Zoeken naar een leuke vakantie... Hoe?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door CiDa84, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Komend jaar willen we waarschijnlijk naar Italië, afgelopen jaren veel naar Texel geweest, een keer naar Frankrijk, en 4 jaar geleden naar Italië.

    Wij zijn beiden niet echt zo dat we het leuk vinden om uren achter de tablet te zitten om een vakantie uit te zoeken. Ook omdat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Maar goed, we hebben wel wat dingen die we graag willen: goede kans op mooi weer, mooi waterspeelpark, vlakbij strand, groot mag maar als het niet al te massaal is is dat wel fijn, en als er in de omgeving wat leuke dingen zijn is dat mooi meegenomen maar geen must.

    Hoe pakken jullie dat aan, waar beginnen jullie? Tips?
     
  2. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ja lastig haha. Ik begin meestal met een gebied selecteren. Dit jaar wist ik dat we naar noord Italië (lago maggiore) wilde dus dat was snel geregeld. Maar voor aanstaand jaar moet ik nog bedenken wat we gaan doen.

    Lago maggiore (camping isolino) was trouwens wat mij betreft echt een aanrader met kleine kinderen. Mits je zoiets zoekt dan!
     
    CiDa84 vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Google! Daarna als je accomedaties gevonden hebt op zoover kijken hoe ze staan aangeschreven.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    La cecinella in cecina mare toscane gezeten. Toen zonder kinderen.

    In cecina mare zelf wekelijkse markt, veel supermarkten, geweldige ijssalon. In cecina zelf treinstation naar oa livorno / florence. Bij het complex zit een bushalte vlakbij, waarbij de bus richting station van cecina gaat.
    In cecina zit ook een water pretpark.
    Het complex ligt ongeveer ruim 20 minuten lopen naar het centrum van cecina mare.
    De stranden zijn wat minder bij cecina vonden wij, meer stenen. Maar wij zaten eind september dus ook niet heel erg op gelet.

    Als je mooi strand wilt zou ik viareggio aanbevelen dat ligt iets noorderlijker.
     
    CiDa84 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Mss eens noteren wat jullie belangrijk vinden?
    Bij ons is dat bijvoorbeeld niet meer dan 800km, niet overdreven toeristisch of massa, zwembad met glijbanen, huisje met afsluitbaar terras,...
     
    CiDa84 vindt dit leuk.
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    CiDa84 vindt dit leuk.
  7. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Zeker leuk ja! Dank je!
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Wil je een stacaravan huren of heb je zelf een kampeermiddel

    Wij boeken al jaren via roan een stacaravan. Ze hebben vaak de beste plekken op de campings.

    Le pianacce zijn we ook geweest. Dat is wel een terrassencamping met veel hoogteverschil.

    Spiaggia e mare kan ik je ook aanraden.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Roan heeft idd prachtige accomodaties.
    Sandaya campings.
    Camping castels
     
    CiDa84 vindt dit leuk.
  10. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Naar een reisbureau gaan, hoef je zelf ook niet heel internet af te zoeken en kan je je wensen doorgeven.
     
    CiDa84 vindt dit leuk.
  11. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Zijn wij nu ook twee keer geweest. Absoluut een aanrader! Wij gaan al jaren iedere keer naar Italie en dit was by far de beste camping tot nu toe! Zwembad is geweldig, omgeving is fantastisch!
     
    Salentein vindt dit leuk.
  12. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    En ja, bedenk wat je budget is voor de accommodatie, wat voor een accommodatie zoek je? Hoe lang wil je gaan? Hoe reis je er heen? Wat is een pre dan wel vereiste voor je op de camping? Hoe ver wil je rijden? Wat wil je graag (kunnen) doen tijdens je vakantie?

    En toch is het helaas wel een kwestie van lang zoekwerk achter een pc/laptop.... Want prijzen vergelijken, beoordelingen lezen (moet je echt doen, er zullen dingen zijn die slecht beoordeeld worden die voor jou niet uitmaken, maar ook dingen die juist wel belangrijk voor je zullen zijn) en foto's bekijken.
     
    CiDa84 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Haha dus wij hebben te hoog ingezet voor de eerste keer, wordt nooit meer beter :roflmao:
     
    Kuki vindt dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Er gaat toch even wat tijd inzitten.. Wil je dat niet dan kun je beter naar een reisbureau.
    In ieder geval op papier zetten wat je budget is, welke accommodatie en waar in Italië.
    Ik ga altijd naar Google en zoek op 'camping vakantie Italië'. Dan krijg je een aantal sites en van die sites noteer ik de campings die mij het meest aanspreken..
    Ohja en ik kijk ALTIJD naar de reviews
     
    CiDa84 en Kuki vinden dit leuk.
  15. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Sja dat zwembad he, dat deed het hem toch wel altijd voor onze kinderen! We zijn er twee jaar achtereen naar toe gegaan. Nu wil onze oudste niet meer mee dus afgelopen zomer voor het eerst naar een ander land (Cyprus) gegaan en met het vliegtuig deze keer.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  16. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Dank je, zag in Frankrijk ook veel Roan idd, die mooie plekken viel ons toen idd ook op!
    Ik ga eens kijken, bedankt!
     

Deel Deze Pagina