus van gemiddeld 31 dagen, meestal tussen de 29 en 33. soms een uitschieter naar 36.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee dag 9 echt nog niet, a.h.v. je kaartje denk ik eerder dag 12 (of 14) maar met een cyclus van minimaal 29 is dat volgens mij niet waarschijnlijk want dan zou je een lf van 17 dagen hebben... jammer dat dag 1, 2 en 11 missen, dat had misschien net iets meer duidelijkheid gegeven.
    Denk dat je wel goed zat qua sex hoor. Misschien kun je ovu testen gebruiken vanaf dag 10 dan weet je dat je ei eraan komt en met de temperatuur zie je dan dat ie geweest is.
     
  3. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ik hoop het zo dat we goed zaten. Bij 11 bleek de thermometer stuk. batterijtje leeg, vandaar dat die mist.
    Ovulatietesten zouden we ook nog kunnen gaan doen ja. De huisarts was daar niet zo'n voorstander van dus dat hebben we tot nu toe nog niet gedaan.
    Maar ondanks dat hij nu al zo gestegen is, is de kans nog groot dat de eisprong nog moet komen? of kunnen we er wel vanuit gaan dat hij wel is geweest nu
     
  4. nana84

    nana84 Fanatiek lid

    18 jul 2013
    1.003
    8
    38
    Temp je volgens de regels? Ik zie een aantal 'open' bolletjes namelijk.
    Nee, het werkt niet zo makkelijk dat je eisprong op het laagste punt is. Je moet kijken naar je gemiddelde basale lichaamstemperatuur en als hij daar boven stijgt, heb je je eisprong gehad. En dan minstens 3 dagen achter elkaar een stijging van ten minste 0,2 graden, dan kan je van een eisprong spreken.
    Jammer dat de waarde van dag 11 mist. Ik twijfel een beetje over dag 12 of 14?
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ovu testen hoeft niet nee als je vanaf dag 10 tm dag 25 ofzo om de dag sex hebt (Als je cyclus van 36 kan je ei pas op dag 26, of zelfs nog later, komen maar daarvoor moet je eerst weten hoe lang je lf is, dat zal na een paar maanden tempen wel duidelijk zijn)
     
  6. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Hoi, Dank jullie wel!

    Ja ik temperatuur wel volgens de regels geloof ik. Elke ochtend voor ik opsta. DIe open bolletjes zijn omdat ik nog een beetje moet wennen aan de wintertijd. Ik sta normaal elke dag om 7 op, maar vd week een paar keer dat ik het echt niet langer volhield dan tot half 7.
    Normaal gesproken hebben we zo ongeveer vanaf dag 12 tot dag 24 om de dag of om de 2 dagen seks alleen wordt dat nu voor hem steeds lastiger. Hij is al getest, met hem is er niks aan de hand dus morgen ben ik aan de beurt. Hopelijk hebben we gewoon nog even niet genoeg geluk gehad. Zie er best tegenop
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja daarom het is voor mannen (sommige niet) ook best een opgaaf. Daarom die ik ook de ovu testen erbij als die (bijna) positief is weet je dat je aan de slag moet en als je aan je temp ziet dat je ei is geweest kun je weer even pauzeren of gewoon als je zin hebt.
    Veel succes morgen!
     
  8. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb juist het idee dat met een ovulatietest het nog moeilijker voor hem zal zijn.
    Hij heeft een heel laag libido (zonder dat we bezig zijn is het misschien eens per maand, soms zelfs eens in de 2 maanden) Vanmorgen lukte het niet en hij wil zo graag. Maar juist omdat het "moet" lukt het dan niet. Nu kunnen we dan nog wat makkelijker zeggen dat als het vandaag niet lukt, morgen misschien wel omdat we het nu dan om de dag/2 dagen proberen. Dan komt het niet zo nauw. Maar als we het echt alleen rond de eisprong doen en we wéten dat het op dat moment dat écht heel belangrijk is, ik denk dat het dan echt een probleem wordt. Hij voelt de druk. We hebben het er vanmorgen over gehad, het is niet dat hij van mijn kant die druk voelt, ik probeer er juist luchtig over te doen, maar hij voelt de druk vanuit zichzelf, dat als het nu niet lukt er weer een maand weg is.
    Nou ja, daarom dus ook maar de keus om ons even goed te laten controleren, als we nu elke maand proberen terwijl het niet blijkt te kunnen weten we dat in elk geval.
    Ben wel benieuwd of de gynaecoloog morgen iets kan zien of er al een eisprong is geweest
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend ja. Kan me helemaal voorstellen dat het als een druk voelt. Fijn dat het nu wordt uitgezocht.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je elke ochtend, op hetzelfde tijdstip voor je opstaat. Rectaal en na evenveel slaapuren?

    Ik denk overigens dag 14 einde middag/avond met een slowrise op dag 15
     
  11. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    Ja we gaan vrijwel elke avond rond dezelfde tijd naar bed en dezelfde tijd op. Alleen soms slaap ik natuurlijk wel wat slechter dan de andere nacht.
    Maar ik meet idd rectaal, voor ik opsta
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Als je elke ochtend ook op dezelfde tijd tempt (dus bijvoorbeeld zowel doordeweeks als in het weekend om 7 uur) dan blijf ik bij dag 14.
     
  13. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ik hoop het, dan zouden we wel goed moeten zitten :) Zondag hadden we aan het eind vd dag seks.
     
  14. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ben ik weer :)
    Rond dag 18 een innestelingsdip is te vroeg toch?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Als je eisprong op dag 14 is zoals gezegd is, dan denk ik dat op dag 18 een gele lichaamsdip is geweest.
     
  16. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Oh dat is weer iets anders?
    Ik zie nu trouwens dat hij het kaartje van gister had gepakt. Vandaag was hij weer iets gezakt. Is dit dan de innestelingsdip? Oh ik word gek van dat getemperatuur geloof ik haha
    Ik heb trouwens geen rood kruis ergens, is dat een instelling?
    Hij geeft wel bij Data aan dat 13 14 15 groen zijn, en 16 licht groen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dit hoeft geen innesteldip te zijn (niet elke dip is een innesteling en je hoeft niet altijd een dip te hebben om zwanger te zijn).

    De daling nu lijkt meer alsof je ongi komt (omdat hij langzaam zakt). Maar nog steeds is een kleine daling, dus kan ook een nietszeggende daling zijn.
     
  18. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Dank je :)
    Hij was vandaag weer 36.9 Nou ja, we zien het vanzelf, kan er toch niets meer aan veranderen
     
  19. Jesa

    Jesa Lid

    7 nov 2018
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ohhh ik geloof dat dat temperaturen niets voor mij is hoor. ik word er gek van!
    Eergisteren zakte hij voor het eerst. dus ik ging er vanuit dat het weer niet was gelukt, tot ik bedacht dat ik die nacht paracetamol heb genomen, dat doet de temperatuur natuurlijk ook zakken. maar afwachten dus.
    Volgende dag was de temp ineens weer hoger, hoger dan de dagen ervoor. Hoopvol getest, negatief....
    ook vandaag is hij nog hoog.
    Hopelijk ben ik gewoon een van die uitzonderingen die heel laat hcg aanmaakt? Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Je kruis staat verkeerd.
    Die moet minimaal naar dag 14.
    Dan zit je vandaag op 15 dpo.
    Vandaag is een open bolletje. Heb je later getempt dan normaal?
     

Deel Deze Pagina